Ahja, dat is ook mogelijk via zo'n PCMCIA kaartje. Echter schijnt het bereik en betrouwbaarheid van die dingen niet echt denderend te zijn. Dan is een aparte router toch ietsje beter.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:24 schreef r8ality het volgende:
Kun je even wat meer info van die Wanadoo-doos neerplempen. Kunnen we even uitzoeken of ie toevallig niet al wireless is.
Als je i.p.v. kabel een wireless verbinding wil naar je desktop-pc is betrouwbaarheid wel het laatste issuequote:Op vrijdag 21 november 2008 09:25 schreef Doc.Brown het volgende:
[..]
Ahja, dat is ook mogelijk via zo'n PCMCIA kaartje. Echter schijnt het bereik en betrouwbaarheid van die dingen niet echt denderend te zijn. Dan is een aparte router toch ietsje beter.
Het is mogelijk om je telefoon op ADSL aan te sluiten en géén apart KPN abonnement meer te hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:11 schreef EvertonPride het volgende:
Mijn huidig modem is aangesloten op de telefoonkabel.. nu wil ik ook mijn huidige thuistelefoon (abbonement bij KPN) annuleren. Dit kan gewoon aangezien ik internet via de telefoon heb? (adsl)
[...]
Moet ik zon wireless modem bestellen ergens of zijn die in bepaalde winkels verkrijgbaar en welke kan ik dan het beste nemen? We bezitten over 1 PC en geen laptoppen. In de toekomst zal er ook niks bij komen.
Je pc zal inderdaad in 99 van de 100 gevallen aangeven dat er een verbinding is van 54Mbps, maar dat wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk met die snelheid kan internetten of data verplaatsen binnen je netwerk. Dit is onder meer afhankelijk van het aantal devices dat draadloos verbonden is. Hoe meer apparaten actief zijn, hoe trager de verbinding zal uitvallen. Bovendien moet je hierbij niet alleen kijken naar wat je zelf in huis hebt, maar ook wat je buren allemaal gebruiken.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:33 schreef goldhorn het volgende:
Ik snap niet helemaal wat iedereen moeilijk doet over wireless netwerk. Ik heb thuis ook alles draadloos en het werkt perfect. Het is gewoon bijna continue 54Mb/s en aangezien mijn internet lijn veel lager is, is de marge zo groot dat dat geen issue gaat worden.
Das wel de laatste plaats waar je het moet gaan vragen. Heb zelf jarenlang in zo'n winkel gewerkt en standaard adviseerde we WEP-beveiliging, dat is het makkelijkste in te stellen en onder het mom van "laat uw telefoonnummer nu toevallig ook 10 cijfers hebben" kan je wel raden wat die mensen als WEP-key gingen instellen.quote:Veiligheid is wel iets om rekening mee te houden. Maar daar kun je eventueel in de winkel uitleg over vragen, als het een goeie (pc-) winkel is kunnen ze je daar zeker bij helpen.
Ik snap ook wel dat 54Mb/s theoretisch is en dat je in de praktijk lager zult halen. Maar dat geldt ook voor je internet verbinding. Ik heb een 20Mb/s abbo en dat zal ik nooit optimaal gebruiken. Mijn internetsnelheid is dus ruim de helft van de wireless snelheid en zal dus (bijna) nooit een probleem opleveren.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:41 schreef Cothen het volgende:
[..]
Je pc zal inderdaad in 99 van de 100 gevallen aangeven dat er een verbinding is van 54Mbps, maar dat wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk met die snelheid kan internetten of data verplaatsen binnen je netwerk. Dit is onder meer afhankelijk van het aantal devices dat draadloos verbonden is. Hoe meer apparaten actief zijn, hoe trager de verbinding zal uitvallen. Bovendien moet je hierbij niet alleen kijken naar wat je zelf in huis hebt, maar ook wat je buren allemaal gebruiken.
[..]
Iemand vertelde mij dat hij dit ook heeft en dat ik dit kon doen. Krijg je hierdoor niet de risico's dat het minder beveiligd is of dat de snelheid minder wordt? Anders laat ik maar inderdaad de ethernetkabel netjes langs de plinten plaatsen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:21 schreef Cothen het volgende:
ik zou je modem laten staan en een wireless router kopen
Of je nou een draadloze router hebt of dat je modem (wat dan ook meteen een router is eigenlijk) draadloos is, dat maakt voor de beveiliging geen hoer uit natuurlijkquote:Op vrijdag 21 november 2008 14:49 schreef EvertonPride het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal.. midden in een verbouwing hier dus ff snel doorheen gelezen
[..]
Iemand vertelde mij dat hij dit ook heeft en dat ik dit kon doen. Krijg je hierdoor niet de risico's dat het minder beveiligd is of dat de snelheid minder wordt? Anders laat ik maar inderdaad de ethernetkabel netjes langs de plinten plaatsen.
Groet en bedankt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |