abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103313421
Er zijn zat gigantische prutsers die helemaal niet in de lucht horen te zijn. Laatst ook nog iets enorm grappigs gehoord op de radio, meisje was verdwaald en moest aan Dutchmil vragen waar ze was :')

En dat op een dag met prachtig weer, waarop ze van Noord Duitsland naar Groningen vloog, via de kust, maar uiteindelijk net oost van Rotterdam vloog.

Dan snap je er dus echt HELEMAAL niks van.
pi_103323019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zijn zat gigantische prutsers die helemaal niet in de lucht horen te zijn. Laatst ook nog iets enorm grappigs gehoord op de radio, meisje was verdwaald en moest aan Dutchmil vragen waar ze was :')

En dat op een dag met prachtig weer, waarop ze van Noord Duitsland naar Groningen vloog, via de kust, maar uiteindelijk net oost van Rotterdam vloog.

Dan snap je er dus echt HELEMAAL niks van.
Da's wel heel erg verkeerd ja, maar een klasgenoot kwam op zijn ppl (toen nog A) examen erg snel terug toen bleek dat hij ook verdwaald was... Schijnt "regelmatig" voor te komen, al zelden zo erg als in jouw verhaal..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103324997
Ik snap dat echt niet... Dan mag je toch geen examen doen, als je niet eens kunt navigeren?

Ze moest trouwens ook zo snel mogelijk van 4000 naar 1500ft. Ze vloog in de Schiphol tma.
pi_103325203
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik snap dat echt niet... Dan mag je toch geen examen doen, als je niet eens kunt navigeren?
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen tijdens je opleiding kunnen navigeren en tijdens een examen het kunstje nog eens doen. Voor zover ik weet heeft hij het in een herexamen, wat redelijk snel na het debacle plaatsvond, met glans gehaald. Dus denk dat het een groot gedeelte zenuwen/examenvrees was..
quote:
Ze moest trouwens ook zo snel mogelijk van 4000 naar 1500ft. Ze vloog in de Schiphol tma.
Tegenwoordig mag diegene dan ook nog eens bang zijn voor een bezoekje van de KLPD...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103330032
Wow. Op zich is navigeren natuurlijk best moeilijk, alles ziet er heel anders uit.. Toen ik voor het eerst boven NL vloog, zat ik naar een klein dorpje te turen van, wat is dat nou? En opeens viel het kwartje en bleek het het dorp te zijn waar ik acht jaar lang op de basisschool gezeten had. :')

Maar het minste wat ze toch had kunnen doen is haar heading indicator even gelijk zetten met haar kompas voor de vlucht ... en er dan ook naar kijken als ze denkt in oostelijke richting te vliegen? :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:47:05 #156
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103343035
als je het echt niet weet zijn er toch genoeg VORs om een peiling te maken? Of NDBs zelfs...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103352516
Joh, dat soort figuren is te dom om te mogen vliegen eigenlijk. Een gevaar voor iedereen.
pi_103355202
Gelukkig zijn er ook mensen die nooit fouten maken.
pi_103356121
Vind jij zo'n fout acceptabel dan? Dan is de drempel wel héél erg laag. Dit soort fouten doodt mensen.
pi_103356731
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:04:33 #161
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103360541
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
Als je van noord-Duitsland naar Groningen vliegt en in Rdam uitkomt (door de Schiphol TMA) vind ik dat een onacceptabele fout eerlijk eigenlijk....
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103361701
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.
pi_103365665
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.
Gelukkig ligt de lat in de verkeersvliegerij ook wat lager dan die van jou ;)

Maar ben het wel eens met dat zo'n fout echt niet mag en dat zo iemand nooit solo had mogen vliegen. Dit is namelijk geen fout, maar het niet begrijpen dan wel toepassen van basistechnieken en basiskennis.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103375815
Ik moet ook wel zeggen, ik ben benieuwd hoe mijn eerste cross-country over Nederland zal gaan. Over de Bay Area ken ik de regio nu ook wel redelijk en daar zijn veel duidelijke herkenningspunten. Heuvels/bergen, meren, bruggen, heel veel vliegvelden, etc.

Nederland is toch net weer wat platter, ik moet nog ontdekken wat daar de herkenningspunten gaan zijn.

Maar ik weet in elk geval A) hoe mijn instrumenten werken en B) dat ik nog niet klaar voor alleen vliegen ben daar om o.a. bovenstaande reden. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_103546698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:43 schreef LintuxCx het volgende:
Nederland is toch net weer wat platter, ik moet nog ontdekken wat daar de herkenningspunten gaan zijn.

Is makkelijk lullen nadat ik 100'den uren over Nederland heb uitgekeken, en vooral op hogere hoogtes, maar zo moeilijk vind en vond ik het niet. De grote rivieren delen het al mooi in noord-zuid, Flevoland geeft een mooie oost-west deling. Voor de rest helpen de overige rivieren en vooral de snelwegen ook wel. Als laatste is een beetje topografische kennis niet weg. De grote steden een beetje te weten liggen maakt ruw navigeren al een heel stuk makkelijker.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103548213
Als er 1 land is waar makkelijk te navigeren valt, dan is het wel Nederland.
pi_103564572
Ok, klinkt goed. :) Ik zou zelf vnl. boven het Noorden vliegen, maar heb dat ook al 2 jaar niet gedaan, en ook alleen maar met een instructeur die liever zelf vloog. :+

Binnenkort echt weer eens doen dus..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:29:11 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_103749623
Vraagje, het principe van winglets is het tegengaan van het samengaan van verschillende drukken aan airflow boven en onder vleugel. End plate effect noemen ze dat ook wel.

Maar nu last ik dat voordeel van een T-Tail onder andere lower induced drag is because of the end plate effect. Het lijkt me in ieder geval dat dit effect veel kleiner is omdat zulke drukverschillen in verticale staartvlak amper aanwezig zijn.

Iemand wat verhelderends te zeggen hierover?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_103750316
Is ook veel kleiner inderdaad, zeker als je vliegtuig goed afgetrimd is.
pi_143728526
Stella Aviation in geldproblemen. Gaan mogelijk failliet. Een vriend van me doet daar zijn opleiding, hij zit helemaal in de stress.

http://www.destentor.nl/r(...)-afgewezen-1.4500041
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')