abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63205518
Momenteel werk ik bij een supermarkt en bij een promotiebedrijf.

Bij het promotiebedrijf zit het zo dat ik mailtjes krijg met opdrachten die ik zou willen/kunnen doen, sommige spreken me aan en sommige totaaal niet dus daar reageer ik dan niet op. Nu is het zo dat ik 1 x per maand een opdracht kan doen die me aanspreekt.

Mijn vraag dus: is het mogelijk om bijvoorbeeld voor 3 promotiebedrijven tegelijk te werken en zo uit meerdere opdrahten te kunnen kiezen, en wat voor gevolgen heeft dit voor bijvoorbeeld de belasting.

Ben trouwens 18 jaar.
pi_63205673
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:33 schreef CoinFlip het volgende:
Momenteel werk ik bij een supermarkt en bij een promotiebedrijf.

Bij het promotiebedrijf zit het zo dat ik mailtjes krijg met opdrachten die ik zou willen/kunnen doen, sommige spreken me aan en sommige totaaal niet dus daar reageer ik dan niet op. Nu is het zo dat ik 1 x per maand een opdracht kan doen die me aanspreekt.

Mijn vraag dus: is het mogelijk om bijvoorbeeld voor 3 promotiebedrijven tegelijk te werken en zo uit meerdere opdrahten te kunnen kiezen, en wat voor gevolgen heeft dit voor bijvoorbeeld de belasting.

Ben trouwens 18 jaar.
dat mag, maar meestal gaat dat niet helemaal goed met de loonheffing, dus kies er of voor een naheffing of regel het goed met degene van de salarisadministratie.
pi_63205716
Loonheffing kan je ook overal op ja zetten, zolang je per jaar maar niet meer dan x euro verdient...
pi_63206393
Overigens handig om te vermelden. Bij elkaar zal ik per week niet meer dan ongeveer 14 uur werken
pi_63211470
Je loopt kans, dat je te weinig loonheffing ingehouden krijgt. Elk van de werkgevers houdt namelijk geen rekening met dat je ook al salaris bij anderen krijgt.

Aan het eind van het jaar, moet je daarom aangifte IB doen en dan trekt dit vanzelf recht. Je kunt daarom een klein potje aanleggen om de aanslag na de aangifte te kunnen doen. Jje kunt ook de belastingdienst om een voorlopige aanslag vragen. Je betaald nu dan al direct een deel per maand, terwijl je anders een grote bedrag in eens zou moeten betalen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_63219742
En als ik op mijn belastingformulier in vul dat ik geen arbeidskorting van hun wil?
pi_63220185
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:40 schreef CoinFlip het volgende:
En als ik op mijn belastingformulier in vul dat ik geen arbeidskorting van hun wil?
Dan krijg je volgend jaar het teveel betaalde terug.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63223951
Dus stel ik heb 3 baantjes. Bij mijn primaire baan vul ik in dat ik arbeids korting wil en bij de andere 2 niet.

Moet ik dan aan het eind van het jaar zo'n hele grote som belasting betalen ? Of is et dan gewoon geod
pi_63224036
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:22 schreef CoinFlip het volgende:
Dus stel ik heb 3 baantjes. Bij mijn primaire baan vul ik in dat ik arbeids korting wil en bij de andere 2 niet.

Moet ik dan aan het eind van het jaar zo'n hele grote som belasting betalen ? Of is et dan gewoon geod
Als je het inderdaad bij het baantje invult waar je het hoogste inkomen hebt, krijg je volgend jaar terug.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  MOL-held zondag 1 november 2009 @ 10:08:08 #10
44635 XMN8R
mag dat?
pi_74270831
Even een schopje omhoog met een gerelateerde vraag:

Ik heb op dit moment twee werkgevers waar ik - naar rato - vrijwel evenveel verdien. Ik werk nu drie dagen bij A en twee dagen bij B. De arbeidskorting wordt toegepast door A.

Met ingang van 1 januari 2010 zal de situatie veranderen en omdraaien: nog maar twee dagen bij A en drie dagen bij B. Mijn totale bruto-salaris zal weinig veranderen.

Ik lees dat je maar bij één werkgever arbeidskorting kan laten toepassen met (voor 2009) een maximum van 1504 euro per jaar. Op dit moment zit ik bij A netjes aan dit maximum (125,33 per maand = 1503,96 per jaar).

vraag: Is het nu verstandig om per 1 januari 2010 te zorgen dat B de arbeidskorting gaat toepassen in plaats van A, omdat ik dan de meeste uren bij B zal werken? Of zal A nog steeds het maximumbedrag aan arbeidskorting kunnen verrekenen?

alvast bedankt voor het antwoord

[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 01-11-2009 10:15:08 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_74272704
Altijd je loonheffingkorting laten toepassen bij de werkgever waar je het meeste verdient.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')