Ik ben even zo vrij om een eigen topic te openen over Thijmen. Sinds gister is ons gelukkige wereldje ineens ingestort.
Gisteren is namelijk bij ons zoontje Thijmen van 07 weken een levensbedreigende hartafwijking geconstateerd. Wij hebben diverse malen aan de bel getrokken bij de huisarts etc. omdat Thijmen niet goed dronk en niks tot weinig aankwam. Dit was echter het laatste wat we hadden verwacht natuurlijk. Op de 20 weken echo was het hart al niet duidelijk te beoordelen, en waren we doorgestuurd naar het AMC voor nog een echo. Daar dachten ze dat het hart prima was, alleen niet goed te zien was door een verkeerde ligging. Gemiste diagnose dus...
De hartafwijking betreft een gaatje tussen de twee hartkamers. En de aorta en de longslagader zijn niet gesplitst in het begin. Medisch gezegd: truncus arreriosus met VSD.
Thijmen ligt nu in de VU in Amsterdam en zal morgen naar Leiden gaan voor de hartoperatie. Die gaat volgende week maandag of dinsdag plaatsvinden. Deze operatie zal zwaar zijn maar de kans dat hij slaagt is gelukkig groter. Maar er zit ook zeker risico aan. De arts omschreef voor mij in kledingmaten de hartafwijking (dus van s t/m xl) en de afwijking is een XL. Ik vroeg hoe hij het risico van de operatie dan zal omschrijven en daar zei hij op een M. Natuurlijk ervan uitgaand dat de operatie slaagt zal Thijmen de rest van zijn leven meerdere hartoperaties moeten ondergaan. Echter met een veel lager risico gelukkig.
Wij verblijven nu in het rmcdonald huis (wat overigens echt geweldig en fijn is) en morgen gaan we naar het rmcdonald huis in Leiden.
Ineens zit ik in een wereld waar ik alleen maar over lees en bang voor was. Vreselijk. Ik hou jullie op de hoogte, want schrijven helpt zeggen ze he?
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen. Als je kind ziek is heb je er maar 1.
Jeetje, Miffy, wat vreselijk! Ik weet niet wat ik moet zeggen, behalve heel veel sterkte! Ik duim voor jullie en hoop dat Thijmen goed door de operatie komt!
Fijn, die RonaldMcdonald-huizen,e cht een uitkomst in zo'n situatie.
Sterkte
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
Tjeesusminna Miffy... Ik weet niet veel beters te zeggen dan heel veel sterkte. Niet alleen voor de operatie, maar ook voor die kleine bikkel die -em moet ondergaan en voor jullie, om het allemaal vol te houden.
Oh Miffy wat een schrik Heel veel sterkte met alles
En misschien heb je er geen bal aan maar toevallig ken ik 2 kindjes met een hartafwijking die in Leiden geopereerd zijn en daar gaat het fantastisch mee. Nou ja, wat ik eigenlijk wil zeggen is ook dat als je mensen wil 'spreken' met ervaringen hiermee dat ik je wel kan helpen. Je mag me altijd PM-en
[ Bericht 14% gewijzigd door snoopy op 19-11-2008 13:56:11 ]
Jeuzus Miffy wat een klap moet dat zijn Heel heel heel erg veel sterkte gewenst ik woon zelf op loopafstand van het LUMC, als er ook maar iets is wat ik kan doen voor je dan moet je het me laten weten hoor!
Miffy, wat verdrietig. Heel veel sterkte gewenst. En Thijmen, jochie, zet 'm op!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b] God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Jeetje Miffy, wat een rot nieuws! Heel veel sterkte met de kleine man
♥ A ♥ & ♥ T ♥ When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ik schrok al toen ik het topic nog niet eens geopend had . Ik kan me goed voorstellen dat op zo'n moment de grond onder je voeten wegzakt. Heel veel sterkte en kracht voor de komende weken! .
In my life Why do I smile At people who I'd much rather kick in the eye ?