abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63155447
De ophef is overdreven maar je kunt je afvragen of het ook maar iets uit zal maken. Het mag van mij wel wat voorwaardelijker, denk bijv. aan een eis dat het aan voedsel op gaat. Om maar iets te noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63155512
"Spectaculaire PvdA-actie" komt trouwens over alsof het Prijzencircus weer is losgebarsten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 12 november 2008 @ 12:30:57 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63155537
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:23 schreef Adelante het volgende:
Zeer kwalijke zaak dat een lid van de regering zo sterk reclame maakt voor standpunten van de politieke partij waar hij bij is aangesloten. Dit betekent in mijn ogen dat deze staatssecretaris niet onafhankelijk zijn werk wil/kan verrichten en dat één van de peilers van onze parlementaire democratie (stemmen zonder last) in het geding is.
Anders overdrijf je het even.

Ten eerste zit elke bewindspersoon daar met een politieke kleur, dat is altijd al zo geweest en is ook helemaal niet erg. Ten tweede zie ik niet hoe een pijler van een parlement wordt aangetast omdat een staatssecretaris de eer voor kabinetsbeleid opeist...
pi_63155642
Dit kan trouwens ook een wraakactie van het CDA zijn. Ze waren nl. niet blij met de benoeming van Aboutaleb voor Rotterdam. Dus hem nog even lekker besmeuren in een spoeddebat (jaja, die komt, mét steun van het CDA) voordat hij vertrekt...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63156093
Het was een Plan van de PVDA

Dus ja waarom mag Aboutaleb de waarheid niet vertellen.

Ik als Minima ga PVDA stemmen
pi_63156368
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:52 schreef MisterGreen het volgende:

Jouw stem heeft ie alvast gekocht.

Natuurlijk volkomen belachelijk om een kabinetsbeslissing te claimen als PVDA only. Straks als een politieagent mijn fiets terug brengt: "Met complimenten van de VVD" Aangezien zij meer blauw op straat willen. En ze riepen het het hardst.

Prototype vuige politiek imo.
pi_63159790
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Rel rond Ahmed Aboutaleb

http://www.ad.nl/binnenland/2766031/Rel_rond_Ahmed_Aboutaleb.html

Door JOB VAN DE SANDE

DEN HAAG - In de Tweede Kamer is geschokt gereageerd op een oproep van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) aan lokale PvdA’ers om extra geld voor minima uit te venten als een PvdA-cadeautje.

Met de 50 miljoen euro, die het kabinet in juni uittrok voor de laagste inkomens, moet volgens Aboutaleb de ‘slagkracht van de PvdA’ worden getoond: „Wij zijn in staat iets te bedenken dat binnen een half jaar leidt tot 50 euro op de bankrekening,” schrijft de bewindsman samen met PvdA-Kamerleden in een e-mail aan lokale PvdA’ers. Aboutaleb noemt het ‘een spectaculaire PvdA-actie’.

Vóór Kerstmis moet het geld worden verdeeld. „U kunt lokaal deze actie promoten als PvdA-actie. Zo zal het succes op uw lokale afdeling uitstralen.’’

De VVD is woedend. De partij noemt de oproep van Aboutaleb ‘ronduit schandalig’ en eist vandaag een spoeddebat. Volgens Kamerlid Atzo Nicolaï misbruikt Aboutaleb zijn positie als staatssecretaris om campagne te voeren voor zijn partij. „Het is al belachelijk dat wij met z’n allen 50 miljoen moeten ophoesten om de PvdA voor Sinterklaas te laten spelen. Nog schandaliger is dat deze staatssecretaris een campagnebrief ondertekent waarin kabinetsbeleid wordt verkocht als een PvdA-presentje. Als bewindsman moet Aboutaleb de bevolking dienen, niet de PvdA,” verklaart Nicolaï.

Ook SP-leider Agnes Kant is verbijsterd: „Kennelijk vinden ze bij de PvdA reclame voor zichzelf belangrijker dan het helpen van mensen met een laag inkomen.” Het CDA noemt de e-mail ‘niet erg chique’. Volgens die partij moet een staatssecretaris het kabinetsbeleid uitdragen en ‘niet het PvdA-programma’.

In een reactie zegt Aboutaleb dat de e-mail ervoor moet zorgen dat de 50 miljoen euro ook echt bij de minima terecht komt. Aboutaleb stort het geld in het gemeentefonds. De gemeenten kunnen het vervolgens verdelen. „De staatssecretaris vond het belangrijk de lokale bestuurders daarop te wijzen,” zegt een woordvoerster.

Ik ben het eens met de VVD en de SP, dit is een beetje een vuile streek.
What else is new. De PvdA maakt goede sier van gemeenschapsgeld. Het komt dagelijks voor, dat dit het nieuws nog haalde...
pi_63163259
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:52 schreef MisterGreen het volgende:

Je kan beter gaan werken.
pi_63164882
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:56 schreef HarryP het volgende:

[..]

Jij denkt dat alle minima's niet werken?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_63170281
Ik ben ook ooit minima geweest en had die tijd nooit geld tekort.. heb ook nooit subsidies gehad.. dus waarom ik nu ik geen minima meer ben, alhoewel nog steeds niet modaal, 50 euro moet schenken aan mensen die kennelijk onverstandig met hun geld omgaan snap ik niet.. kunnen ze beter mij een cadeautje geven omdat ik spaar en meer van dat soort onzin, mn geld niet verdrink, verrook etc etc.. Schande dat de PVDA doet alsof zij dit betalen, niemand heeft mij ooit gevraagd of ik het ermee eens was maar ze geven wel mn geld uit..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_63172330
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:56 schreef HarryP het volgende:

[..]

Hij heeft het over minima, niet over mensen die een uitkering krijgen

Die werken vaak gewoon 40 uur hoor.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_63191376
Ze krijgen vast een gewèèèldige burgemeester in Rotterdam. Het wachten is nu of Paul Depla, verminderd houdbaar wethouder en locoburgemeester in Nijmegen, als zijn opvolger op het staatsecretariaat wordt voorgedragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')