abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:44:23 #1
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63312156
Drie seizoenen lang wisten Matt Lucas en David Walliams ons op tv te vermaken met hun comedy-show Little Britain. Na dit televisiesucces wilden de heren eens proberen of deze karakters uit de serie het ook live goed zouden doen; een theatertour werd geboren. Little Britain Live deed meer dan 200 zalen in Engeland aan, stuk voor stuk uitverkocht. Van de voorstelling in Blackpool (het Blackpool Opera House - je moet wel dúrven!) in mei 2006 werden opnames gemaakt en deze zijn sinds kort op dvd verkrijgbaar.

Tijd voor meer Britain, Britain, Britain...

Tempo
Terwijl Lou (David Walliams) op het podium staat te vertellen over zijn vriend Andy (Matt Lucas) komt deze al 'vliegend' het podium op. Het is de perfecte toonzetting voor een avond vol komische sketches. Lou en Andy staan symbool voor wat deze dvd verder gaat brengen: heerlijke, soms harde, toch altijd humoristische scènes van alle types die de heren voor hun tv-serie hebben bedacht. Ze ontbreken geen van allen: Marjorie, Margeret, Ann, Sebastian en 'The Prime Minister', Myfanwy en Dafydd, Emily en Florence, Kenny Craig - de hypnotiseur,Vicky Pollard, Dudley en Ting-Tong, de dikke Bubbles en de kleine Dennis Waterman... en dan nog hebben we ze niet allemaal genoemd.

Het knappe van deze live-show is dat David en Matt erin slagen steeds in zeer korte tijd van personage weten te veranderen. De tussenliggende minuten worden opgevuld door korte inleidingsfilmpjes die op een mega groot scherm op het podium worden getoond. De snelheid waarmee het duo de sketches neerzet, maakt dat alle personages uit de serie ook in deze live versie voorbij komen. Het moet voor de heren wel enorm vermoeiend zijn om dit zo te doorlopen, maar het publiek smult er van (op sommige na, die de pineut zijn en het podium op getrokken worden!).

Veel extra's
De dvd, die deel uitmaakt van de serie 'Comedy Collection' van de BBC, kent veel extra's. Tegenover 78 minuten voorstelling staat ruim 2 uur bonusmateriaal. Er staan twee documentaires op: één die weergeeft hoe de show tot stand is gekomen en één die ditzelfde laat zien voor de dvd. Daarnaast treffen we aantal verwijderde scènes aan, die op zich gewoon komisch genoeg zijn, maar wanneer dit allemaal in de show zou zijn opgenomen zou deze wel érg lang duren. Als opmerkelijke extra staat er een documentaire op met de naam 'Little Britains' Big Swim'. Hierin zien we hoe David Walliams zijn conditie laat gelden en het Kanaal overzwemt. Een mooie toevoeging die een andere kant laat zien van de comedy-acteur.

De live-show, de toevoegingen en als klap op de vuurpijl twee mooie onderzetters (voor je biertje, wijntje, spa'tje of bacootje) maken van deze release een aanrader. Heerlijke humor, komische personages en dit alles neergezet door twee vakmensen. Little Britain Live is een dvd die je niet mag missen als je ook maar enigszins van Engelse humor houdt.

Kijk hier voor een voorproefje.

Label: Warner Bros Releasedatum: 15 oktober 2008
Waardering Film: Waardering extra's:

Deze review is ook hier te lezen
pi_63398054
Door jouw review heb ik hem besteld. Ga hem dit weekend kijken.
Go hard or go home
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:59:58 #3
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63398683
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:35 schreef noekje het volgende:
Door jouw review heb ik hem besteld. Ga hem dit weekend kijken.
Veel plezier ermee, maar ik denk dat dat wel zal lukken
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:50:59 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63498040
Oh nu wil ik hem ook!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:57:53 #5
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63498134
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:50 schreef oh-oh het volgende:
Oh nu wil ik hem ook!
Mooi voor de kerst...
pi_63499951
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:44 schreef rocha01 het volgende:
Als opmerkelijke extra staat er een documentaire op met de naam 'Little Britains' Big Swim'. Hierin zien we hoe David Walliams zijn conditie laat gelden en het Kanaal overzwemt. Een mooie toevoeging die een andere kant laat zien van de comedy-acteur.
Met die oversteek haalde hij één miljoen pond op voor het goede doel, en het leverde Walliams zelf een ontmoeting met koningin Elizabeth op.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:51:23 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63500597
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:57 schreef rocha01 het volgende:

[..]

Mooi voor de kerst...
mooi dat ik daar niet op ga wachten, mooi dat ie praktisch voor nop op e bay staat
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:52:42 #8
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_63500643
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:25 schreef dwerg het volgende:

[..]

Met die oversteek haalde hij één miljoen pond op voor het goede doel, en het leverde Walliams zelf een ontmoeting met koningin Elizabeth op.
Die ontmoeting is leuk voor hem, die miljoen voor het goede doel vind ik meerzeggend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')