abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63240391
Euhhhh, ben je een slechte moeder als je je 17 maanden oude dreumes zichzelf laat volproppen met snoep?
Zo ja, dan heb ik zojuist een enkeltje hel verdiend
Devin had net het zakje strooigoed gevonden dat hij na afloop van de Sint Maarten - optocht had gekregen. Hij had er de afgelopen dagen al vaker mee gespeeld, ertegen praten en steeds aan ons laten zien, echt zo van "kijk eens wat ik gekregen heb van die aardige mevrouw?"
Nou had hij het zakje opengescheurd en begon de inhoud gulzig op te eten. Niet alleen de pepernoten, ook de zachte schuimpjes, de tumtum's en zelfs 2 hartjes gingen op
Ik liet hem maar, de eerste keer dat hij echt bewust snoep krijgt en hij vond het zo heerlijk! Bovendien had hij daarvoor al een kiwi en een manadarijn op, hij krijgt dus niet alleen maar junk te vreten
Nu ligt hij met schone kleren (zie smerig pepernoten-kwijl opmerking van hierboven) te tukken. Ondanks alle suiker die erin is gegaan!
.... met gevoel voor drama....
pi_63240711
haha Devin, kleine suikerfreak, was hij daarna helemaal hyper of viel het mee?
Meike gaat ook los hoor bij het zien van snoep. En dan vooral "alla" (chocola) die tic heeft ze van mij meegekregen. Als Meike een plasje of poepje op het potje doet krijgt ze dan ook een chocoladecentje.

Meike heeft trouwens niet geslapen zonder haar Dirkje.....
Poosje rustig gelegen maar na een tijdje begon ze te roepen.. "mama!!" Toen ik na een poos maar eens ging kijken stond ze rechtop en had ze de slaapzak ook maar vast uitgedaan.

Maud alvast veel plezier op je verjaardag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63241235
Jahoor net als je denkt: mijn kind is altijd vroeg wakker dus ik hoef geen wekker te zetten als mijn ouders hier om 10 uur komen, slaapt ze tot half 10 uit Dat was dus even haasten... Linde is nu mee met opa en oma. Ze gaan kijken bij de zwarte pietjes in de Bijenkorf en morgen hebben we een feestje dus dan pikken we haar weer op Ze had er in ieder geval veel zin in

Devin ouwe snoepkees Van die paar snoepjes is hij echt niet ineens verpest hoor Kersjes Lekker toch om 'm zo te zien genieten

Meike dus toch niet gaan slapen en zelf je slaapzak uitdoen! Niet aan Linde uitleggen hoor hoe dat moet!

Maud veel plezier! Leuk he dat ze nu doorkrijgen dat het niet om het papier gaat maar om wat erinzit
pi_63242008
*KP doet al maanden de rits vd slaapzak aan de achterkant*
pi_63242268
Hier een spook met een vreetdag vandaag...

Sinds meneer om 8 uur wakker werd is de score.
Grote bak yoghurt met muesli
banaan
3 boterhammen
snee krentenbrood
En net heeft hij heerlijk sinterklaas zitten kijken met een klein bakje kruidnootjes en chocomel

Dat is meer dan dat ik wegkrijg in die tijd
pi_63242443
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 09:22 schreef Kersjes het volgende:
Haha, kon je je niet inhouden?
gekregen van de oppas.......dus ik was het niet...
pi_63242486
Nijna jammer dat je niet kon zwemmen. Maar ik zou het ook niet gedaan hebben. De heenreis gaat misschien nog wel, maar de terugreis zijn ze vaak moe, en om dan een half uur verplicht stil te zitten in de bus

Karin, ik zou dat zwemmen ook niet forceren. Ze went vanzelf wel. En te watervrij is ook niet handig.

Maud, nog maar 1 nachtje

Kersjes, een keer een suikerbom kan toch niet zoveel kwaad.. Zolang het niet dagelijks is.

Stiemie, lastig he, deze periode.. Chris zit ook echt tussen 1 en 2 slaapjes in. Donderdag en gisteren redelijk goed op 1 slaapjes gedaan. En nu ligt hij ook aan zijn 1e slaapje. Hij moet nog "leren" om dat ene slaapje lang te maken. Gisteren sliep hij maar 1,5 uur. En dat is best kort voor een hele dag. En dat terwijl opa&oma overdag aan het oppassen waren. Maar dat ging allemaal prima. Chris is goed bezig gehouden, en dan gaat het prima zonder slaap. Opa&oma werden helemaal natgekust toen ze weer naar huis gingen
Maar ik ben hier gezegend met een kereltje dat 's nachts wel goed slaapt (mits geen tandjes/verkoudheidjes). Vanochtend lekker tot 8 uur.. Bij papa was het gisteren half 7

Mental note to me: Als Chris zijn slaapzak uit kan doen, de slaapzak omdraaien
pi_63242720
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna jammer dat je niet kon zwemmen. Maar ik zou het ook niet gedaan hebben. De heenreis gaat misschien nog wel, maar de terugreis zijn ze vaak moe, en om dan een half uur verplicht stil te zitten in de bus

Karin, ik zou dat zwemmen ook niet forceren. Ze went vanzelf wel. En te watervrij is ook niet handig.

Maud, nog maar 1 nachtje

Kersjes, een keer een suikerbom kan toch niet zoveel kwaad.. Zolang het niet dagelijks is.

Stiemie, lastig he, deze periode.. Chris zit ook echt tussen 1 en 2 slaapjes in. Donderdag en gisteren redelijk goed op 1 slaapjes gedaan. En nu ligt hij ook aan zijn 1e slaapje. Hij moet nog "leren" om dat ene slaapje lang te maken. Gisteren sliep hij maar 1,5 uur. En dat is best kort voor een hele dag. En dat terwijl opa&oma overdag aan het oppassen waren. Maar dat ging allemaal prima. Chris is goed bezig gehouden, en dan gaat het prima zonder slaap. Opa&oma werden helemaal natgekust toen ze weer naar huis gingen
Maar ik ben hier gezegend met een kereltje dat 's nachts wel goed slaapt (mits geen tandjes/verkoudheidjes). Vanochtend lekker tot 8 uur.. Bij papa was het gisteren half 7

Mental note to me: Als Chris zijn slaapzak uit kan doen, de slaapzak omdraaien
of een baby-veiligheidsspeld aan de rits. Helpt ook goed. Maud is vaak een rugslaper en met de rits halverwege d'r rug ligt ze niet echt rust. Met de slaapzak die ze nu heeft kan het ook niet..dubbele met mouwen.
  zaterdag 15 november 2008 @ 15:14:28 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63244599
Kijk, selchts 1 topic gemist, dat scheelt weer.
Klinkt gode allemaal hier!
Linde, snel deze sprong maken, daarna is het veel gezelliger weer
Chris bijna naar het kdv. begin je dan ook met je studie weer?
wat zijn babyveiligheidsspelden?
Devin jammie ach, ja kan het hebben, lange spriet
Karin, gaat het nu beter met het claimgedrag van Meike, sinds de wvk weg is?
en voor de kindjes die alweer 2 zijn

(Al wil ik nog wel e reeks "waarom kinderen" doorlezen, en ik vrees dat dat me ook eventjes zal duren)

Met Eli gaat het goed
Hij heeft slechts 1 keer gespookt deze week, en verder vooral veel gejammerd. maar hij heeft last van kiezen en/of sprong en/of vergroot wereldbeeld door lopen, dus dat helpt ook niet.

iedere keer als ik belde, ging hij braaf terugbrabbelen naar de telefoon, en als de telefoon wegging, brullen dat de telefoon weer terug moest

gelukkig is hij niet superhangerig, had ik wel verwacht, eigenlijk. het ging allemaal prima
al hield ik het niet droog toen ik eli weer zag na een week

en al die mensen/collega's, "mis je je kind niet?" "is dit de eerste keer dat je zo lang weg bent zonder je kind?"
grmbl, ik probeer niet te denken hoe erg ik hem mis, thank you very much!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63245680
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Chris bijna naar het kdv. begin je dan ook met je studie weer?
Ik ga zo snel mogelijk weer aan de slag idd. Er ligt een afstudeeropdracht op me te wachten. Ik ga nu langzaam bezig met de opdrachtsomschrijving, en vanaf 1 december ga ik echt parttime aan die slag. Ik wil minimaal 3 dagen(avonden/nachten) studeren, zodat ik voor volgend jaar kerst klaar ben met de hele studie

Fijn dat het met Eli ook goed gaat. Kiesjes/wereldje verkennen is gewoon ook heftig, daar mag je wel even van streek van zijn. Maar hopelijk voor mams is het wel snel weer over..

En dat babbelen aan de foon is lief
  zondag 16 november 2008 @ 10:40:41 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63257380
Wij zwaaien naar jullie allemaal... tot in het peutertopic

Ik vond het heel gezellig in dit topic
maar nu ben ik twee
en doe ik hier niet meer mee..

Ik ga naar de peuters
en dat vind ik bere
daar ga ik ook vast veel leren

kusjes van Maud

Tot dan....
  zondag 16 november 2008 @ 11:06:18 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63257692
Daag Maud!
Van harte met je verjaardag! Maak er een mooi feestje van, en tot over een tijdje in het volgende topic!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63258147
Daaaag Maud!
Fake it till you make it...
pi_63259934
Dagdag maud
Gefeliciteerd met je verjaardag, en maak er een knalfuif van

Chris heeft vanochtend lekker uitgeslapen. Om half 7 begon hij wat te miepen, en het was papa's beurt om vroeg op te staan. Maar na een paar miepjes was het stil. En was het opeens half 9.
Maarja, op 1,5 uur slaap overdag mag dat ook wel
pi_63261940
Daaaaah Maud Hele fijne verjaardag!

Davinia welkom terug. Is Eli alweer een beetje terug in zijn oude vorm nadat je 'm platgeknuffeld hebt?

Zoals verwacht heeft Linde keurig van 20.30 tot 8 uur geslapen bij mijn ouders zonder nachtelijke spooktaferelen. We gaan zo naar het feestje en daar komen mijn ouders met Linde ook naar toe. Dus ik zie mijn ukkie straks weer. Leuk hoor om haar zo door de telefoon te horen giechelen omdat ze met opa speelt of dat ze stiekem probeert een lange vinger aan de parkiet te voeren Zwarte Piet was ook al langsgeweest om iets in haar schoen te doen bij opa en oma
pi_63262189
Wat leuk Stiemie. Mirte en ik hebben 2 nachtjes bij mijn ouders gelogeerd en vonden vanmorgen ook wat in onze schoen (niet eens van opa en oma piet hahaha). Leuk hoor, al zegt het haar natuurlijk nog niet zoveel. Ze had met papa aan de telefoon gezeten gister, om even welterusten te zeggen. Telefoon op de speaker en lullen maar, drukt ze hem weg .
  zondag 16 november 2008 @ 15:17:48 #92
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63263866
Dag lieve Maud, een heeeele fijne verjaardag he! En tot over een half jaartje!

Vanmorgen ben ik met Anna wezen zwemmen en ze vond het weer helemaal geweldig fantastisch. Ze is echt een wildebras hoor en gaat gewoon haar eigen gang. Na afloop had ik haar lekker haar badjas aangedaan, zodat ze het niet koud zou krijgen. Zo droppig, zo'n kleine frummel in zo'n badjasje
En nu ligt Anna helemaal uitgeteld in bed. En is mama ook klaar voor een dutje...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63270161
Heerlijk klinkt dat Memmel
pi_63272515
Dag Maud, en hartelijk gefeliciteerd!

