Ik ben dus een type 4. Wat ben jij?
quote:Lui.
Op maandag 25 maart 2002 16:12 schreef Lucille het volgende:
Ik ben dus een type 4. Wat ben jij?
quote:Ook 4 maar in een iets andere volgorde. Soms kun je de glazuur (als ie een beetje hard is) er als een compleet roze plakje vanaf halen, wat dan vervolgens pas als laatste geconsumeerd wordt (want lekkerst
Op maandag 25 maart 2002 16:12 schreef Lucille het volgende:
Het eten van een tompoes (of tompouce, tompoeze, etc, ..., voordat we daar weer een discussie over krijgen) is een kunst apart. Iedereen heeft zo zijn/haar eigen methodes:
1) met de vork er inprikken en zo een stuk er af halen
2) met de zijkant van de vork van boven naar beneden duwen en zo een stuk er af duwen
3) met de punt van de vork eerst het bovenste stukje bladerdeeg er afbreken (via de zijkant van het bladerdeeg) en met de volgende hap de room en de onderkant er af prikken
4) laagje voor laagje er afhalen, dus eerst de slagroom, dan het glazuur er af schrapen, dan het bovenste laagje bladerdeeg, dan de room en dan de onderste laag bladerdeeg.
5) de echte hollander die gaat prakken
6) gewoon met je hand beetpakken en in je trog duwenIk ben dus een type 4. Wat ben jij?
Even over die room: wat vinden jullie het lekkerst? De echte gele, puddingachtige bakkersroom of de iets lichtere, schuim-achtige variant die o.a. Albert Heijn gebruikt?
Hier ik heb ik ook al vaker over gedacht... LOL Het leek me bijvoorbeeld leuk om die dingen uit te delen tijdens een debat ofzo..
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 25-03-2002 16:18]
Maar omdat het een poll is.. doe dan maar 4.
quote:Shit, waar haal jij je gebak man? Op de rommelmarkt? Harde glazuur en room van de AH. Geef mij maar gewoon vers gebak van de bakker..
Op maandag 25 maart 2002 16:16 schreef Fling het volgende:[..]
Ook 4 maar in een iets andere volgorde. Soms kun je de glazuur (als ie een beetje hard is) er als een compleet roze plakje vanaf halen, wat dan vervolgens pas als laatste geconsumeerd wordt (want lekkerst
).
Even over die room: wat vinden jullie het lekkerst? De echte gele, puddingachtige bakkersroom of de iets lichtere, schuim-achtige variant die o.a. Albert Heijn gebruikt?
Soortje van 4 dus... maar dan anders
quote:Ook een niet beschreven optie. Eerst de slagroom op het schoteltje mikken want die is vies. Dan bovenste korst met de hand, room met het vorkje en onderste laag met de hand.
Op maandag 25 maart 2002 16:17 schreef Crikey2 het volgende:
Eigenlijk allemaal niet.. ik pak de glazuurlaag eraf en bewaar die tot het laatst. Ik eet dus eerst de room op.
En die AH nep-room is ook vies. Ik wilde echte!
quote:Tja, ieder z'n voorkeur. Of misschien kan onze bakker er gewoon niks van...
Op maandag 25 maart 2002 16:19 schreef Kogando het volgende:[..]
Shit, waar haal jij je gebak man? Op de rommelmarkt? Harde glazuur en room van de AH. Geef mij maar gewoon vers gebak van de bakker..
(was volgens mij geen optie)
Eerst haal ik dat slagroom/glazuur-laagje eraf. Die leg ik op het schoteltje.
Dan eet ik die room op. Soms met vorkje, soms gewoon beetpakken en happen maar.
En daarna pak ik dat heerlijke geglazuurde met slagroom-laagje en dat hap ik fijn naar binnen.
Mjammie!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |