Da's zeker niet echt nee.quote:Op dinsdag 13 september 2011 00:10 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends.
Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn.
't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Da's zeker niet echt nee.Waar vlieg je? En waarom in de USA?
Klinkt ontzettend tof!quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.
Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."
Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee.
Ja, precies. Geen landingsgeld en tijdens het trainen (incl touch and go's) helpt dat ook enorm!quote:Op woensdag 14 september 2011 06:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
GELUKT!quote:Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef LintuxCx het volgende:
Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd.
Cool man, dat er maar meer uren mogen volgen...quote:Op zondag 9 oktober 2011 01:07 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
GELUKT!
Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!
Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
Zo herkenbaarquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was datEn tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond
Hah, "lekker". Ik kreeg van ATC het verzoek om een "left pattern" te doen, op dat vliegveld heel ongebruikelijk en die had ik dus ook nog nooit gedaan. Alhoewel dat natuurlijk niet heel erg is, heb ik 'm toch maar even gevraagd of ik als beginneling gewoon rechtsaf mocht slaan. Heeft 'ie het andere verkeer toch maar even vertraagd.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zo herkenbaar(behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
Tuurlijk, maar kan me ook wel voorstellen dat een eerste solo liever gaat zo als je al tientallen keren gedaan hebt, dus ook dezelfde kant op, al is het alleen maar voor het gevoel (ik neem aan dat hij best beide kanten op kan sturen)...quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Het was ongetwijfeld goed gegaan en ik had het ws ook prima kunnen doen ja.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Ze zat op een bankje, niet op de toren. Toren is sowieso niet zo makkelijk in te komen volgens mij. Heb zelf een tour gehad naar de NorCal TRACON (approach/departure voor het wijde gebied rond SFO en de andere grote vliegvelden daar), zeker als buitenlander moest ik eerst flink gescreend worden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?
Er is op onze club (in de begintijd) ooit een boer lid geweest die op zijn eerste solo vrolijk naar huis gevlogen is en in het weiland achter zijn huis geland is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:11 schreef Barcaconia het volgende:
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |