Als je windows opnieuw installeert zonder formateren blijven inderdaad je oude bestanden staan, het is wel even zoeken waar alles staat.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:48 schreef Faar18 het volgende:
[..]
Zo heb ik het gerepareerd: nogmaals een windowsinstallatie op je pc zetten. Die start gewoon wel op. Je kan dan gewoon door al je mappen heen bladeren, ook van je eerste windowsinstallatie.
ze zijn je volgens mij helemaal niet verplicht een cd mee te leveren...quote:Op woensdag 12 november 2008 19:23 schreef Riparius het volgende:
[..]
Toch wel kras dat je uitgerekend met een zogenaamde recovery CD geen echte recovery kunt doen ...
Goede les voor iedereen die zichzelf met dit probleem geconfronteerd ziet: nooit, maar dan ook helemaal nooit accepteren dat er bij een nieuwe computer een zogenaamde recovery CD wordt geleverd, of erger nog, helemaal geen installatie CD of DVD. Eis een officiële installatie CD met bijbehorend certificaat van echtheid als je een computer met besturingssysteem koopt, en zo niet, dan geen deal.
Dat begrijp ik ook wel, maar dat is niet wat ik hier zeg. Ik geef gewoon aan dat je geen nieuwe computer met voorgeïnstalleerd besturingssysteem moet kopen als de leverancier niet bereid is daar een officiële installatie CD met echtheidscertificaat bij te leveren.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:48 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zijn je volgens mij helemaal niet verplicht een cd mee te leveren...
de XP cd's kan je via site microsoft bestellen...
Dan vallen er een boel merken af.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:10 schreef Riparius het volgende:
Ik geef gewoon aan dat je geen nieuwe computer met voorgeïnstalleerd besturingssysteem moet kopen als de leverancier niet bereid is daar een officiële installatie CD met echtheidscertificaat bij te leveren.
Was jouw probleem verholpen toen je een andere probeerde dan?quote:Op woensdag 12 november 2008 19:05 schreef Bolter het volgende:
Dat geen optie voor R hebben had ik ook met een bepaalde Windows XP cd, misschien een andere proberen?
dan valt voor de non tech consument zeg maar 90% van hun mogelijke aankopen af..quote:Op woensdag 12 november 2008 21:10 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel, maar dat is niet wat ik hier zeg. Ik geef gewoon aan dat je geen nieuwe computer met voorgeïnstalleerd besturingssysteem moet kopen als de leverancier niet bereid is daar een officiële installatie CD met echtheidscertificaat bij te leveren.
Die commando's zijn voor als je niet in windows kan komen. Je kan nu handmatig de bestanden kopiëren vanuit dllcache naar system32 via je wel werkende windows.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:09 schreef Nashje het volgende:
[..]
Was jouw probleem verholpen toen je een andere probeerde dan?
Word er echt gek van. Zit nu al dagen zonder m'n eigen pc. Kut AVG. Weet niemand, maar dan ook helemaal niemand hoe ik dit kan oplossen? Ik moet in de command prompt zien te komen. Ik heb er wel een andere Windows naast staan. Kan ik daar geen commando's uitvoeren die ook invloed hebben op m'n defecte Windows?
Dat heb ik dus al gedaan, maar had geen invloed. Mijn probleem staat dus op http://www.downloadatoz.c(...)sing-or-corrupt.html (step 3)quote:Op woensdag 12 november 2008 22:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die commando's zijn voor als je niet in windows kan komen. Je kan nu handmatig de bestanden kopiëren vanuit dllcache naar system32 via je wel werkende windows.
als dat zo is zou je voor installeren kunnen kiezen, daarna krijg je als het goed is wel de keuze tot repareren.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:02 schreef Nashje het volgende:
Mijn Windows kon HAL.DLL niet vinden, dus via BartPE teruggezet. Die melding was weg, maar toen kon ie ineens NTOSKRNL.EXE niet vinden. Die ook teruggezet en reboot. Kreeg ik nog steeds dezelfde melding.
