Dat dus.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:53 schreef Rokossovski het volgende:
Ja kan het vragen bij een glas of tegelzetter of als het in de buurt is een bedrijf dat natuursteen kan bewerken.
Ik denk niet dat die compatibel zijn met een IKEA-keuken... deze sluit precies aan op de kastjes en de (afwijkende) diepte van het werkblad. Vandaar.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
kijk even in de catalogus bij de gamma of praxis , ze kunnen zo spoelbakken bestellen met 2 gaten
Goede tip van dat zelf uitvijlenquote:Op donderdag 13 november 2008 15:19 schreef ROG het volgende:
Diamantboorsetje van InterDynamics aanschaffen, circa 70,- bij bijv. Tegelsnijders.nl
[ afbeelding ]
Met het grootste 12mm boortje 3 á 4 gaten naast elkaar boren (uit de vrije hand en een 2e persoon met een waterstraal sproeien/koelen want die zuignap is waardeloos op tegels is mijn ervaring) en daarna mooi rondmaken met een tegelvijl (bouwmarkt)?
Eventueel een los 32mm diamantboortje bestellen en zelf met de tuinslang koelen buiten, zou ook moeten werken.
Lijkt mij iig mooier worden dan het eruit tikken?
Keramiek en tegels zijn wat meer gevoellig voor breuk/barsten.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
waarom heeft iedereen het hier over professionele en hele dure apparaten?
Ik heb nog nooit in een wasbak gezaagd, maar we hebben de gaten in de muren voor de electra gewoon met een grote gatenboor aangepakt en dat ging prima.
Misschien is het bij een wasbak anders en heb je daar wel dure pro apparatuur voor nodig, dat weet ik niet. Kan iemand me daar over ophelderen?
-edit- gewoon zoiets dus:
http://www.toolsxl.nl/gat(...)cPath=1000_1025_1018
Het nadeel van keramiek is dat het enorm snel spintert. Zoals je bij jouw voorgestelde boor ziet, heeft deze hapjes in de boorkop (zogenaamd een gesegmenteerde kop) Zo'n kop is uitermate geschikt voor beton, baksteen en kalkzandsteen (het stof kan door de openingen makkelijk worden afgevoerd)quote:Op donderdag 13 november 2008 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
waarom heeft iedereen het hier over professionele en hele dure apparaten?
Ik heb nog nooit in een wasbak gezaagd, maar we hebben de gaten in de muren voor de electra gewoon met een grote gatenboor aangepakt en dat ging prima.
Misschien is het bij een wasbak anders en heb je daar wel dure pro apparatuur voor nodig, dat weet ik niet. Kan iemand me daar over ophelderen?
-edit- gewoon zoiets dus:
http://www.toolsxl.nl/gat(...)cPath=1000_1025_1018
Deze zou speciaal voor keramiek en tegels moeten zijnquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:11 schreef Gurb het volgende:
[..]
Het nadeel van keramiek is dat het enorm snel spintert. Zoals je bij jouw voorgestelde boor ziet, heeft deze hapjes in de boorkop (zogenaamd een gesegmenteerde kop) Zo'n kop is uitermate geschikt voor beton, baksteen en kalkzandsteen (het stof kan door de openingen makkelijk worden afgevoerd)
Als je deze boorkop op een tegel of ander keramiek zet, springen de splinters ervanaf, want iedere keer happen die boortandjes in je glazuur.
Daarom heb je ook verschillende slijpschijven voor betontegels en badkamertegels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |