Bron: Het Nederlandsch Dagbladquote:Kenteken op zak McDonald's hulp bij opsporen vervuiler
Bij diverse McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant onderop de papieren zak geschreven. Een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. |foto ANP
STEENWIJK - Een groeiend aantal vestigigen van de drive-in-variant van McDonald's heeft een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. Bij het McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant op de papieren zak geschreven.
Als de zak in de berm wordt achtergelaten, is het - met medewerking van gemeente en politie - een koud kunstje om de vervuiler te achterhalen. De proef is in Amersfoort begonnen. Daar is het fastfoodafval met zeventig procent afgenomen, zegt Herman Moonen van het drive-in-snackfiliaal aan de A1 bij Amersfoort.
Ook een vestiging in Limburg - en binnenkort een in Steenwijk - past dit systeem toe. McDonald's Nederland verwacht dat meer restaurants zullen volgen. Klanten worden vooraf gewaarschuwd met posters en flyers.
Geniaal ideequote:Op dinsdag 18 november 2008 12:27 schreef HzHertz het volgende:
Nieuwe kwa-jongens streken: Kentekens op afval schrijven
Nee het is echt dom en totaal geen oplossingquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mensen die dit een slecht idee vinden zijn te lame voor woorden.![]()
Er trots op zijn dat je afval op straat gooit
Puick idee McDo![]()
Ik vind het ook jammer.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
...als je dit een puik idee vindt en er een daadwerkelijke oplossing in ziet...ben je een beetje dom.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mensen die dit een slecht idee vinden zijn te lame voor woorden.![]()
Er trots op zijn dat je afval op straat gooit
Puick idee McDo![]()
Het zou nog leuker zijn als ze ook het type auto vermelden. Zie je allemaal vuilnis lang te kant liggen met Honda Civic en Volkswagen golf type II erop.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:57 schreef Jarno het volgende:
Haha. Ik weet nog niet of ik hier voor of tegen moet zijn.. Wel briljant bedacht overigens.
Nee, want 70% stelt helemaal niks voor enzo.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:41 schreef HzHertz het volgende:
[..]
Nee het is echt dom en totaal geen oplossing
Goed punt inderdaad.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?
En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
Jammmer dat ze nog waarschuwen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |