abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63267297
"De 400 GT is niet de meest spectaculaire Lamborghini, maar Ferruccio Lamborghini verwezenlijkte er wel zijn droom mee, namelijk het bouwen van een super-geciviliseerde automobiel. Deze droomwens had hem ertoe aangezet om autoconstructeur te worden "



Het ontstaan
Ferruccio Lamborghini is een autoconstructeur geworden omdat geen enkele model op de automarkt hem kon bekoren. Zijn grote droom was een GT met het vermogen van een Ferrari en het raffinement van een Rolls-Royce.
Deze droom zou hij verwezenlijken met de 400 GT, een verbeterde versie van de 350 GT.
De V12 motor ontworpen door Gioto Bizarrini, had een cilinderinhoud van 3,9 liter voor een vermogen van 320pk zonder verlies van souplesse en gewilligheid.



Een geraffineerde GT
De 400 GT had een stalen carrosserie die duurzamer was dan het oorspronkelijke lichtmetalen model. De eerste 400 GT's waren tweezitter, evenals de 350 GT, maar het interieur werd al snel opnieuw ontworpen om nog 2 zitplaatsen achterin erbij te krijgen.



Een commercieel succes
Met deze 400 GT had Ferruccio Lamborghini uiteindelijk de snelle toerwagen waar hij van droomde: onopvallend, competent en beschaafd.
En daar waren zijn klanten het mee eens, met 224 verkochte exemplaren in iets meer dan twee jaar tijd was de GT het eerste commerciële succes van Lamborghini



Specificaties

Motor:
V12 motor voorin, cilinderinhoud van 3929cc, 2 bovenliggende nokkenassen per cilinderrij, vermogen van 320pk bij 6500tpm, koppel 374nm bij 4500tpm, 6 weber tweetraps carburateurs.

Transmissie:
Op de achterwielen, 5 gesynchroniseerde versnellingen

Afmetingen:
Lengte 4,64 meter, breedte 1,73 meter, hoogte 1,22 meter, wielbasis 2,55 meter, gewicht 1500kg.

Prestaties:
Topsnelheid van 250km/h en een sprint van 0 tot 100km/h in 7,5 secondes.

Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_63267308
Zoveel autohistorie, maar zijn het nou klassiekers of niet??? Daar draaien deze komende topics om....volgende week rond dezelfde tijd zal een nieuwe "Klassieker of niet" verschijnen

Deel 1 trap ik af met de Lamborghini 400 GT, imo is dit dus een klassieker, zonder deze droom en succes van Ferruccio Lamborghini zou lamborghini waarschijnlijk nooit zijn doorgebroken en de benodigde financiele middelen hebben gehad om door te gaan tot het legendarische merk wat het nu is!!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_63268157
Deze auto behoeft wat mij betreft geen discussie hoor, zeker weten een Klassieren (let op de hoofdletter "K").

Wie deze auto wel eens in het echt gezien en gehoord heeft, weet waar ik het over heb. De details, afwerking (let op: hand gebouwd!) en hoe geraffineerd de auto is zeggen alles. De 400 GT staat hoger op mijn lijstje als bijna elke Ferrari, precies zoals Ferruccio Lamborghini het bedoelt had.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_63276326
Wat een geweldig ding ..
Is bovenstaande een nederlands model ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_63283848
Geweldige auto, zeker een klassieker; behoeft wat mij betreft geen discussie. Is de bedoeling dat er één topic per auto en per week komt? Ik kan in luttele minuten heel wat auto's bedenken waarvan de vraag "(toekomstige) klassieker of niet?" interessant zou kunnen zijn..
pi_63285638
Dit is inderdaad een auto die valt onder de klasse "Jaguar E, Aston Martin DB5 en Ferarri 250 GT Berlinetta"

Het is hoe je het wend of keert geen categorie auto die ook maar eigszins onder twijfel valt zoals:

VW Golf MK1
Audi 80 Quattro
Porsche 944
BMW 8xx

Die zelfs al onder semi-klassiekerstatus vallen.

Edit: 6 Webers , dat moet echt een prachtgeluid geven
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_63292591
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:18 schreef eentwee het volgende:
Geweldige auto, zeker een klassieker; behoeft wat mij betreft geen discussie. Is de bedoeling dat er één topic per auto en per week komt? Ik kan in luttele minuten heel wat auto's bedenken waarvan de vraag "(toekomstige) klassieker of niet?" interessant zou kunnen zijn..
ongeveer 1 week, stel het topic is morgen al onderin de topic lijst dan komt er morgen bv al een nieuwe.....

de volgende keer zal het een wat minder bekende auto zijn
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_63296047
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:45 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

ongeveer 1 week, stel het topic is morgen al onderin de topic lijst dan komt er morgen bv al een nieuwe.....

de volgende keer zal het een wat minder bekende auto zijn
Nog mider bekent deze kende ik al niet eens.

Maar wel een hele mooie auto !!!
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:30:07 #9
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_63319794
Deze was bij mij ook niet bekend, maar het is een absolute schoonheid, en naar mijn mening ook zeker een klassieker. Mooier dan de oudere ferrari's...
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
pi_63329332
Onder liefhebbers van Italiaanse auto's, of een sporadische bezoeker van een willekeurig concours/ luxeroltimer evenement, kent de 400 GT zeker wel, is er ook als 400 GT 2+2
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 19 november 2008 @ 18:00:17 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63351304
Nog een paar plaatjes; Meilenwerk Berlin.




Voorloper 350 GTV vind ik eigenlijk mooier.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63351843
Mooi wagentje hoor! Zeker een klassieker!!
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')