abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63060999
Mijn ouders hebben sinds een jaar of twee de Philips 32PF9731D in huis. Zij hebben de gewoonte om de tv na gebruik uit te schakelen met de aan/uit schakelaar uit te schakelen. De contructie is hier blijkbaar niet op berekend en vanavond is dan ook het knopje bezweken. De tv gaat nu met het knopje niet meer aan.

Door de behuzing te verwijderen, de tv aan te zetten en de behuizing weer terug te zetten werkt de tv nu wel. Aan/uit zetten moet dus nu met de standby-functie.

Ter illustratie, het gaat om deze tv:

Nu heb ik wel eens via via gehoord dat de aan/uit knop van dit type wel vaker stuk gaat. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
En valt hier ook garantie op te claimen?
So we just called him Fred too
pi_63061153
Alleen als de monitor/tv onder garantie valt. Naar mijn weten zit er vaak maar 2 jaar op die dingen.
pi_63061229
Lijkt mij wel, zolang de garantieperiode nog niet is verstreken. Gewoon papieren bij elkaar zoeken.

En anders even Philips bellen of schrijven. Heb ik jaren terug gedaan toen een onderdeel van mijn stereo-set het begaf. Dat ding had inmiddels al jaren geen (fabrieks)garantie meer. Ik heb toen Philips geschreven en ze hebben er netjes voor gezorgd dat ik een nieuwe laser (geloof ik) in dat ding kreeg.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
pi_63061244
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:47 schreef Diemux het volgende:
Alleen als de monitor/tv onder garantie valt. Naar mijn weten zit er vaak maar 2 jaar op die dingen.
Als het een veelvoorkomende klacht kan het onder een fabricagefout vallen. Een beetje fabrikant zorgt dan dit onder coulance wordt opgelost. Ik zou persoonlijk even Philips mailen om te vragen of ze wellicht 1 of andere regeling hebben voor deze klacht, ik heb er zelf ook wel het 1 en ander over gehoord.
pi_63061739
Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat de knop een kantelschakelaar is en mijn ouders de schakelaar als en druk schakelaar hebben gebruikt en daardoor de schakelaar stuk hebben gedrukt.

Als ik dan de volgende redenatie erop los laat:

In de handleiding staat echter dat men OP de schakelaar moet drukken om de tv in te schakelen. Hiermee wordt gesuggereerd dat het een drukschakelaar betreft.

Bij het feitelijke gebruik moet er echter TEGEN de knop aangeduwd worden, zodat het kantelmechaniek in werking word gesteld.

In mijn ogen is Philips nalatig geweest bij de fabricage en het verstrekken in informatie in de handleiding.

Bovendien had Philips door haar evaring kunnen verwachten dat consumenten verticaal tegen de knop gaan drukken in plaats van diagonaal tegen de knop te drukken.

Ga ik Philips dan ook in gebreke stellen en eisen dat zij de knop op hun kosten gaan vervangen door een deugdelijke knop.
pi_63061953
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:10 schreef Cothen het volgende:
Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat de knop een kantelschakelaar is en mijn ouders de schakelaar als en druk schakelaar hebben gebruikt en daardoor de schakelaar stuk hebben gedrukt.

In de handleiding staat echter dat men OP de schakelaar moet drukken om de tv in te schakelen. Hiermee wordt gesuggereerd dat het een drukschakelaar betreft.

Bij het feitelijke gebruik moet er echter TEGEN de knop aangeduwd worden, zodat het kantelmechaniek in werking word gesteld.

In mijn ogen is Philips nalatig geweest bij de fabricage en het verstrekken in informatie in de handleiding.

Bovendien had Philips door haar evaring kunnen verwachten dat consumenten verticaal tegen de knop gaan drukken in plaats van diagonaal tegen de knop te drukken.

Ga ik Philips dan ook in gebreke stellen en eisen dat zij de knop op hun kosten gaan vervangen door een deugdelijke knop.
Ik geef je groot gelijk, of philips jou ook zomaar in het gelijk stelt is nog maar even afwachten. Grote bedrijven doen graag moeilijk. Succes verder in ieder geval.
pi_63062157
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:18 schreef Dennis101 het volgende:
Ik geef je groot gelijk, of philips jou ook zomaar in het gelijk stelt is nog maar even afwachten. Grote bedrijven doen graag moeilijk. Succes verder in ieder geval.
thnx, maar ik laat me snel aan de kant zetten door grote bedrijven:)
  zondag 9 november 2008 @ 15:27:47 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_63075395
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:10 schreef Cothen het volgende:

Je woont niet in America hoor. Zij zullen claimen dat de text in de gebruiksaanwijzing onder voorbehoud van fouten is. Tevens zullen ze het gooien op "common sense".
  zondag 9 november 2008 @ 15:33:19 #9
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_63075568
Als je garantie hebt, is die nu waarschijnlijk voorbij door het eraf slopen van de behuizing. Dat was niet zo handig...
  zondag 9 november 2008 @ 16:46:35 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_63077914
Dat is idd ook een goede, door het verwijderen van de kappen ben je je garantie kwijt. (en ik weet het want wij verkopen/repareren die dingen ook)
  zondag 9 november 2008 @ 18:36:12 #11
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_63080576
Weet je toevallig ook of er nog meer types zijn met zo'n kantelschakelaar? Dan kijk ik even of ik 'm altijd wel goed indruk .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_63082260
Gebruikersfout, geen poot om op te staan en een reparatie door de fabrikant gaat ze veel geld kosten.

Je kunt beter naar zo'n hobby mannetje in de buurt gaan die het voor een zacht prijsje fixt.

Er zat trouwens 1 jaar garantie op dat toestel.
pi_63227903
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:36 schreef JDude het volgende:
Weet je toevallig ook of er nog meer types zijn met zo'n kantelschakelaar? Dan kijk ik even of ik 'm altijd wel goed indruk .
daar is heel simpel achter te komen, kijk maar eens wat er gebeurd als van voor naar achter tegen de knop duwt.
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:50 schreef 16meter het volgende:
Gebruikersfout, geen poot om op te staan en een reparatie door de fabrikant gaat ze veel geld kosten.
Gebruikersfout omdat de fabrikant mij verkeerd voorlichtte.
quote:
Je kunt beter naar zo'n hobby mannetje in de buurt gaan die het voor een zacht prijsje fixt.
Fixxen kan zelf ook wel, Phlips verkoopt de unit met de schakelknoppel heel 'toevaliig' ook los, voor zo'n 35 euro.
quote:
Er zat trouwens 1 jaar garantie op dat toestel.
Europesche wetgeveving schrijft minimaal 2 jaar voor consumentenelectronica voor
Nederlandsche wetgeving schrijft een termijn voor die gelijk is aan de verwachte levensduur, en die is langer dan 1 jaar voor een tv.

Philips gaat overigens langskomen om de tv te repareren. Ik zal jullie op de hoogte houden of het inderdaad kostenloos is.
pi_81937490
Ik heb in 2006 de philips 32pf9731 gekocht.
De schakelaar is in 2007 onder garantie vervangen.
De schakelaar is in juni 2008 opnieuw vervangen, na veel gezeur onder coulance voor 50,00 euro.
Inmiddels mei 2010 is de schakelaar opnieuw defekt.
Mediamarkt stelt dat de TV aan het eind van zijn economische levensduur is.
Kostprijs van de TV in 2006 2179,00 euro.
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 19:15 schreef Cothen het volgende:

[..]

daar is heel simpel achter te komen, kijk maar eens wat er gebeurd als van voor naar achter tegen de knop duwt.
[..]

Gebruikersfout omdat de fabrikant mij verkeerd voorlichtte.
[..]

Fixxen kan zelf ook wel, Phlips verkoopt de unit met de schakelknoppel heel 'toevaliig' ook los, voor zo'n 35 euro.
[..]

Europesche wetgeveving schrijft minimaal 2 jaar voor consumentenelectronica voor
Nederlandsche wetgeving schrijft een termijn voor die gelijk is aan de verwachte levensduur, en die is langer dan 1 jaar voor een tv.

Philips gaat overigens langskomen om de tv te repareren. Ik zal jullie op de hoogte houden of het inderdaad kostenloos is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')