of het ook met de PS3 mogelijk is om een eigen ip in te vullen weet ik niet zeker, ik ben nu niet thuis.quote:Computers herkennen elkaar aan nummers,
Er worden veel vragen gesteld, Vaak komt het probleem door verkeerde ip instellingen. Hierom dus een kleine handleiding in ip instellingen
voor de technische werking van TCP/IP moet u op het internetzoeken,
in deze howto wordt alleen een voorbeeld gegeven.
u kunt de ip instellingen bereiken via >> rechtermuisknop netwerkomgeving >> eigenschappen >>rechtermuisknop lan verbinding >> eigenschappen >> tcp/ip >> eigenschappen
Oke we willen 2 pc's met elkaar laten praten.
op pc 1 steten we het volgende in (kan ook met 192.168.0.* als ip)
IP adres 10.0.0.1
SubnetMask 255.255.255.0
en op pc 2
IP adres 10.0.0.2
subnetmask 255.255.255.0
deze 2 computers kunnen nu met elkaar praten, u kunt pc toe blijven voegen zolang u maar zorgt dat de cijfers boven de 255 hetzelde zijn. als u meer dan 254 pc wil aansluiten :twisted: moet u het subnet veranderen naar 255.255.0.0 .
Crosscable alleen als je oude hardware hebt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:29 schreef Rijpie het volgende:
Bij een normale verbinding tussen 2 pc's heb je een crossover cable nodig. om hiermee een verbinding te krijgen vereist nog wel een aantal handelingen, die moet ik er nog even bij zoeken (duurt te lang om te typen)
voordat ik daar ben, moet er eerst een fatsoenlijke verbinding tussen ps3 en pc zijn nietwaar?quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:04 schreef Remake het volgende:
Wat een gedoe allemaal :S
TS, kies op de laptop de netwerk verbinding, en dan netwerk delen, of bij eigenschappen netwerk delen,
In het engels is het intenret connection sharing.
aanvinken en KLAAR.
Wat een gekanker met Ip adresjes wordt er gepost zeg, moeilijk gedoe
Altijd leuk, dit soort DIG vragenquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:05 schreef delano.888 het volgende:
OK..... ik snap het gelijk numaarja, normale kabel aangesloten (zat bij de ps3) ze herkennen elkaar, alleen er komt nog geen verbinding, allemaal errors, wat te doen?
Ja, maar die heb je al, da's dat kabeltje.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
voordat ik daar ben, moet er eerst een fatsoenlijke verbinding tussen ps3 en pc zijn nietwaar?
Die stappen zijn juist om een fatsoelijke verbinding te makenquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
voordat ik daar ben, moet er eerst een fatsoenlijke verbinding tussen ps3 en pc zijn nietwaar?
quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:25 schreef delano.888 het volgende:
Samenvatting:
-Ik heb een verbinding tussen mijn PC en mijn router, draadloos, lokaal en internet.
-Er ligt een ethernet kabel tussen mijn PS3 en mijn pc. Niet draadloos dus![]()
-Lan verbinding is ingeschakeld
-Lan verbiding geeft aan "alleen lokaal"
-Ik probeer verbinding te maken op mijn PS3, alles lijkt te werken tot ik de verbinding test, dit duurt lang waarna hij een time out geeft.
Zoals ik al eerder vertelde, internet delen ,ics
-Als de ethernet kabel erin zit, doet het draadloze internet het niet.
Instellen in windows dat hij bij draadloos moet blijven ookal is een lankabel in gebruik.
Laatste keer dat ik zo'n test runde, gaf de PS3 toch wel wat meer info omtrent de fout. Gaf die niet een kreet?quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:25 schreef delano.888 het volgende:
Samenvatting:
-Ik probeer verbinding te maken op mijn PS3, alles lijkt te werken tot ik de verbinding test, dit duurt lang waarna hij een time out geeft.
Da's normaal. Van Sony mag je blijkbaar of draad, of draadloos gebruiken, maar nie alle 2.quote:-Als de ethernet kabel erin zit, doet het draadloze internet het niet.
Windows heeft geen problemen met zowel draadloos als draadquote:
Waar stel ik dat in dan dat ze allebei tegelijk kunnen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |