abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63324842
Ik heb een probleem:
Ik ging eerst altijd online met de Playstation3, draadloos.. ik wil nu via de kabel. Heb zo'n NetGear 'internetkabel' gekocht. Dat gaat via de stroomkabel zeg maar, kabeltje in je PS3, en eentje in me router.
Nu ben ik ik alles op me PS3 aan t instellen... en daarna gaat hij zeg maar de verbinding testen. Dan geeft hij een DNS fout aan.(DNS-Fout 80710102) Ik moet daarvoor ook me primaire en secundaire DNS adres invoeren, dus daar zal dan denk ik wel de fout zitten.
Kan iemand mij helpen..??
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_63325016
Voor als je windows hebt op je computertje die op hetzelfde internetabonnement zit;

Start > Uitvoeren/Run > typ hier: cmd en druk op enter

Typ in de dos console vervolgens: ipconfig /all

Daar staan je DNS adressen.

pi_63325120
Maar ik denk dat je probleem ergens anders ligt, misschien heb je een crosslink ipv straight kabel gekocht (of andersom), of in de verkeerde poort van je router/switch geplugt.

Och, het is internet via je stroomnet... geen ervaring mee.. alleenmaar negatieve dingen over gehoord, vind het ook maar een gaar idee. Succes ermee!

[ Bericht 32% gewijzigd door Mastertje op 18-11-2008 19:48:26 ]
pi_63325279
DNS request Time Out staat er als ik dat bij cmd invoer. IP-ardes staat er wel... ??
pi_63325401
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=XE102G deze heb ik gekocht

Ik heb m gewoon ergens in de router gelinkt.. zou niet weten in welk gat eigenlijk... IP-adres pikt hij wel goed op tijdens het testen
pi_63325433
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:42 schreef Mastertje het volgende:
Maar ik denk dat je probleem ergens anders ligt, misschien heb je een crosslink ipv straight kabel gekocht (of andersom), of in de verkeerde poort van je router/switch geplugt.

Och, het is internet via je stroomnet... geen ervaring mee.. alleenmaar negatieve dingen over gehoord, vind het ook maar een gaar idee. Succes ermee!
Oke.. iemand anders die me er wel verder mee kan helpen...???
pi_63325454
En dit IP-adres van je playstation valt binnen dezelfde range als die van je pc? (bijv. 1.2.3.4 en 1.2.3.5 vallen binnen dezelfde range, maar 1.2.3.4 en 1.2.4.5 niet, het gaat om de laatste nummers)
pi_63325498
Ja sorry heb er niet heel veel verstand van hoor:@.. Maar ik heb gewoon IP-adres overgenomen van de Pc en in de PS3 ingevuld... dat gaat ook succesvol.. alleen als hij DNS gaat testen geeft ie dus een fout aan..
pi_63325615
Welk adres heb je daar ingevuld dan, als het goed is kun je daar hetzelfde adres als dat van je default router/gateway invullen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:57:29 #10
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63325635
dat gaat sowieso niet werken als het het adres van de pc hebt overgenomen..... 2 apparaten met hetzelfde ip........
pi_63325646
Dat is je probleem, je kan niet 2 dezelfde IP adressen op 1 netwerk hebben. Je kan 2 dingen doen:

Of neem alle gegevens die je kan invullen over van je PC (via dat ip config) MAAR verander het ipadres dan, door bijvoorbeeld bij het laatste cijfertje 50 op te tellen (dus 192.168.1.10 verandert in 192.168.1.60) zolang het getal op het eind niet hoger wordt dan 255.

Of je zet je playstation op automatisch (DHCP) dat hij zijn eigen IP adres krijgt toegewezen van de router, inclusief DNS etc. Dit is de betere optie.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:07:01 #12
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_63325922
Jah ik heb m nu op automatisch gezet... nu doet ie t inderdaad wel...
Maar wat is er eigenlijk mis met stroomnet?
pi_63326119
Nahjah ik heb alleen maar dingen gehoord, heb het zelf nooit gebruikt. Ik ben iemand die heel erg veel download en veel tussen apparaten via het netwerk (ook m'n philips tv zit op het netwerk) dingen kopieert dus ik heb behoefte aan een stabiel en snel (1000mbit ipv dat 14mbit wat jij nu hebt) netwerk. Netwerk via het stroomnet leeft per definitie niet op aan zijn theoretische snelheid, er zit gewoon veel ruis in en daarnaast gaan alle andere apparaten uit van een redelijk schone 50Hz wisselspanning, en dat netwerk apparaatje gooit er toch een zeker signaal doorheen. Ik geloof wel dat het niet schadelijk is, en het werkt acceptabel voor de normale mens (en een playstation). Maar als je een snel en stabiel netwerk wilt is het geen 1e keus, het is gewoon makkelijk want je hoeft geen kabels te trekken.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:28:00 #14
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_63326501
Kabels trekken is vanuit mijn kamer onmogelijk.. dat kan dus niet. Dus leek dit mijn de beste oplossing. Nu heb ik wel dit op internet gelezen:
quote:
Ik doe internet installs en wij gebruiken die powerlines (via stopcontact). deze werke echt goed als je geen kabel kan kopen MAAER je moet de goede kopen. Vroeger hadde we er van netgear met een snelheid van 14mbps en deze zij echt rommel 2 stekkerblokken er tussen ze ze werken al niet meer deftig. Nu hebben we er van topcom van 85mbps en ik haal bijna altijd 70+mbps.
( het bijgeleverde prog kan je dit meten) zet er wel een wachtwoord op want met het default werkt die niet zo goed zeker als er iemand anders inc de buurt ook heeft met default. Ik persoonlijk zou zoiezo altijd kabel trekken ( heb ik ook gedaan) maar als het niet gaat raad ik powerline aan boven wifi (tenzij voor een laptop niets zo relaxed als in de zetel zitten ermee).
En ik heb nu zelf ook door dat deze die ik gekocht heb echt klote zijn.. Voetballe op me playstation gaat nu gewoon nog trager dan draadloos... Maar wat denk jij dan wat de beste oplossing is..?
pi_63330161
Je hebt bij netwerken eigenlijk 2 belangrijke snelheden: doorvoersnelheid en reactie tijd (ping). De eerste wordt meestal uitgedrukt in megabits per seconde, en de tweede in milliseconden. Jou verbinding via het stroomnet heeft een (volgens de fabrikant) doorvoersnelheid van 14MBit/s, wat volgens mij wel genoeg is voor een spelletje. Maar ik vraag me af wat de reactietijd nou is van zo'n systeempje (en vooral tegenover de duurdere versie). Zou je vanuit je pc eens je playstation kunnen pingen?

Dit doe je door start > uitvoeren > cmd

en vervolgens typ je: Ping ipadressvanplaystation (dus bijv. ping 192.168.1.123) Je krijgt dan een viertal reactietijden terug. Laat me weten wat de waarden zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')