Lag die verhoogde vloer dan niet helemaal vol met leidingen en afvoeren? Jij hebt naderhand toch de vloer weer vol gestort?quote:Op donderdag 20 november 2008 16:47 schreef HarryP het volgende:
Wat me wel opviel was dat die 5 cm er bij mij redelijk makkelijk uit te halen was.
Met een haakse slijper en een hamer en beitel. Dat was nodig omdat de douche op een andere plaats kwam en ik deze niet te hoog wilde laten komen. (ook het gat voor het bad heb ik wat groter gemaakt).
De waterleidingen zaten bij mij voornamelijk in de muur. En de afwatering zat zelfs nog onder die laag extra beton. Maar beton kleeft niet zo goed op leidingen en afvoeren dus dat ging ook prima.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:49 schreef youreckon het volgende:
[..]
Lag die verhoogde vloer dan niet helemaal vol met leidingen en afvoeren? Jij hebt naderhand toch de vloer weer vol gestort?
Woningen uit de jaren tachtig hebben meestal een in het werk gestorte betonvloer. De kanaalplaat bestond nog niet en hout was (en is) toen al uit de mode. Ik gok beton dus.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:43 schreef HarryP het volgende:
[..]
De waterleidingen zaten bij mij voornamelijk in de muur. En de afwatering zat zelfs nog onder die laag extra beton. Maar beton kleeft niet zo goed op leidingen en afvoeren dus dat ging ook prima.
Daarna heb ik de gaten weer dicht gegooit met beton. (Lichtgewicht beton omdat dat makkelijker te mengen is met een mengijzer).
Maar die vraag is al gesteld maar nog een keer.
Wat voor vloeren heb je? hout of beton?
quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
Houten vloeren toevallig? Bij mij hebben ze middels zwaluwstaartprofieltjes beton gestort op een houten ondervloer, dat wordt vanzelfsprekend hoger dan de rest. Misschien is dat bij jouw ook wel zo.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:43 schreef HarryP het volgende:
Maar die vraag is al gesteld maar nog een keer.
Wat voor vloeren heb je? hout of beton?
quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:02 schreef Forno het volgende:Woningen uit de jaren tachtig hebben meestal een in het werk gestorte betonvloer. De kanaalplaat bestond nog niet en hout was (en is) toen al uit de mode. Ik gok beton dus.
Bijna allemaal goed. Het is een betonnen vloer, prefab bouw.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:21 schreef maok het volgende:
Volgens mij ook vaak prefab beton, met van die lelijke naden in de plafonds. Maar hout vind ik ook zeer onwaarschijnlijk voor een jaren 80 woning
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |