abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63419381
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef witte_fantasie het volgende:
Geld investeren om evt. een koelkast te kunnen betalen hmmm... Iets zegt me dat er hier nooit iets van de grond gaat komen.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Btw, waarom ontwikkel je een spel als je zelf totaal geen verstand van programmeren heeft? Je laat toch ook niet de slager van de hoek het nederlands voetbalefltal coachen?

Uge.
Ik programmer zelf de game niet.
Omdat mijn spelling niet geweldig is. Laat staan engels.

Ken html programmeren. En heb bijna een boek hph-Mysql uitgewerkt.
Ben al aan het leren.

En waar het idee van die koelkast en investeren ? Don't get it.


Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Ja De investeerder mag en kan mijn heleboekhouding en alles volgen.
Ook over de game. ontwikkeling concept en alles er op en der aan.
De ontwikkeling van de game wordt ook op de fan site aangegeven. Kunnen de fan's ook de verdere ontwikkeling volgen.

De fan site is al bijna af. Mijn uiteindelijke goedkeuring en betaling zal het uiteindelijk afmaken. En kan het op de web.
Er is al wat van de grond. De uiteindelijk game staat nog zover open. Als ik wil kan er nog alles aangepast worden. De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63419432
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:18 schreef existenz het volgende:

[..]

Wel als die slager verstand van voetbal heeft. Je vergelijking klopt niet. Je huurt net juist experts in, omdat je zelf de kennis niet hebt.
Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.

Andere vergelijking dan: Zou je op een Premier gestemd hebben zonder bestuurskundige en politieke ervaring?

Anyway, als je experts inhuurt zonder dat je er zelf verstand van hebt, is het einde zoek.
pi_63419486
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:23 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.

Andere vergelijking dan: Zou je op een Premier gestemd hebben zonder bestuurskundige en politieke ervaring?

Anyway, als je experts inhuurt zonder dat je er zelf verstand van hebt, is het einde zoek.
. Vrijwel elk bedrijf in Nederland huurt kennis in, omdat ze die zelf niet hebben. De hele economie draait daar zelfs op! Accountants, Detachering, Banken etc.. leven allemaal van het verkopen/verhuren van hun expertise! Dus nee, je stelling klopt absoluut niet. Je hoeft zelf nergens verstand van te hebben.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63419554
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Uge.
Ik programmer zelf de game niet.
Omdat mijn spelling niet geweldig is. Laat staan engels.

Ken html programmeren. En heb bijna een boek hph-Mysql uitgewerkt.
Ben al aan het leren.

En waar het idee van die koelkast en investeren ? Don't get it.


Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Ja De investeerder mag en kan mijn heleboekhouding en alles volgen.
Ook over de game. ontwikkeling concept en alles er op en der aan.
De ontwikkeling van de game wordt ook op de fan site aangegeven. Kunnen de fan's ook de verdere ontwikkeling volgen.

De fan site is al bijna af. Mijn uiteindelijke goedkeuring en betaling zal het uiteindelijk afmaken. En kan het op de web.
Er is al wat van de grond. De uiteindelijk game staat nog zover open. Als ik wil kan er nog alles aangepast worden. De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Met alles respect, maar van ondernemerschap heb je ook nog nooit gehoord....
Welke ondernemer laat een investeerder nu volledige openheid van de boekhouding zien? Dat slaat toch nergens op? Wat ik uiteraard bedoelde is of je de investeerder al je plannen voor de game zou laten zien. Maar daar gaf je zojuist antwoord op.
quote:
De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Iets zegt me dat je er al redelijk wat geld in hebt zitten maar nog geen moer verder bent. (na 2,5 jaar)
pi_63419560
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:08 schreef Yari het volgende:
Erg interessant project, als je wat meer info geeft zijn er vast wel mensen te vinden die een investering willen doen.
Je zou ook even contact op moeten nemen met emar, je kan de publiciteit best gebruiken geloof ik zo.
Als je dan ook nog even een kat uit de boom redt, kom je ook nog op Hart van Nederland.
Waar wil je meer informatie over hebben?

De game zelf of de voorstellen (lening en/of investering)

De voorstellen hebben we de laatste post over.

thanks.


En een kat redden. zou leuk zijn. Ben namelijk dodelijk allergies er voor.
News*
Roelof Kremer zette gister avond zijn eige leven op het spel om een kat te redden.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63419607
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:25 schreef existenz het volgende:

[..]

. Vrijwel elk bedrijf in Nederland huurt kennis in, omdat ze die zelf niet hebben. De hele economie draait daar zelfs op! Accountants, Detachering, Banken etc.. leven allemaal van het verkopen/verhuren van hun expertise! Dus nee, je stelling klopt absoluut niet. Je hoeft zelf nergens verstand van te hebben.
Wat een lulkoek.
Denk je serieus dat directeuren van banken geen verstand hebben van bankieren? Denk je dat directeuren van accountancykantoren geen verstand hebben van acountancy?

In welke wereld leef jij?
pi_63419680
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:30 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Wat een lulkoek.
Denk je serieus dat directeuren van banken geen verstand hebben van bankieren? Denk je dat directeuren van accountancykantoren geen verstand hebben van acountancy?

In welke wereld leef jij?
We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.

En ik leef in de wereld die volgens jou niet bestaat En verdien er mijn geld ook nog mee
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63419793
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:33 schreef existenz het volgende:

[..]

We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.

En ik leef in de wereld die volgens jou niet bestaat En verdien er mijn geld ook nog mee
Die kerel probeert (denk ik) "game ontwikkelaar" te worden/zijn. En daar heeft ie geen kaas van gegeten. Net zo min als dat Zalm kaas heeft gegeten van bankieren maar wel directeur van ABN wordt, maar dat terzijde.

Gaat verder lekker offtopic zo , ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van topicstarter over marktonderzoek en de afnemende markt voor webbased mmorpg's. En vooral waarom hij denkt dat het zal aanslaan. En ook waarom hij denkt dat het geen kopie is van andere al heeeeel lang lopende games.
pi_63419927
Iemand in deeltje 3 gaf de volgende reactie:
quote:
20k is peanuts man. Daar kan je één werknemer één jaar voor laten coden. Als je een werknemer uit Roemenië haalt kan je misschien twee werknemers een jaar eraan laten werken. Hoezee. Jouw idee heeft zeker drie tot vijf jaar nodig en dan heb ik het nog niet over bugtesten, bugfixen, e.d.

Bovendien heb je zelf geen idee waar je over praat en werken de developers op een plaats totaal onafhankelijk van jou. Dat werkt totaal niet, aangezien jij een sterke leider moet zijn die dagelijks beslissingen moet gaan maken van cruciaal niveau voor de verdere verloop van het project. Hoe verwacht je dat dit gaat? Dat zij je even een e-mailtje sturen en jij twee dagen later ff replied?

Dan heb ik het nog niet over de concurrentie die er is. Speel maar een paar van die web-mmorpgs. Die zijn dermate uitvoerig dat er voor een user absoluut geen reden is om naar jouw spel te gaan voor het echt vernieuwende features heeft, af is en er wellicht een flinke marketingcampagne tegenaan gegooid is.

Kom op, grow up zeg. Koop van die 20k een lekkere full hd-tv met home cinema set, leef je uit, ga naar yabyum, ga op vakantie naar weet ik veel waar, doe een aanbetaling op een huis of koop een auto. Allemaal manieren om dit geld veel beter te spenderen.
Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.
Wellicht dat de topicstarter zo vriendelijk is om hierop een reactie te geven. Ook met het oog gezien je hier potentiële investeerders wilt werven.
pi_63419971
witte_fantasie

Ik en al een heel stuk verder vergeleken met half jaar geleden. Zoals ik al eerder zij. Niet al mijn investeringen waren even wijs. Bij het begin heb ik al een paar vekeerde investeringen gedaan.
Maar heb er zeker van geleerd.

De investeringen van de afgelopen half jaar hebben zeker iets opgeleverd. Bijvoorbeeld de fan site. Moet alleen nog de laatste betaling er voor maken.

En heb je van gameforge gehoord? 10 top games met duizenden spelers. miljoennen accounts.
En geen mmorpg. maar een 4X RTS games.

En de top bank van een bank heeft geen vestand van bankeren. Het is een maneger.
Eeneigenaar van een Mac. Heeft ook geen verstand van friet bakken.
Ik of enig ander eigenaar moet gewoon wijs genoeg zijn om goede mensen in te huren. Als je die fout begaat dan zal je bedrijf er om leiden. Welk bedrijf dan ook.
Het is wel verstandig om wat verstand te hebben van je firma. Daarom ben ik ook bizig met het leren van de programering.

En over de boekhouding. Heb ik geheimen? Niet echt. Van mij mag het.
En als investeerder zou ik zelf ook willen weten waar het geld allemaal naar toe gaat. Geeft ook een bepaald vetrouwe. Meschien niet de boekhouding zo uitgevoerd. Maar wel de grote lijnnen. Waar gaat het geld van de investeerder naar toe.
Maar dat is mijn inzicht.
De inkomen en uitgaven als de game er is. niet. Alleen de uiteindelijke jaarlijkse omzet.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63420044
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:38 schreef witte_fantasie het volgende:

Gaat verder lekker offtopic zo , ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van topicstarter over marktonderzoek en de afnemende markt voor webbased mmorpg's. En vooral waarom hij denkt dat het zal aanslaan. En ook waarom hij denkt dat het geen kopie is van andere al heeeeel lang lopende games.
Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63420097
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:45 schreef witte_fantasie het volgende:
Iemand in deeltje 3 gaf de volgende reactie:
[..]

Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.
Wellicht dat de topicstarter zo vriendelijk is om hierop een reactie te geven. Ook met het oog gezien je hier potentiële investeerders wilt werven.
1 advies lees door.
Je begind over gezeik van 6 maanden geleden.
20 K
Er is tot nu toe met allen mijn eige risico 3 K geinvesteerd. Toen de tijd had ik 20 K.
Als je verder leest zie je ook de totale uren die er nodig zijn om de game te maken. En niet zo B kwaliteit.

buget is 35 K.

ondertussen heb ik ook meer overzicht van de markt. En heb meer ervaring op gedaan.

Dit verpest alleen de huidige tijd en topic.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63420136
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:52 schreef existenz het volgende:

[..]

Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).
Die vragen zijn beantwoord. Meschien niet op de menier die jij wou. Maar ze zijn beantwoord.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63420233
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:
witte_fantasie

Ik en al een heel stuk verder vergeleken met half jaar geleden. Zoals ik al eerder zij. Niet al mijn investeringen waren even wijs. Bij het begin heb ik al een paar vekeerde investeringen gedaan.
Maar heb er zeker van geleerd.

De investeringen van de afgelopen half jaar hebben zeker iets opgeleverd. Bijvoorbeeld de fan site. Moet alleen nog de laatste betaling er voor maken.

En heb je van gameforge gehoord? 10 top games met duizenden spelers. miljoennen accounts.
En geen mmorpg. maar een 4X RTS games.

En de top bank van een bank heeft geen vestand van bankeren. Het is een maneger.
Eeneigenaar van een Mac. Heeft ook geen verstand van friet bakken.
Ik of enig ander eigenaar moet gewoon wijs genoeg zijn om goede mensen in te huren. Als je die fout begaat dan zal je bedrijf er om leiden. Welk bedrijf dan ook.
Het is wel verstandig om wat verstand te hebben van je firma. Daarom ben ik ook bizig met het leren van de programering.

En over de boekhouding. Heb ik geheimen? Niet echt. Van mij mag het.
En als investeerder zou ik zelf ook willen weten waar het geld allemaal naar toe gaat. Geeft ook een bepaald vetrouwe. Meschien niet de boekhouding zo uitgevoerd. Maar wel de grote lijnnen. Waar gaat het geld van de investeerder naar toe.
Maar dat is mijn inzicht.
De inkomen en uitgaven als de game er is. niet. Alleen de uiteindelijke jaarlijkse omzet.
Top dat je een reactie geeft.

Heb je al nagedacht over de opzet en uitvoering van de hardware? Kies je een Myrinet- of een Infinibandverbinding? Dit soort vragen zul je krijgen en zul je toch echt antwoord op moeten geven.

Voor wat betreft Gameforge, zij zijn niet de enigen, bekijk ook maar eens de producten van Swirve. Die games lijken volgens mij véél meer op jouw game dan die van Gameforge. Ik heb het idee namelijk dat je een game wilt ontwikkelen die enigszins op die van Gameforge lijkt, maar met een onderscheidende factor. Die game die je voor ogen hebt bestaat al. En degenen die dat spelen zul je echt niet zo maar naar jouw game lokken, mits je alles goed op orde hebt. Daarnaast lopen de aantallen spelers terug... Iedereen speelt tegenwoordig WoW of op z'n Xbox 360 of PS3 met HD graphics... En hou er dan rekening mee dat het ook nog eens bedrijven zijn met veel mensen in loondienst die alles draaiende houden bij de webbased games. Dan red je het echt niet met een paar freelancers.

Concurrentie is moordend en ik ben bang dat je game niet meer dan een natte scheet in het donker zal zijn... Niemand zal je game spelen, want ze hebben er nog nooit van gehoord, maar jij zit wel met de enorme schulden/investeringen die zijn opgelopen/gedaan.
pi_63420495
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:01 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Top dat je een reactie geeft.

Heb je al nagedacht over de opzet en uitvoering van de hardware? Kies je een Myrinet- of een Infinibandverbinding? Dit soort vragen zul je krijgen en zul je toch echt antwoord op moeten geven.

Voor wat betreft Gameforge, zij zijn niet de enigen, bekijk ook maar eens de producten van Swirve. Die games lijken volgens mij véél meer op jouw game dan die van Gameforge. Ik heb het idee namelijk dat je een game wilt ontwikkelen die enigszins op die van Gameforge lijkt, maar met een onderscheidende factor. Die game die je voor ogen hebt bestaat al. En degenen die dat spelen zul je echt niet zo maar naar jouw game lokken, mits je alles goed op orde hebt. Daarnaast lopen de aantallen spelers terug... Iedereen speelt tegenwoordig WoW of op z'n Xbox 360 of PS3 met HD graphics... En hou er dan rekening mee dat het ook nog eens bedrijven zijn met veel mensen in loondienst die alles draaiende houden bij de webbased games. Dan red je het echt niet met een paar freelancers.

Concurrentie is moordend en ik ben bang dat je game niet meer dan een natte scheet in het donker zal zijn... Niemand zal je game spelen, want ze hebben er nog nooit van gehoord, maar jij zit wel met de enorme schulden/investeringen die zijn opgelopen/gedaan.
Dit begind er meer op te lijken.

De doel groep van web browser games is heel anders. Grote deel van de spelers spelen thuis niet. Grote rede om zo spel te spelen is omdat het op school werk of anders onzettend saai is. Daar van uit gaan mensen ook thuis spelen. Gamen is verslavend

ook moet je dit spel met vergelijkbare spellen vergelijken. op basis van :
-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden.

Er is ook een buget van maximaal 10.000,- gerekend om reclame te maken voor het spel. Naast de gratis reclame die er gemaakt kan worden. Zal dit al een groot aantal spelers trekken. Waarmee je ook een budget maakt voor verdere reclame.
Ook wordt er bij het begin al een fan site gemaakt. En als alles vogens planning loopt komt er 3 maanden later de game uit. Is er al 3 maanden lang reclame gemaakt voor de game.

O en ogame just plane sucks. (heb het 2 maanden gespeeld) Er zijn grote verschilende kenmerken die al te lezen zijn bij mijn eerste post van deze topic.
Bijvoorbeeld de menier van aanvallen. redene om clan wars aan te gaan. Noem het maar op.
Komt ook een optie van artifact. Zie je niet bij ogame.
Met ogame is de game play bijna niet te vergelijken.
Het valt alleen onder de zelfde type (basis).

En tuurlijk. Er moeten op een gegeven momend wel mensen in loon dienst. Als het spel een groote hit wordt met ook miljoennen account. Daar hoop ik wel op.
Maar bij het begin met 100-1000 spelers. (tja,...) Vrienden van me zullen zeker het spel spelen. En vetrouw ik ook om admin of zo te worden.
Er zal ook op de duur vaste programmeurs ingehuurd worden. Om het verdere onwikkeling van het spel te maken. Of een overeenkomt met de orginele programmeur firma.

Iedergeval is er al heel veel over nagedacht,besproken en op papier gezet.
Een goede host/server moet wel wat meer tijd en aandacht aan gegeven worden. Er zijn al eisen van een host/server op papier gezet. Moet nu alleen nog op zoek naar een host/server die aan deze eisen voldoet.

Dam het wordt laat. Spelling gaat ook achteruit.
tot morgen

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 22-11-2008 00:26:46 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63420845
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Dit begind er meer op te lijken.

De doel groep van web browser games is heel anders. Grote deel van de spelers spelen thuis niet. Grote rede om zo spel te spelen is omdat het op school werk of anders onzettend saai is. Daar van uit gaan mensen ook thuis spelen. Gamen is verslavend

ook moet je dit spel met vergelijkbare spellen vergelijken. op basis van :
-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden.
Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeft ). Aantal spelers nam in ieder geval af, genoeg tekenen dat de markt slecht is. (hoevaak moet ik dit nog herhalen? )
quote:
Er is ook een budget van maximaal 10.000,- gerekend om reclame te maken voor het spel. Naast de gratis reclame die er gemaakt kan worden. Zal dit al een groot aantal spelers trekken. Waarmee je ook een budget maakt voor verdere reclame.
Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.
quote:
Ook wordt er bij het begin al een fan site gemaakt. En als alles vogens planning loopt komt er 3 maanden later de game uit. Is er al 3 maanden lang reclame gemaakt voor de game.
Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?
quote:
O en ogame just plane sucks. (heb het 2 maanden gespeeld) Er zijn grote verschilende kenmerken die al te lezen zijn bij mijn eerste post van deze topic.
Bijvoorbeeld de menier van aanvallen. redene om clan wars aan te gaan. Noem het maar op.
Komt ook een optie van artifact. Zie je niet bij ogame.
Met ogame is de game play bijna niet te vergelijken.
Het valt alleen onder de zelfde type (basis).
Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.

Mijn conclusie:
De afzet is erg matig en dalende, oftewel een ontzettend moeilijke markt.
Je probeert zich tussen grote spelers te mengen.
Je hebt een enorm klein budget en heeft dus weinig middelen om je game te promoten.
Je hebt zelf aangegeven dat reclame een groot onderdeel is of je game zal slagen of niet. 10,000 is ECHT VEEL te weinig.
Je manier van een game introduceren op de markt (klein beginnen, groot eindigen), slaat als een tang op een varken, dat werkt niet. Sla alle marketingboeken er maar op na.

Zonde, ik zie iemand die met veel enthousiasme z'n met een blinddoek de afgrond in fietst...
pi_63421374
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:30 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeft ). Aantal spelers nam in ieder geval af, genoeg tekenen dat de markt slecht is. (hoevaak moet ik dit nog herhalen? )
[..]

Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.

[..]

Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?
[..]

Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.

Mijn conclusie:
De afzet is erg matig en dalende, oftewel een ontzettend moeilijke markt.
Je probeert zich tussen grote spelers te mengen.
Je hebt een enorm klein budget en heeft dus weinig middelen om je game te promoten.
Je hebt zelf aangegeven dat reclame een groot onderdeel is of je game zal slagen of niet. 10,000 is ECHT VEEL te weinig.
Je manier van een game introduceren op de markt (klein beginnen, groot eindigen), slaat als een tang op een varken, dat werkt niet. Sla alle marketingboeken er maar op na.

Zonde, ik zie iemand die met veel enthousiasme z'n met een blinddoek de afgrond in fietst...
Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.

Fan site. Zelfde als als ieder ander site. Reclame maken. Groten deels gratis reclame. Het budget bewaren voor het echte werk begind.

Dacht dat ik net zij dat game play niet met o game te vergelijken is. Meschien alleen de bassis dingen. Waar het ogame onderwerp van daan komt weet niet meer precies maar ik dacht omdat ik alleen een voorbeeld moes noemen.

Het budget blijft en is lastig. Kan wel een mijoen gaan rekennen voor reclame maken.
En 10.000 euro voor online reclame is heel veel. Meschien niet op msn site. of zo. Maar kom op ik ben geen ubisoft Die er 20 miljoen aan knal voor promotie.
Zo grote jonge ben ik niet en zal ik ook niet worden.

Heb het gevoel dat je dit spel iets te groot opneemt. Klein beginnen en groot eindigen kan lukken. Maar moet het wel goed gedaan worden.

Zou graag een groter budget willen hebben. Maar waar haal ik dat vandaan. Dit kan niet de enige reden zijn om het niet door te zetten. Wie nooit een kans neemt zal ook nooit slagen.
En meerdere games hebben die kans genomen.

Ik kan en zal er geen miljoennen of biljoennen winst van verwachten. Kan je van zo spel ook niet verwachten. Als het egt een grote hit word meschien wel. maar dat zal alleen tijd later weten.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63421465
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.

Fan site. Zelfde als als ieder ander site. Reclame maken. Groten deels gratis reclame. Het budget bewaren voor het echte werk begind.

Dacht dat ik net zij dat game play niet met o game te vergelijken is. Meschien alleen de bassis dingen. Waar het ogame onderwerp van daan komt weet niet meer precies maar ik dacht omdat ik alleen een voorbeeld moes noemen.

Het budget blijft en is lastig. Kan wel een mijoen gaan rekennen voor reclame maken.
En 10.000 euro voor online reclame is heel veel. Meschien niet op msn site. of zo. Maar kom op ik ben geen ubisoft Die er 20 miljoen aan knal voor promotie.
Zo grote jonge ben ik niet en zal ik ook niet worden.

Heb het gevoel dat je dit spel iets te groot opneemt. Klein beginnen en groot eindigen kan lukken. Maar moet het wel goed gedaan worden.

Zou graag een groter budget willen hebben. Maar waar haal ik dat vandaan. Dit kan niet de enige reden zijn om het niet door te zetten. Wie nooit een kans neemt zal ook nooit slagen.
En meerdere games hebben die kans genomen.

Ik kan en zal er geen miljoennen of biljoennen winst van verwachten. Kan je van zo spel ook niet verwachten. Als het egt een grote hit word meschien wel. maar dat zal alleen tijd later weten.
Met alle respect, maar als ik jou was, zou ik eens al je plannen meenemen en naar een adviesbureau gaan om een kritisch door al je plannen door te spitten.

Waar haal je groter budget vandaan? Komop, het antwoord is niet zo moeilijk....
Schrijf een goed ondernemingsplan en ga naar een bank? Je noemt jezelf toch ondernemer? Heb je trouwens een of andere ondernemersopleiding gedaan of is het een self-named titel?
pi_63421656
Bank geeft geen lening of een investerings lening.
Mijn eige kapitaal inzet is daar veel te klein voor.

Op basis van verwachte omzet wordt ook lastig. Als je eerst claim dat het heel anders en vernieuwend is dan andere games en daarna hun omzet met de jouwe gaat vergelijken.
Daarnaast is de game sector heel anders dan meeste setoren. Het is geen ramen wasser firma of zo.
Heel onvoorspelbaar sector.
handel in keuken rollen heeft nog meer kans bij een bank.

Het is me wel half jaar gelen geluckt omdat mijn eige vermogen heel wat groter was. Maar het te lennen geld werdt wel weer beperkt door mijn leeftijd en omdat ik een student ben.

En ieder persoon die een firma (welke graad dan ook ) start wordt door wet gezien als een ondernemer.
Dus ik ook.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63422040
Je hebt toch geen "vernieuwend" spel? Je hebt een spel zoals andere spellen, maar dan met wat unieke kenmerken waardoor je je onderscheid van anderen?
pi_63423353
okey. meschien niet zo venieuwend. Maar wel heel ander. ( uitgebrijder game play. of hoe je het ook wil noemen.)

Er zit een dilemma achter.
Als ik claim dat het spel heel veel op andere lijkt. En moet zeggen er zijn wel veel kenmerken. Kan ik de omzet vergelijken. Tegenover vragen ze dan weer waarom mijn spel dan zo veel spelers kan trekken.

Als ik claim dat het spel heel anders is op vele oppzichten. Is het lastig om dan de omzet te vergelijken. Daarin tegen kan ik het wel gebruiken omspelers te winnen. Of totaal niet. Als die Unieke kenmerken nou de spelers vekeerde keer gat in schiet kan dit mij spelers kosten.

Wat ik wel kon doen is claimen dat het spel heel vergelijkbaar is met andere spellen maar dat de kosten kwaliteit levens duur enz enz beter is dan die andere spellen.
Dit is ook gedaan.
Maar De investerings lening of de lenning werdt nog steeds beperkt door mijn eige kapitaal inzet, leeftijd en dat ik nog een student ben. Dat student, ja of nee snap ik niet. Kan het oook positeif bekijken.
Maar als ik een vaste baan had. wel of niet in die sector had ik ook meer kans gehad of een hoger lening.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63423373
Het onderwerp of het nou wel of feen unieke game is is wel heel uitgekouwd.

Het spel is met vele opzichten met andere spellen te vegelijken. Er worden aantal items van de game play anders aangepakt en er zijn een aantal unieke kenmerken.
Dit is wel denk ik een goede samenvating van de game.

Hoe het aanstaal bij de gamers is alleen aftewachten. Tijd zal dit laten merken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zaterdag 22 november 2008 @ 08:09:28 #98
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_63423470
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:57 schreef SuperFruitig het volgende:
Why

* Wacht op het Cyb, SB, Tec_D en AQ360 -rel team


Tja,,, het is geen Final Fantasy he
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_63423749
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:21:08 #100
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63423755
Jongens jullie komen met problemen/vragen aanzetten die 6 maanden terug speelde ten tijden van de eerste 3 topic's!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')