quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:09 schreef broersma het volgende:Gegroet
Een tijdje gelden heeft mijn isp mijn internet verbinding afgesloten wegens het dowloaden van een ea spel via torrents.
Dit mogen ze klaarblijkelijk doen omdat ik op een gesponsorde universiteit netwerk zit.(100 mb up en down)
Na ja, amen, en sorry gezegd te hebben en dat ik het nooit meer zal doen hebben ze me weer ge-reconnect.
Het is niet echt duidelijk uit je verhaal wie je nu precies heeft afgesloten. Als je internettoegang hebt via de universiteit, dan is het mogelijk dat die in feite je ISP is. Of is dat Surfnet?
quote:
Nou is internet hartstikke leuk en kan ik films ook bekijken via ovguide en dat soort sites.
alleen word ik een beetje moe van de crappy kwaliteit etc en heb ik Utorrent toch weer uit de kast getrokken,
echter hoop ik niet weer afgesloten te worden. Daarom heb ik nu peerguardian 2 gedownload maar maak ik mij nog steeds zorgen over mijn internet verbinding.
Is torrents dowloaden met peerguardian echt veiliger, of maakt het weinig uit.
Ik heb het idee dat je niet helemaal begrijpt wat PeerGuardian doet. PG kan ip ranges blokkeren, maar je kunt natuurlijk niet je eigen ip gaan blokkeren. Je eigen ISP kan dus nog altijd zien wat jij aan het doen bent. PG is wel nuttig om externe partijen die je geen blik wil gunnen in jouw doen en laten de pas af te snijden. Denk aan de RIAA/MPAA of Brein.
quote:
En is er verder nog wat bekend over welke torrent meer gecontroleerd worden dan anderen .
want wat ik frappant vind is dat ik afgesloten ben wegens het dowloaden van een spelletje terwijl ik veel vaker films en series dowload.
p.s. voor iedereen die mij wil vertellen dat ik media gewoon moet kopen ipv van dowloaden.
Ik heb hoogstwaarschijnlijk meer legale cd`s en spelletjes dan U, dus ik draag wel degelijk mijn steentjes bij. Echter heb ik wel maar een paar legale film dvd`s , maar ik zou films nooit kopen omdat ik het zonde vind om 20 euro te geven voor iets waar je maar 2 of 3 keer naar kijkt. Dus de film industirie heeft er niet echt last van dat ik films downloaden omdat ik ze anders toch niet zou kopen.
Die apologie kun je beter achterwege laten, daar gaat je vraag ook helemaal niet over. Wat je in ieder geval (ook) kunt doen, naast het gebuik van PG met een up to date (!) blocklist, is gebruik maken van een non-standaard (random) poort en je torrentverkeer encrypten. Kijk even in de opties van µTorrent.