abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63157653
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nee maar Re het is toch zo als ik nu zoooooo heeel graag dood zou willen dat ik voor een trein stap..
dan doe je al die moeite toch niet?
van mensen die zelfmoord plegen hoor je toch ook altijd.
"ik zag het niet aankomen, hij was altijd zo vrolijk."
van die mensen die gaan roepen dat ze dood willen, ik heb het ook gehoort, heb nog geen begravenis hoeven bijwonen.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:49:07 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63157709
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nee maar Re het is toch zo als ik nu zoooooo heeel graag dood zou willen dat ik voor een trein stap..
dan doe je al die moeite toch niet?
je kent de persoon? Wat jij zou doen is niet de gouden standaard... verwaarlozing van het eigen lichaam totdat de dood erop volgt is geen uniek iets...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63157720
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:45 schreef Copycat het volgende:
Ik vind de reacties nog vrij mild, naar FOK!se maatstaven.
Vond ik ook

Dus van mij mag hij dicht voordat het te lollig wordt hiero
Ik weet wat ik wilde weten tenslotte.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:51:54 #54
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63157796
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:49 schreef Re het volgende:

[..]

je kent de persoon? Wat jij zou doen is niet de gouden standaard... verwaarlozing van het eigen lichaam totdat de dood erop volgt is geen uniek iets...
eigenlijk best wel
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 12 november 2008 @ 13:54:46 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63157884
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verbaast je dat echt?
Bij een 'psychische aandoening' die voornamelijk door luddevedu lijkt te zijn ingegeven? Op FOK! of all places?

Ik vind de reacties nog vrij mild, naar FOK!se maatstaven.
zoals ik al zei, de hersenen zijn een vreemd goed, wat voor 1 persoon compleet normaal kan zijn is voor een ander de doodsteek...

verder boeit het me weinig wat de zogenaamde FOK! maatstaven zijn
  woensdag 12 november 2008 @ 13:55:16 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63157899
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

eigenlijk best wel
nee hoor, genoeg literatuur erover
pi_63157926
In de reacties zie ik niemand die psychische aandoeningen als 'aandachttrekken' bestempelt, wel zie ik dat het mensen verwondert dat zoiets als liefdesverdriet zo'n heftige reactie teweeg kan brengen en dat zelfmoord wel erg drastisch is voor iets wat hoogstwaarschijnlijk opgelost kan worden. En die mening deel ik.

M.
Hallon!
pi_63158018
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:55 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor, genoeg literatuur erover
er is ook literatuur over marsmannetjes e.d.

je punt?
  woensdag 12 november 2008 @ 14:09:44 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63158364
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:59 schreef rival het volgende:

[..]

er is ook literatuur over marsmannetjes e.d.

je punt?
dat er genoeg literatuur is over indirecte zelfmoord, wat een geheel ander soort van zelfmoord is dan directe zelfmoord. In de psychiatrie wordt daar gewoon normaal wetenschappelijk over gediscussieerd. Dus je flauwe opmerking mag je voortaan gewoon laten
  woensdag 12 november 2008 @ 14:14:53 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63158520
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:56 schreef BlueMage het volgende:
In de reacties zie ik niemand die psychische aandoeningen als 'aandachttrekken' bestempelt, wel zie ik dat het mensen verwondert dat zoiets als liefdesverdriet zo'n heftige reactie teweeg kan brengen en dat zelfmoord wel erg drastisch is voor iets wat hoogstwaarschijnlijk opgelost kan worden. En die mening deel ik.

M.
maar dat is juist het leuke aan het menselijk brein, wat voor 1 iemand compleet futiel is kan voor een ander levensbedreigend zijn
pi_63159049
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

maar dat is juist het leuke aan het menselijk brein, wat voor 1 iemand compleet futiel is kan voor een ander levensbedreigend zijn
en dat levensbedreigende gedeelte bepaal je zelf. alles tussen je oren.... (maar dat zal je wel weer een flauwe opmerking vinden)
pi_63159246
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Re het volgende:

[..]

het verbaast me alleen dat blijkbaar de conclusie naar aandachtstrekkerij en stuk populistischer is en dat psychiatrische ziektes blijkbaar een vorm van zwakte zijn...

Wat voor de een een akkefietje kan zijn is voor een ander een psychische doodsteek zijn en leiden tot een zware depressie of ingewikkelde stress reactie...
We weten met zijn allen alleen een symptoom, of bepaalde symptomen.
Jij bent geneigd de symptomen te vertalen naar een ziekte.
Ik vertaal die symptomen als een uiting van ultiem egoisme.

Is dat populisme?

Ik zie TS in haar laatste post refereren aan vriendschap.
Zoals ik dat lees, is die vriendschap eenrichtingsverkeer. Omgeving bekommert zich om subject, omgeving luistert naar subject. Hoe uit zich die vriendschap wederzijds, van subject naar haar omgeving?

Hamvraag, laat ik hem even voor het gemak naar mezelf projecteren:
Ik stel mijn eigen gevoelens boven die van mijn omgeving. Ben ik een egoist? Of ben ik een geesteszieke?

Door elke egoist als een geestzieke te bestempelen, wordt egoisme wel erg een vorm van gedrag waar ik niks aan kan doen. Sorry, ik ben een egoist, ik kan er niks aan doen. Daar word ik voor behandeld....

---------------------

Ik heb niks tegen geesteszieken, maar elke vorm van afwijkend gedrag als een psychische aandoening bestempelen, is feitelijk niets anders dan zeggen dat we met zijn allen willoos slachtoffer zijn van wie we zijn - daar dragen we geen verantwoordelijkheid voor, we hebben soms alleen een beetje hulp nodig.

Zo kunnen we elkaar nooit meer aanspreken op onze eigen verantwoordelijkheid.

---------------------

Ik ken de oorzaak niet van het gedrag van de subject uit de OP. Laat ik eerst vaststellen dat IK haar gedrag buitengewoon egocentrisch vind. En laat vervolgens een psychiater maar een oordeel geven over de oorzaak van haar gedrag, een eventuele ziekte. Ik heb te weinig informatie en te weinig opleiding om zomaar iemand op basis van 2 alinea's tot een geesteszieke te bestempelen.

Van egoisme heb ik meer verstand dan van pyschiatrische aandoeningen.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 12 november 2008 @ 14:41:13 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63159407
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:30 schreef rival het volgende:

[..]

en dat levensbedreigende gedeelte bepaal je zelf. alles tussen je oren.... (maar dat zal je wel weer een flauwe opmerking vinden)
nee, marsmannetjes is een flauwe opmerking. En ongeacht of het tussen de oren zit of niet, de hersenen zijn gewoon een orgaan en die kunnen ziek worden daar kan gewoon normaal over gediscussieerd worden. Aan de OP kan ik niet zien of het een simpele kwestie is van "aandachtvragen" of dat er meer aan de hand is wat TS doet vragen of het mogelijk is om iemand tegen zijn/haar wil op te laten nemen. Dus dan kies ik even voor de andere kant van het verhaal.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:45:53 #64
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63159530
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat is als het goed is niet.. anders is er iets goed mis met je menselijk brein..
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63159558
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:41 schreef Re het volgende:

[..]

nee, marsmannetjes is een flauwe opmerking. En ongeacht of het tussen de oren zit of niet, de hersenen zijn gewoon een orgaan en die kunnen ziek worden daar kan gewoon normaal over gediscussieerd worden. Aan de OP kan ik niet zien of het een simpele kwestie is van "aandachtvragen" of dat er meer aan de hand is wat TS doet vragen of het mogelijk is om iemand tegen zijn/haar wil op te laten nemen. Dus dan kies ik even voor de andere kant van het verhaal.
Dat kun je toch doen zonder mensen die die mevrouw niet als psychisch patient bestempelen als "typisch fokse populisten" weg te zetten?

Je lokt de reacties op wat jij schrijft zelf uit op die manier. Je matigt je wel een erg makkelijk oordeel aan over de mensen die niet als gestudeerd psycholoog reageren vind ik.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:48:35 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63159596
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef Roquefort het volgende:

[..]

We weten met zijn allen alleen een symptoom, of bepaalde symptomen.
Jij bent geneigd de symptomen te vertalen naar een ziekte.
Ik vertaal die symptomen als een uiting van ultiem egoisme.

Is dat populisme?

Ik zie TS in haar laatste post refereren aan vriendschap.
Zoals ik dat lees, is die vriendschap eenrichtingsverkeer. Omgeving bekommert zich om subject, omgeving luistert naar subject. Hoe uit zich die vriendschap wederzijds, van subject naar haar omgeving?

Hamvraag, laat ik hem even voor het gemak naar mezelf projecteren:
Ik stel mijn eigen gevoelens boven die van mijn omgeving. Ben ik een egoist? Of ben ik een geesteszieke?

Door elke egoist als een geestzieke te bestempelen, wordt egoisme wel erg een vorm van gedrag waar ik niks aan kan doen. Sorry, ik ben een egoist, ik kan er niks aan doen. Daar word ik voor behandeld....

---------------------

Ik heb niks tegen geesteszieken, maar elke vorm van afwijkend gedrag als een psychische aandoening bestempelen, is feitelijk niets anders dan zeggen dat we met zijn allen willoos slachtoffer zijn van wie we zijn - daar dragen we geen verantwoordelijkheid voor, we hebben soms alleen een beetje hulp nodig.

Zo kunnen we elkaar nooit meer aanspreken op onze eigen verantwoordelijkheid.

---------------------

Ik ken de oorzaak niet van het gedrag van de subject uit de OP. Laat ik eerst vaststellen dat IK haar gedrag buitengewoon egocentrisch vind. En laat vervolgens een psychiater maar een oordeel geven over de oorzaak van haar gedrag, een eventuele ziekte. Ik heb te weinig informatie en te weinig opleiding om zomaar iemand op basis van 2 alinea's tot een geesteszieke te bestempelen.

Van egoisme heb ik meer verstand dan van pyschiatrische aandoeningen.
in de psychiatrie ligt het toch iets anders meen ik, niet voor niets staan in al die labels van psychotrope middelen dat er suicidal ideation/tendencies kunnen optreden bij gebruik... (om maar een zijstraat te noemen)

Ik vind het wel interessante discussies hoor, waar ligt de grens tussen egoisme/aanstellerig gedrag en een klinisch pathologische oorzaak en wanneer moet er ingegrepen worden en op wat voor manier.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:50:03 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63159636
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nee dat is als het goed is niet.. anders is er iets goed mis met je menselijk brein..
tsja dan kom je bij de definitie wat (de gedachte aan) zelfmoord is... een gezonde response of een psychische ziekte
pi_63159723
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:48 schreef Re het volgende:

[..]

in de psychiatrie ligt het toch iets anders meen ik, niet voor niets staan in al die labels van psychotrope middelen dat er suicidal ideation/tendencies kunnen optreden bij gebruik... (om maar een zijstraat te noemen)
..
Psychotrope middelen?
Suicidal Ideation?

Gaat dit nog over de OP?
Ikke maar eenfoudige turrek hoor!
  woensdag 12 november 2008 @ 14:58:13 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63159887
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:46 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Dat kun je toch doen zonder mensen die die mevrouw niet als psychisch patient bestempelen als "typisch fokse populisten" weg te zetten?

Je lokt de reacties op wat jij schrijft zelf uit op die manier. Je matigt je wel een erg makkelijk oordeel aan over de mensen die niet als gestudeerd psycholoog reageren vind ik.
primair reageerde ik gewoon de andere kant op in deze, wat niet meer is dan een mening
  woensdag 12 november 2008 @ 15:00:45 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63159949
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:52 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Psychotrope middelen?
Suicidal Ideation?

Gaat dit nog over de OP?
Ikke maar eenfoudige turrek hoor!
Het is op zich al een topic waard ja, ik ga er even over nadenken want het is idd een offtopic discussie
pi_63161212
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Re het volgende:

[..]

het verbaast me alleen dat blijkbaar de conclusie naar aandachtstrekkerij en stuk populistischer is en dat psychiatrische ziektes blijkbaar een vorm van zwakte zijn...

Wat voor de een een akkefietje kan zijn is voor een ander een psychische doodsteek zijn en leiden tot een zware depressie of ingewikkelde stress reactie...
Het hoeft ook niet los van elkaar te staan, aandachtstrekkerij komt bij vrij veel bekende psychische stoornissen voor (narcisme, schizofrenie, borderline). Ik denk overigens dat als het niet gewoon een depressie van jewelste is dit met borderline te maken moet hebben. Niet zozeer vanwege het zelfmedelijden, de aandachtstrekkerij en de dramatische uitspraken maar vooral omdat het voor een vrouw van die leeftijd blijkbaar dusdanig belangrijk is haar relatie in stand te houden dat ze wel psychisch defect moet zijn. Dat is het voornaamste symptoon, de enorme afhankelijkheid van anderen, van geliefden en dergelijke.

Let wel ik noem hier slechts de symptonen die ik hierin herken en wil niet als student de Hoogleraar Pathologie gaan uithangen, maar volgens mij is dit wel een reëele optie. Ik zou sowieso een psychiater of psycholoog aanvragen.

En wat een ouders, dan snap ik dat je jezelf van kant wil maken. Of de ouders zijn het gewend, of zat (zelfmedelijden is de meest irritante gedragsvorm ooit).
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  woensdag 12 november 2008 @ 19:13:04 #72
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_63166964
Ik vind het wel een beetje vreemd, een 'meisje' van eind dertig die suicidaal wordt nadat haar vriend het heeft uitgemaakt.
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')