abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63356505

23 jaar, jeugdopleiding genoten bij Boca Juniors, sinds 2007 bij Napoli (Gekomen van San Lorenzo), basisspeler bij Napoli, sinds kort speler van het Argentijnse nationale elftal (daarvoor Argentinie < 21), Olympisch kampioen van 2008 en de heldere bijnaam "El Pocho" (De Vlo).

Razendsnel, altijd de actie en momenteel nog meer een speler van de assist dan van de vele goals.

In Napoli is hij God, als hij ergens in de stad is, ontstaat er een verkeersinfarct dat de rest van de dag z'n sporen nalaat, hij heeft inmiddels al z'n eigen pizza in Napoli, diverse liedjes over hem en voor de kerst koop je in San Gregoria Armeno een pop met zijn afbeelding voor in de kerststal.

Kan goed met Maradona door 1 deur (speelden al benefietwedstrijden samen) en ziet zichzelf meer als een type Tevez dan type Maradona.
Dan mag hij dat nu laten zien want hij staat naast Tevez in de 1e interland met Diego als coach.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_63356722
Ik vind het een topper!
pi_63357438
Hij wil niet eens naar Chelsea, wat voor een ambitie heb je dan!
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_63357500
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:26 schreef mcyodogg het volgende:
Gewoon een goede clubkeus!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_63357536
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:26 schreef mcyodogg het volgende:
Gevoel voor traditionele topclubs.
pi_63360716
Nu nog een Denis topic en je bent rond DIGGER.

Uitstekende speler, Lavezzi. Z'n naam alleen al vind ik heerlijk klinken. Ze zijn uitstekend bezig in Napels, hulde.

beetje jammer van die plakplaatjes
That's all folks!
pi_63373174
Ik moet altijd aan koffie denken als ik zijn naam hoor.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_63383017
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Nu nog een Denis topic en je bent rond DIGGER.

Uitstekende speler, Lavezzi. Z'n naam alleen al vind ik heerlijk klinken. Ze zijn uitstekend bezig in Napels, hulde.

beetje jammer van die plakplaatjes
Dan eerder 1 voor Gargano of Santacroce, Denis is er A nog te kort bij en B te weinig constant om me te overtuigen.

Lavezzi daarentegen krijgt regelmatig de handen op elkaar en is in Napoli al verheven tot cult status.

De tattoo's vind ik ook niet mooi maar goed, ze zitten niet op mijn lijf, als het hem beter doet voelen en spelen, so be it.
pi_63484057
Gisteren scoorde hij een vrije trap a la Maradona. Alleen dan met rechts
pi_63484114
Geweldige speler, beter nog dan Hamsik.
pi_63581289
pi_63650059
Vanmiddag aardig op dreef maar met te weinig steun van het middenveld weinig kunnen uitrichten tegen een al snel zeer verdedigend spelend Inter na de 2-0.

Maar wel een fantstische goal na 1 van de beste 1-2's van het seizoen:
pi_63970733
Inmiddels vrijwel rond over contractverlenging bij Napoli, daar waar hij had laten weten dat er ook al andere, niet genoemde, geinteresseerden zich gemeld hadden.
pi_64515753
Bij de statistieken zoals de RAI deze bijhoudt (Beste speler speelronde, beste speler alle speelrondes tot nu toe, beste Italiaanse speler, beste Italiaanse speler alle speelrondes tot nu toe & ook de meest ideale opstellingen van de week en het seizoen tot dan toe, onderverdeeld in algemeen of uitsluitend Italianen) is Lavezzi de beste speler tot aan de winterstop.
pi_65224032
Gisteren met afstand de beste man op het veld van Napoli zijde (was niet zo moielijk dit keer), en bekroond met een fraaie treffer, de 5e van het seizoen.
pi_65238747
Blijft hij na de zomer ook nog, Digger?
pi_65256309
Koffiedik kijken. In Napoli wordt hij op handen gedragen, dat sowieso. Maar hij heeft natuurlijk ook enorm veel ambitie.

Napoli heeft even mogen proeven aan plek 3-4 maar valt inmiddels net buiten de voorronde CL plaatsen. Kun je op 2 manieren naar kijken natuurlijk, aan de ene kant hebben ze het in een paar slechte wedstrijden (al dan niet met de nodige bemoeienis van de arbiter) zelf weggegeven, aan de andere kant spelen ze toch ove rhet algemeen goed en leuk voetbal.

Maar goed, nemen spelers van zijn kaliber komend jaar genoegen met een UEFA cup plek?
Gezien waar Napoli vandaan komt (4 jaar terug was het immers nog Serie C1) zou je moeten zeggen van ja, en ik ben op voorhand prima tevreden als ze bv. 6e o.i.d. eindigen, maar als speler kan het wel net de reden zijn om te vertrekken.

Ik denk echter dat het met hem niet zo'n vaart zal lopen, hij is vaste basisspeler, favoriet bij de tifosi, kan goed opschieten met Marino (hij wordt zelfs met zijn kennis actief betrokken bij het transferbeleid) en dat zijn best wel wat zaken om op te geven bij een vertrek. Bovendien is e.o.a. ex. speler van Napoli z'n nationale bondscoach, dus die zal hem daar ech niet over het hoofd zien.

Het zal denk ik met name van de sfeer rond de ploeg en de ambiteis zoals ze in de zomer gesteld gaan worden incl. bijbehorend transferbeleid afhangen.
pi_65256425
Heeft hij de potentie om een echte topper te worden denk je?
pi_65257218
Dat is hij nu al.

Hij staat bovenaan de spelersklassementen in Italie dit seizoen qua prestaties, heeft voor zijn leeftijd al veel (internationale) ervaring, is Olympisch kampioen, is sinds kort speler van het Argentijnse elftal, dat is allemaal niet voor niets.

Vraag is alleen of hij het continue niveau kan blijven vasthouden en nog wat verhogen.
pi_65434380
pi_69326801
quote:
Liverpool concreet voor Napoli's Lavezzi

Liverpool wil Fernando Torres volgend seizoen koppelen aan Ezequiel Lavezzi. De Reds hebben een bod van 25 miljoen euro neergelegd bij Napoli voor de razendsnelle aanvaller.

Media uit Engeland en Italië berichten zaterdag over de concrete belangstelling van Liverpool voor de Argentijnse frontman. "Ik kan bevestigen dat er een goed bod op hem is uitgebracht", zegt Lavezzi's agent Eduardo Rossetto. "Het is nu wachten op de beslissing van Napoli."

"De biedende club is bereid Lavezzi's salaris te verdrievoudigen", gaat Rossetto verder. De international ziet een transfer naar de nummer twee van de Premier League wel zitten, maar: "Het is nu niet het juiste moment om te speculeren. Alles hangt af van Napoli. Dan kunnen we verder kijken."
pi_69361510
Tsja, het is wachten op clubs welke zullen proberen de internationals bij Napoli weg te plukken na een matige 2e seizoenshelft en geen Europees voetbal.
Niet onlogisch derhalve.
20-25 miljoen (de bedragen welke ik tegenkom varieren) zou wel een flinke som geld zijn, Napoli betaalde 6.5 miljoen 2 jaar geleden.

Voor spelers als Hamsik, Santacroce en Garano zal ongetwifeld hetzelfde gelden, maar bij Napoli zijn deze spelers wel zeker van een basisplek, hoe zeker kun je daarvan zijn bij Liverpool?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:49:15 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69364298
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:35 schreef DIGGER het volgende:
Tsja, het is wachten op clubs welke zullen proberen de internationals bij Napoli weg te plukken na een matige 2e seizoenshelft en geen Europees voetbal.
Niet onlogisch derhalve.
20-25 miljoen (de bedragen welke ik tegenkom varieren) zou wel een flinke som geld zijn, Napoli betaalde 6.5 miljoen 2 jaar geleden.

Voor spelers als Hamsik, Santacroce en Garano zal ongetwifeld hetzelfde gelden, maar bij Napoli zijn deze spelers wel zeker van een basisplek, hoe zeker kun je daarvan zijn bij Liverpool?
Is-ie puur een spits of kan-ie ook op de vleugels? Want als het tweede het geval is , dan kan-ie behoorlijk zeker zijn van een plek. Zo te zien kan hij op de vleugels en nummer 7 is nog vrij bij LFC ...

[ Bericht 3% gewijzigd door Doc op 24-05-2009 21:57:10 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_69364594
Hij is absoluut geen centrumspits.

Bij Napoli komt hij van rechts in een 3-5-2 variant, hoewel hij ook op de linkerflank uit de voeten kan.
Hij is snel, bijzonder technisch maar moet bv. nog verder leren wanneer solo te gaan en wanneer voor safe te gaan. Lijdt daardoor bij Napoli nog te vaak balverlies wanneer balbezit meer gewenst is, i.p.v. een op voorhand (bijna) kansloze loop actie.

Voordeel voor hem en Diego aan Liverpool is dat daar natuurlijk nog een Argentijnse International rondloopt. En Liverpool dus inderdaad een ploeg is welke CL speelt.
Aan de andere kant ligt heel Napoli aan z'n voeten, dus waarom zou je weg gaan?

Die vraag mogen ze dus kenelijk eerst bij Napoli zelf en vervolgens wellicht in het kamp van Lavezzi beantwoorden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 22:09:37 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69365044
Wat ik van hem zag - en dat zijn de clipjes uit dit topic, plus een paar daaraan gelinkte - deed me iets denken aan Luis Garcia. Soms geniaal, maar soms ook zo verspillend ... Het zal wel een verbeterde uitvoering van hem zijn, mag ik aannemen voor dat geld. Voor LFC is belangrijk of hij a) zich de pleuris werkt, en b) balvast is. Als hij zich met Tevez vergelijkt dan zal het met a) wel goed zitten, maar dan moet b) ook een beetje op peil zijn.

Als zijn aanvoerder positief is over LFC helpt dat ook wel en Diego is ook niet negatief over de club.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')