Nee snap niet echt wat je met appergios bedoelt, gewone snaren aanslaan onder de akkoorden en vingerzetting soms een beetje veranderd bijv. D-Dsus2-Dsus4 dat soort shit?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:08 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Gewoon pentatonisch in Eb en F die m7 kan je in principe wegdenken, je kan ivm m7 wel arpeggios gebruiken als je daar al wat van snapt
Ja, er gaat ontiegelijk veel werk inzitten om het snel en nauwkeurig te spelen:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:09 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh zo, nog niet geprobeerd, ik zal zo even kijken, of klinkt het makkelijker dan dat het is?
Waarom zou je dat doenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:15 schreef Jordy-B het volgende:
En dus ook niet gewoon een akkoord-greep pakken en dan langzaam strummen, maar echt voor iedere noot van het akkoord apart je vinger neerzetten en de snaar aanslaan.
Maar kijk gewoon even op youtube voor een paar arpeggio-lesjes.
omdat anders de snaren doorklinken en je een akkoord krijgt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doenIk bedoel dan het apart je vinger neerzetten, ik speel ze zelf - of probeer dat - bijvoorbeeld vaak op de up-strums te spelen. Daar zijn ze toch ook voor bedoeld?
Teveel drank op?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:41 schreef Verluste het volgende:
hebben jullie ook wel ns dat jullie vingers af en toe te traag reageren?
Je komt het inderdaad niet veel tegen in de wat meer traditionele blues, maar dat weerhoudt je natuurlijk niet om het toe te passen in blues. Arpeggio's passen prima in bluesmuziek.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Ohkee nu weet ik iig wat arpeggio is, maar dat word niet veel gebruikt in de blues volgens mij?
Als ik koude poten heb ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:41 schreef Verluste het volgende:
hebben jullie ook wel ns dat jullie vingers af en toe te traag reageren?
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Ohkee nu weet ik iig wat arpeggio is, maar dat word niet veel gebruikt in de blues volgens mij?
Bij mij klinken de snaren niet door als ik het akkoord pak hoor? Ja behalve als ik eerst strum en dan een paar accenten erin stop, maar dan is dat juist de bedoeling. En als je het dan wilt breken kan je altijd nog palm-muting gebruiken, lijkt me veel makkelijker?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
omdat anders de snaren doorklinken en je een akkoord krijgt.
Het idee van een arpeggio is juist dat je een gebroken akkoord hebt. Dus losse noten ipv een akkoord.
Hmmm, of je hebt dan hele oude snaren, of je slaat ze niet goed aanquote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:10 schreef kingmob het volgende:
[..]
Bij mij klinken de snaren niet door als ik het akkoord pak hoor?
Lijkt mij juist veel moeilijker, vooral als je de arp's iets sneller wilt gaan spelen, moet je tussen 2 opeenvolgende noten steeds snel met je palm de snaren muten. Dan is het toch veel handiger om gewoon je vingers op te tillen?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:10 schreef kingmob het volgende:
En als je het dan wilt breken kan je altijd nog palm-muting gebruiken, lijkt me veel makkelijker?
1 2 3 4 5 6 7 | E:--------------5-8-5--------------| B:------------5-------5------------| G:----------5-----------5----------| D:--------7---------------7--------| A:------7-------------------7------| E:--5-8-----------------------8-5--| |
Het is gewoon een barré Am, met een paar extra noten.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:35 schreef kingmob het volgende:
Ja, maar die kan je niet eens als akkoord pakken
Ja, maar zonder die extra noten vervalt de reden om hem vinger voor vinger te doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:38 schreef starla het volgende:
[..]
Het is gewoon een barré Am, met een paar extra noten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |