ik wil alleen een mogelijkheid hebben terug te kunnen vallen, de hoofd website zal gewoon de laatste php5 gebruiken i.c.m. laatste apachequote:Op zondag 30 november 2008 03:09 schreef slacker_nl het volgende:
upgraden! php4 blijven gebruiken terwijl we nu al op 5.2 oid zitten..![]()
Is het niet veel logischer om die scripts die niet op PHP5 werken even aan te passenquote:Op zondag 30 november 2008 09:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wil alleen een mogelijkheid hebben terug te kunnen vallen, de hoofd website zal gewoon de laatste php5 gebruiken i.c.m. laatste apache![]()
mits kleinere scripts: ja.. anders nee...quote:Op zondag 30 november 2008 11:50 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Is het niet veel logischer om die scripts die niet op PHP5 werken even aan te passen
1 van de twee (of allebei) als CGI draaien.quote:Op zondag 30 november 2008 12:43 schreef HuHu het volgende:
Het moet kunnen, want op FOK! draaiden we dat ook op de dev-server. Maar ik heb geen idee hoe.
1 |
array_diff zou opzich wel kunnen, maar in die methode zit ook weer een subtiel detail (volgens de comments op php.net dan). Misschien is het toch het makkelijkste om iedere key/value uit $a te gaan vergelijken met die van $b...quote:Op maandag 1 december 2008 15:39 schreef saban het volgende:
http://www.php.net/manual/en/function.array-diff.php
http://www.php.net/manual/en/function.array-diff-key.php
hier heb je niks aan?
Alles zonde waarde in PHP is NULL. Een lege string is ook NULL. Een integer met waarde 0 is ook NULL.quote:Op maandag 1 december 2008 17:07 schreef Roy_T het volgende:
Waarom de fuck is (array() == null) true? Het is toch niet logisch dat een lege array null is?
I know, maar het blijft imo onlogischquote:Op maandag 1 december 2008 17:36 schreef Tijn het volgende:
Alles zonde waarde in PHP is NULL. Een lege string is ook NULL. Een integer met waarde 0 is ook NULL.
Je kunt checken of iets echt NULL is door een Identical comparison te doen (===).
Ik snap heel goed hoe het werktquote:Op maandag 1 december 2008 21:03 schreef GlowMouse het volgende:
Bij == worden de dingen links en rechts eerst omgezet in een type dat vergelijkbaar is, zie http://nl.php.net/manual/en/types.comparisons.php
1 2 3 | echo ($doc->getElementsByTagName('XML')->item(0)->getAttribute('Kleur')); ?> |
Wat moet je dan doen wat zo subtiel is? Als ik namelijk eea test werkt het perfect:quote:Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef Gloeidoos het volgende:
[..]
array_diff zou opzich wel kunnen, maar in die methode zit ook weer een subtiel detail (volgens de comments op php.net dan). Misschien is het toch het makkelijkste om iedere key/value uit $a te gaan vergelijken met die van $b...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $array_a = array("naam" => 'slacker_nl', "id" => 187069); $array_b = array("naam" => 'slacker_nl', "id" => 187069, "type" => 'vraag'); #$array_b = array("naam" => 'gloeidoos', "id" => 187069, "type" => 'vraag'); print_r(array_intersect_assoc($array_a, $array_b)); print_r(array_intersect($array_a, $array_b)); print_r(array_diff_assoc($array_a, $array_b)); print_r(array_diff($array_a, $array_b)); ?> |
En terecht: <kleur> is geen attribuut, dus je hebt niets aan getAttribute()..quote:Op maandag 1 december 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een simpele string: "<XML><Kleur>Groen</Kleur></XML>". Dit staat altijd zo vast. Hoe kan ik hier nou groen uit halen?
[ code verwijderd ]
Bovenstaand lijkt mij logisch qua domdocument, domnodelist en domelements, maar geeft gewoon keihard een lege string terug...![]()
Om je code te laten werken moet je xml er als volgt uit zien:quote:Op maandag 1 december 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben een beetje vastgelopen op het gecompliceerde vak XML.
Ik heb een simpele string: "<XML><Kleur>Groen</Kleur></XML>". Dit staat altijd zo vast. Hoe kan ik hier nou groen uit halen?
[ code verwijderd ]
Bovenstaand lijkt mij logisch qua domdocument, domnodelist en domelements, maar geeft gewoon keihard een lege string terug... ;(
1 |
En aangezien de XML een vaste waarde is... hoe kan ik mijn code hier op aanpassen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:10 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Om je code te laten werken moet je xml er als volgt uit zien:
[ code verwijderd ]
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En aangezien de XML een vaste waarde is... hoe kan ik mijn code hier op aanpassen? :)
1 2 3 | $doc->getElementsByTagName('kleur') ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |