1 2 3 | return $this->forum->post(1222298, "tvp"); ?> |
Is t zo'n grote database dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:00 schreef Chandler het volgende:
Vraagje over server load, stel mijn load is nogal hoog van MySQLen ik wil achterhalen waar dit in zit, hoe kan ik dit achter halen zonder dat ik de administrator rechten heb (VPS).
BV queries die veel tijd nemen etc... want in mijn logs zie ik namelijk niets.
én is het handig om bij het afsluiten van het script de mysql connectie te sluiten of hoeft dat niet? (qua preformance?)
Nou nee, hoster gebeld (zakelijke relatie) en de server cashed... server side. Ik heb waarschijnlijk dus resultaten terug gezien van ander versies dan de laatste die geupload had. Omdat ik de code in eerste instantie in geinclude bestanden gebruikt (die je dus niet hard kan refreshen) kreeg ik dus steeds andere resultaten terug dan ik verwachtte.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:15 schreef slacker_nl het volgende:
var_dump en print_r zijn je grootste vrienden
tis meer dat strtotime(date()) hetzelfde doet als time(), maar wat maar 1 functie call is. Dat is het waarom. En als je de vervaldatum eenmalig omzet naar een unix timestamp kan je gewoon dit doen:quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, er wordt me gevraagd waarom ik geen time gebruik. Tja, waarom wel? Ik heb een vervaldatum en wil dus simpelweg controleren of ik al over de vervaldatum heen ben. Als iemand daar een mooier stukje code voor heeft hoor ik dat graag. Vooral het waarom
Dat had ik ook al bedacht, maar dat was wat lastig met testen. Ik pas makkelijker ff een datum aan dan een unix timestamp. Maar aangepast.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:29 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
tis meer dat strtotime(date()) hetzelfde doet als time(), maar wat maar 1 functie call is. Dat is het waarom. En als je de vervaldatum eenmalig omzet naar een unix timestamp kan je gewoon dit doen:
if (time() > $vervaldatum) {
print "vervallen\n";
}
tet is all.
1 2 3 4 5 6 7 | tvp($this->getTopicID); function tvp($topicID) { $activeTopics->insertNewTopic($topicID); } ?> |
Dat is ook weer zo, maar dan kan je gewoon strtotime($vervaldatum) gebruiken. Maar gewoon time gebruiken als je de huidige tijd wilt gebruiken, daar ging het meer omquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat had ik ook al bedacht, maar dat was wat lastig met testen. Ik pas makkelijker ff een datum aan dan een unix timestamp. Maar aangepast.
Dat hoeft niet uit performance overwegingen. Als je script namelijk afsluit dan gaat alles de garbage collector in en zal php de connectie zelf sluiten. Het is uiteraard wel netter om te doen!!quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:00 schreef Chandler het volgende:
én is het handig om bij het afsluiten van het script de mysql connectie te sluiten of hoeft dat niet? (qua preformance?)
Zie http://www.tutorialspoint.com/mysql/mysql-handling-duplicates.htmquote:Use INSERT IGNORE rather than INSERT. If a record doesn't duplicate an existing record, MySQL inserts it as usual. If the record is a duplicate, the IGNORE keyword tells MySQL to discard it silently without generating an error
1
2
3
4
5
6mysql> INSERT IGNORE INTO person_tbl (last_name, first_name)
-> VALUES( 'Jay', 'Thomas');
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)
mysql> INSERT IGNORE INTO person_tbl (last_name, first_name)
-> VALUES( 'Jay', 'Thomas');
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)
Kijk dat zijn de handige dingen om te wetenquote:Op vrijdag 21 november 2008 22:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zie http://www.tutorialspoint.com/mysql/mysql-handling-duplicates.htm
Nasty....quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou nee, hoster gebeld (zakelijke relatie) en de server cashed... server side.
Ik weet niet wat er mis is met het laatste blokje, behalve de komma's... ?quote:Op zaterdag 22 november 2008 01:45 schreef commentator het volgende:
Nu wil ik eigenlijk deze twee query's in 1 query hebben
Ik wil namelijk krijgen
tom, 1
jan, 2
jan, 3
piet, 8
en niet
tom, 1, ,
jan, 2, jan, 3
piet, 8, ,
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:11 schreef GlowMouse het volgende:
- trigger verlagen voordat queries in de slowquerylog komen
Een hele lijst met gegevens, waar moet ik op letten?quote:- output van SHOW STATUS analyseren
Is leeg (op een blob van 21 bytes na)quote:- in SHOW FULL PROCESSLIST kijken of je gekke dingen ziet
Ook de template gebruikt MySQL queries dus dat werkt niet, maar zou idd de connectie na het parsen van de template kunnen sluiten, scheelt weer 1/10000 ste seconde oid.quote:Het hoeft niet, maar als het vullen van je templates even duurt, is het wel slim om daarvoor de connectie te sluiten. Ik heb voorbeelden gezien waar het 1/3 scheelt op het aantal connecties.
Nee. (nog niet)quote:
Zo'n hoge load dat ik eerst de site moet suspenden voordat ik mijn andere sites weer bereikbaar krijgquote:Wat is 'een hoge load'?
Ik heb een berg met queries maar voornamelijk zijn het allemaal on duplicate key queriesquote:Hoe zien je queries eruit?
Dus je hebt er geen unieke sleutels inzitten?quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee. (nog niet)
[..]
Zo'n hoge load dat ik eerst de site moet suspenden voordat ik mijn andere sites weer bereikbaar krijg
[..]
Ik heb een berg met queries maar voornamelijk zijn het allemaal on duplicate key queries
het probleem is dat de 2 query's al best veel joins bevatten. en ik heb het nu wel voor elkaar dat ie ze aan elkaar zet maar dat wil ik niet. Ik wil dat de resultaten van beide query's onder elkaar komen en dus niet gejoined worden zodat ze naast elkaar komenquote:Op zaterdag 22 november 2008 09:07 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er mis is met het laatste blokje, behalve de komma's... ?
Maar volgens mij ben jij op zoek naar een JOIN als ik het zo lees
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |