Ik moest vanavond wat overwerken en ik had nog niks gegeten.
Naar de Griek: gesloten
Naar de Turk: gesloten
Naar de kwaliteitscafetaria: gesloten
Vervolgens restte mij niets anders dan naar de cafetaria (de naam is het geeneens waard) in een tokkie wijk die nog wel open was.
Aldaar trof ik een neger aan achter de balie.
Mijn bestelling:
Een patat/friet oorlog
Een frikandel speciaal
Ik keek even in de vitrine en zag geen bamiblokken liggen, alleen nasischijven. Ik vroeg of ze achter nog bamiblokken hadden liggen. Dit werd bevestigd dus ik zei: doe er maar eentje bij.
Vervolgens wacht ik geduldig mijn bestelling af. In mijn ooghoek zag ik de neger nederig mijn voedsel bereiden. Op een gegeven moment gaat het frituurnetje met de snacks omhoog, deze zat helemaal bomvol!
Ik stelde mij eerst nog gerust met de gedachte dat dit wellicht een bestelling was van een paar gastjes die aan tafel zaten, maar schepte heel het frituurnetje leeg in een plastic bak.
Ik zei: ik weet niet voor wie al die bamiblokken bedoeld zijn, maar ik had er maar één besteld...
Vervolgens zegt de frituurneger: meneer, u heeft 10 bamiblokken besteld.
Ik:
Toen ging de neger met mij in discussiedat ik het echt zo besteld had en dat het zo op papier stond. Ik zei dat hij dit dan absoluut verkeerd heeft genoteerd. Ik moest en zal het betalen volgens de geïrriteerde frituurneger. Ik had absoluut geen zin in de discussie, dus ik stelde voor (lopende richting de uitgang) dat hij zelf maar moest uitzoeken wat hij deed met de 9 overbodige bamiblokken of dat hij helemaal de hartkramp kon krijgen met die vette stinkzooi.
Toen kon ik opeens wel alleen het door mij bestelde eten afrekenen en meenemen.
Klacht: neger die niet goed Nederlands verstaat.