abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65372041
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:58 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

IMHO is er iets meer nodig, namelijk bewegen.
Dat maakt het herstel niet minder spontaan.
I feel kinda Locrian today
pi_65372244
Dan verschillen we over het begrip spontaan, ok.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65372891
ik heb andaag over de markt gelopen, was heel pijnlijk en moeilijk, maar merk dat ik me nu af en toe wat soepeler voel
ga morgen ook weer een stuk proberen te lopen, op het moment zelf is het heel moeilijk, maar later merk je het dus wel
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65373047
Wat goed Mirjam! Ja, de volgende dag merk je het pas idd.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65434420
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:44 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

geen idee, veel pijnstiller en mn man merkte dat als hij in kleermakerszit zat, dat het lekkerste zat
Ik hoorde van mijn fysio dat een sissel ook heel goed moet zijn!
Ik doe oefeningen op een sissel.
Het is een rond kussentje met lucht. Wordt ook wel eens gebruikt bij kinderen op school, die zitten dat op een sissel. Zelfde idee als een skippybal, maar het neemt minder ruimte in beslag op op te bergen!
Misschien een idee voor uw man!
pi_65435059
Link van de sissel, is niet veel te vinden op internet! Is vaak alles maar te bestellen door bedrijven (scholen en fysio's):

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.mijnzitbal.be/contents/media/sitfit_plus.jpg&imgrefurl=http://www.mijnzitbal.be/contents/nl/d5.html&usg=__s9lSrfgBmdc-irlQARH_i4OGLZU=&h=150&w=150&sz=3&hl=nl&start=1&tbnid=lqqpEJmGKaqOlM:&tbnh=96&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dsitfit%2Bkussen%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DG
pi_65435120
Je link werkt niet helaas......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65435168
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65436050
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
Bedoel je zoiets?
http://www.mijnzitbal.be/index1.html
]

ik denk dat zo n bal best wel goed is voor je rug-oefeningen, maar ik denk zelf dat de omschrijving van Clocks meer op een soort van donut lijkt?
pi_65436173
Ik heb gegoogled op iets waar ook de sissel zou staan......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65436211
Volgens mij heet die bal echt sissel......
En wat Clocks ook schrijft, schoolkinderen zitten soms ook op zo'n bal.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65441065
Ik heb zelf rugklachten vanwege een ander probleem en zo'n bal is echt fantastisch.
Er op zitten en rondjes draaien met je bekken, er overheen hangen om je rug te ontspannen, op bed of de bank of beter nog op de grond liggen met je onderbenen op de bal en dan langzaam een beetje heen en weer bewegen met je benen etc. Echt heel fijn.
Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij de Kruidvat, Blokker of zelfs Praxis e.d. Vooral aan het begin van het jaar als iedereen ineens wil afvallen en meer bewegen.
Gewoon even je ogen open houden dus. Meestal staan ze in de folder als yogabal of pilatesbal.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65441203
Dit is trouwens een sissel volgens de link van Clocks. Dat is iets anders dan ik bedoel.
pi_65442358
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb zelf rugklachten vanwege een ander probleem en zo'n bal is echt fantastisch.
Er op zitten en rondjes draaien met je bekken, er overheen hangen om je rug te ontspannen, op bed of de bank of beter nog op de grond liggen met je onderbenen op de bal en dan langzaam een beetje heen en weer bewegen met je benen etc. Echt heel fijn.
Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij de Kruidvat, Blokker of zelfs Praxis e.d. Vooral aan het begin van het jaar als iedereen ineens wil afvallen en meer bewegen.
Gewoon even je ogen open houden dus. Meestal staan ze in de folder als yogabal of pilatesbal.
zie ze wel vaker idd, als ik er weer 1 zie, zal ik 'm meenemen
pi_65442439
Tip van de dag: op de grond liggen moet je wel alleen maar doen als er iemand in de buurt is die je weer overeind kan hijsen.
pi_65442468
als ik op de grond lig, kom ik wel weer overeind, duurt alleen héél lang

de pijn is nog steeds niet te harden.
had morgen een afspraak met de fysio, maar hij is helaas ziek, dus deze week ook geen fysio
pi_65442536
Geen zin om alles te lezen, ben moe... maar laat evt. ook een bloedbaan onderzoek doen. Ken iemand die hernia symptonen had door een verstopte ader (directe vertakking van slagader oid) waardoor deze persoon nog geen 100 meter normal kon lopen

[edit]
dit kunnen ze vaak met zon hartslag luister ding op het been, dat problemen geeft, al horen!
pi_65442574
ik kan redelijk lopen, wat inhoudt dat ik veel langer over stukken doe dan normaal en met veel pijn, maar het lukt wel
ik blijf dan ook maar lopen, iedere dag een stuk van een half uur als het even kan
ik hoop hiermee het proces wel te bespoedigen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:02:20 #144
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_65445277
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:26 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Chiropractor?

Ik heb zelf een paar keer een wervel verschoven tijdens 't trainen en kan meepraten over die enorme pijn. Echt niets kunnen doen en pijnstillers wegtikken alsof het smarties zijn.

De chiropractor heeft mij iig altijd zeer goed kunnen helpen.
Dit dus geen oplossing? Of wil je de komende 3 maanden met pijn blijven zitten?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_65449039
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:02 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dit dus geen oplossing? Of wil je de komende 3 maanden met pijn blijven zitten?
ik heb even rondgezocht, net gebeld, en een afspraak gemaakt voor donderdag
de mevrouw was verbaasd dat ik al zo lang rondliep met zo veel pijn

maargoed, ik was dus helemaal niet bekend met de chiropractor
pi_65451057
Ze hebben Mr. Mimu toen gezegd dat de chiropractor een van de slechtste dingen was die hij kon doen met een hernia. Die chiropractor weigerde herniapatiënten omdat het risico dat je meer stuk maakt dan dat het helpt veel te groot is en hij vond chiropractors die het wel deden maar onverantwoordelijke prutsers.
Een verschoven wervel is ook wel even iets anders dan een hernia natuurlijk.
pi_65452884
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ze hebben Mr. Mimu toen gezegd dat de chiropractor een van de slechtste dingen was die hij kon doen met een hernia. Die chiropractor weigerde herniapatiënten omdat het risico dat je meer stuk maakt dan dat het helpt veel te groot is en hij vond chiropractors die het wel deden maar onverantwoordelijke prutsers.
Een verschoven wervel is ook wel even iets anders dan een hernia natuurlijk.
ja, zeker
ik ga tijdens het intakegesprek ook wel goed afwegen wat nou handig is hoor, mijn rug is me iets te belangrijk om zomaart mee te kloten
pi_65453528
Voor hetzelfde geld is die wij gezien hebben toen een prutser natuurlijk en kan het best. Maar het is wel iets om in gedachten te houden.
pi_65453673
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Voor hetzelfde geld is die wij gezien hebben toen een prutser natuurlijk en kan het best. Maar het is wel iets om in gedachten te houden.
nouja, heb op het net gelezen dat bij een hernia het slechtse wat je kunt doen, idd naar een chiropractor gaan is
maargoed, ik neem aan dat die lui daar zelf ook verstand van hebben, toch?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:03:24 #150
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_65454276
Hmmmm, ik heb maybe iets te snel gelezen. Onderrugklachten zoals verschoven wervels kunnen iig goed door een chiropractor behandeld worden, hernia zal per geval verschillen.

Maar een goede chiropractor zal dat zeer zeker aanvoelen en de juiste beslissing nemen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')