Memmel, leuk zijn die wildebrasjes he?

Davinia, fijn dat je weer lekker thuis bent bij je mannen!

De intocht gister was leuk! Sinterklaas en de Pieten konden hem niet zo boeien, maar de paarden, de brandweerwagens en de fanfare des te meer! Hij zat lekker veilig op mijn rug, lekker dichtbij mijn oren en schreeuwde me zo half doof uit enthousiasme
Eind van de middag naar een feestje bij zijn oom en tante en wat was ik trots op mijn mannetje! De andere kinderen aten krentebollen en de mijne? Die ging los op de visschotel: garnalen, krab, makreel, paling, zalm... het ging erin als koek

Vanmiddag hebben we met nog 41 anderen een draagdoekwandeling door Utrecht gemaakt (zie draagdoektopic). Erg leuk, maar aangezien meneertje eind van de middag pas voor het eerst vandaag wilde slapen was hij af en toe een beetje jengelig. En het feit dat hij vanmorgen in de douche onderuit ging met als gevolg een flinke bult op zijn voorhoofd viel ook niet mee...
Nou ja, morgen maar lekker een dagje thuis voor hem met papa samen, even tot rust komen na al die drukte.
.... met gevoel voor drama....
pi_63281082
Kers, wat een stoer mannetje zo lekker aan de vis .
Geef die van mij toch maar een krentenbol, ze zou er bijna een moord voor begaan hoor... .
pi_63284912
Daaag Maud & Chaca, nog van harte gefeliciteerd!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63286172
Kersjes, lekker is dat he, als ze zo kunnen smullen..
Chris ook bij de bruiloft van zijn tante. Lekker paling en zalm gehad.. Maar je kunt hem ook wel plezier doen met een krentenbol..
Stiemie, hoe was jullie nachtje met Linde thuis?

Memmel, die badjasjes zijn zo lief!

Chris heeft vanochtend een paar stapjes los gezet.. Ik wilde hem op de vloer zetten, maar hij bleef staan, terwijl ik hem onder zijn oksels vast had. Toen ik losliet liep hij een paar stappen naar voren, bleef even staan. En toen ving ik hem op voordat hij op zijn billen landde..
Er is nog hoop dat hij voor kerst echt los loopt
Hij ligt nu lekker voor zijn 1e slaapje in bed, heerlijk te slapen met een boterham zonder kipfilet in zijn buikje!
pi_63286246
DF, gaaf!
pi_63286925
Kersjes lekker he als ze gewoon alles mee-eten. Linde heeft gisteren lekker gegeten van het buffet bij mijn oom en tante. Niks geen potjes maar lekkere pittige gehaktballetjes

Chris lekker om de kerstboom wandelen straks Goed hoor. Het gaat ineens soms heel snel hoor!

Linde is gisteren gevallen. Ze was nog geen 5 minuten weer thuis toen ze viel. Precies met haar kin op de mand met duplo. Nu heeft ze dus een schaafwond onder haar kin En ik zag het vanmorgen pas Vond al dat ze zo moest huilen na het vallen maar kon niks in haar mondje ontdekken En nu voel ik me heel schuldig...

En gisterenavond werd ze natuurlijk gewoon weer rond half 12 helemaal over haar toeren wakker... Waarom wel bij ons en niet tijdens haar logeerpartijtje? Snap er niks van.
pi_63287663
Au Linde. Zoiets missen kan gebeuren.. Zag laatst ook pas een dag later dat er een streepje van een tandje in Chris zijn tong stond
Stiemie, wat lastig dat ze thuis toch weer wakker wordt. Is er niet iets in huis/bij de buren dat haar wakker maakt? Of toch gewoon tandjes op komst of een fase/sprongetje?
Misschien hebben opa&oma haar zo moe gespeeld dat ze heel diep heeft geslapen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')