abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63313244
quote:
Kenteken op zak McDonald's hulp bij opsporen vervuiler
Bij diverse McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant onderop de papieren zak geschreven. Een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. |foto ANP

STEENWIJK - Een groeiend aantal vestigigen van de drive-in-variant van McDonald's heeft een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. Bij het McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant op de papieren zak geschreven.

Als de zak in de berm wordt achtergelaten, is het - met medewerking van gemeente en politie - een koud kunstje om de vervuiler te achterhalen. De proef is in Amersfoort begonnen. Daar is het fastfoodafval met zeventig procent afgenomen, zegt Herman Moonen van het drive-in-snackfiliaal aan de A1 bij Amersfoort.

Ook een vestiging in Limburg - en binnenkort een in Steenwijk - past dit systeem toe. McDonald's Nederland verwacht dat meer restaurants zullen volgen. Klanten worden vooraf gewaarschuwd met posters en flyers.
Bron: Het Nederlandsch Dagblad
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren. Deze maatregel van McDonalds is een inbreuk op de privacy en moet gestopt worden
  Donald Duck held dinsdag 18 november 2008 @ 12:21:02 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63313304
Briljant eigenlijk. Dat ze daar niet eerder op gekomen zijn!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:21:06 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_63313307
Blijkbaar heeft de politie aldaar tijd over voor dit soort zaken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_63313402
Voortaan maar een dikke benzine stift meenemen dan
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:25:50 #5
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_63313461
Goed iniatief. Laatst stond ik bij de bushalte, gooit zo'n kerel allerlei zooit uit zijn jaszak op de grond. Dus ik heel vriendelijk, zou je dat even willen oprapen en weggooien?

Die kerel keek me zo aan:
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:25:58 #6
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_63313468
vroeger deed je dus alle afval netjes in de zak en tiefte je het je raam uit, nu flikker je dus alles los je raam uit en hou je de zak in je auto,omdat daar je kenteken opstaat...
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_63313494
Nieuwe kwa-jongens streken: Kentekens op afval schrijven
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:29:29 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63313573
Geniaal!

Als iets bij mij irritatie opwekt dan is dat wel de nonchalance waarmee dingen op straat geflikkerd worden

Het eerste zinnige wat Mcdonalds voortbrengt.
pi_63313578
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:27 schreef HzHertz het volgende:
Nieuwe kwa-jongens streken: Kentekens op afval schrijven
Geniaal idee
pi_63313640
McDonalds gaat voor een Nobelprijs in 2009?!
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:37:58 #11
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_63313848
Mensen die dit een slecht idee vinden zijn te lame voor woorden.
Er trots op zijn dat je afval op straat gooit

Puick idee McDo
I follow you......but not on Twitter
pi_63313950
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:

Puick idee McDo
Nee het is echt dom en totaal geen oplossing
pi_63313963
Haha ik ga kapot van sommige reacties hier heerlijk
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:56:12 #14
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_63314327
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:

Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
Ik vind het ook jammer.
Het gaf me altijd een goed gevoel zo'n schaamteloze luie flikker en vervuiler uit zijn auto te trekken en op straat te flikkeren ...
...
...
...
...
... voor een aanstormende cementauto.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:57:12 #15
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63314350
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:

Puick idee McDo
...als je dit een puik idee vindt en er een daadwerkelijke oplossing in ziet...ben je een beetje dom.

Neemt niet weg dat vervuilers dommer zijn...
Causaliteit....dat is 't.
pi_63314359
Haha. Ik weet nog niet of ik hier voor of tegen moet zijn. . Wel briljant bedacht overigens.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:57:57 #17
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_63314370
Kunnen die mutsen bij Mc Donalds schrijven? Wat een ontiegelijk dom plan, zo'n boete houd ook geen stand bij de rechter.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_63314392
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:57 schreef Jarno het volgende:
Haha. Ik weet nog niet of ik hier voor of tegen moet zijn. . Wel briljant bedacht overigens.
Het zou nog leuker zijn als ze ook het type auto vermelden. Zie je allemaal vuilnis lang te kant liggen met Honda Civic en Volkswagen golf type II erop.
pi_63314403
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?

En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
pi_63314451
Ben ik nou de enige die denkt dat mensen dan gewoon alles behalve de zak uit het raam flikkeren?

Verder wel een goed plan. Kleine moeite en het zal toch een deel van de mensen tegenhouden.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:01:46 #21
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_63314474
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:41 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Nee het is echt dom en totaal geen oplossing
Nee, want 70% stelt helemaal niks voor enzo.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_63314497
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?

En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
Goed punt inderdaad.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63314514
Hmm even denken wie ik eens een oor zal aannaaien ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63314528
Placebo effect.
Tuurlijk doet de politie er niets mee, maar mensen worden zo wel meer bewust van wat ze doen.
pi_63314602
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:

Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
Jammmer dat ze nog waarschuwen.

Wat mij betreft komt in elke MD verpakking een rfid te zitten en wordt er een grote database met nummerplaten en meegenomen verpakkingen gemaakt. Elke zwerevend stuk afval wat door jou in de auto is meegenomen krijgt een naheffing van 50 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')