Toen vond venomsnake deze geweldige link (kijk Stap 3): http://www.downloadatoz.c(...)sing-or-corrupt.html
Die dacht dus dat dat mijn probleem zou zijn. En dat lijkt er wel verdacht veel op ja. Dus ik met XP cd geboot, maar kreeg geen Welkom bij Setup scherm. En dus geen mogelijkheid om 'R' in te rammen. Hij ging meteen door naar mijn partities (verwijderen, installen etc.).
met een paar gram ben ik al tevredenquote:Op woensdag 12 november 2008 22:30 schreef Nashje het volgende:
Dat ga ik effe checken. Super bedankt iig. Elke tip is goud waard voor mij nu.
Ik heb UBCD op een cdtje gebrand en hij staat nu aan op de defecte computer, alleen waar vind ik die recovery console? Krijg 'm niet gevonden.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:37 schreef endr0me het volgende:
[..]
Download UBCD (ultimate boot cd).. daar zit ook de recovery console in!
Die staat er helemaal niet op. Ik weet niet wie je wijs heeft gemaakt dat dat zo was, maar het klopt niet. Het is wel mogelijk de Windows recovery console toe te voegen aan UBCD, zie hier. Maar begin daar maar niet aan. Je bent nu bijna 4 dagen bezig om iets op te lossen wat in een kwartiertje geklaard kan worden. Wordt het niet eens tijd om het over te laten aan iemand die het wel kan?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:30 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik heb UBCD op een cdtje gebrand en hij staat nu aan op de defecte computer, alleen waar vind ik die recovery console? Krijg 'm niet gevonden.
Zowel hier als op tweakers...quote:Op donderdag 13 november 2008 12:41 schreef Riparius het volgende:
[..]
Die staat er helemaal niet op. Ik weet niet wie je wijs heeft gemaakt dat dat zo was, maar het klopt niet.
Heb je uberhaupt mijn problemen gelezen?quote:Je bent nu bijna 4 dagen bezig om iets op te lossen wat in een kwartiertje geklaard kan worden.
Ja. Ik volg je al dagenquote:Op donderdag 13 november 2008 12:47 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zowel hier als op tweakers...
[..]
Heb je uberhaupt mijn problemen gelezen?
Ik denk niet dat boot.ini je probleem is. Je hebt wel allerlei version mismatches veroorzaakt door bestanden te gaan vervangen door gelijknamige bestanden van andere Windows versies dan de versie die oorspronkelijk op de computer staat. Je moet echt een installatie CD zien te vinden met dezelfde versie, waarschijnlijk XP Home SP2 NL OEM. Alleen dan kun je met de recovery console aan de slag. De bootfiles kun je vanuit de recovery console herstellen met de commando's FIXMBR en FIXBOOT. De ontbrekende of verkeerde DLL's kun je wel uit de DLL cache vissen, of extracten vanaf je installatie CD, of anders uit een map met servicepackfiles vissen (indien SP2 ooit als een update is geïnstalleerd). Lukt dat allemaal niet en je wil het toch persé zelf oplossen, dan wordt het denk ik toch een volledige herinstallatie.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:59 schreef Nashje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]. Weet je zo geen andere manier om de boot.ini te kunnen rebuilden?
Heb je ook al gekeken naar de bootable .iso van Nucia die nu hier staat?quote:Op donderdag 13 november 2008 13:33 schreef Nashje het volgende:
Mja hier was ik al bang voor. Jezus mina zeg. Niet te geloven. Die installatie cd met dezelfde versie gaat ook nog zoveel werk opleveren. Windows die er nu op staat is dus van een recovery cd die ik bij de pc heb gekregen. Herinstallatie.... geweldig. Kanker AVG.
Nuciaboot.iso bedoel je? Zoja, dat is BartPE, en heb ik al geprobeerd. Daar lukt het niet om commando's uit te voeren in de Command Prompt.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:37 schreef Riparius het volgende:
[..]
Heb je ook al gekeken naar de bootable .iso van Nucia die nu hier staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |