abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2008 @ 13:03:21 #176
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_63099845
Tja, die Duitsers ook altijd he... Zij en de Noren, die kunnen er echt wat van. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_63100155
Ik kreeg net een pakketje binnen uit de US! GFS element!
PS4 online: micro_nl
pi_63100619
Hey peeps,

Kom even advies inwinnen. Ik wil graag gaan uitbreiden met een pedalenbak, nu weet ik dat hier de meeste kennis zit . Welke kan ik het beste aanschaffen, of welke alternatieven zijn er? Ik speel alternatieve rock, weet niet of dat wat uitmaakt.
Without me, it's just aweso
pi_63100662
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:36 schreef Triforce_Courage het volgende:
Hey peeps,

Kom even advies inwinnen. Ik wil graag gaan uitbreiden met een pedalenbak, nu weet ik dat hier de meeste kennis zit ;). Welke kan ik het beste aanschaffen, of welke alternatieven zijn er? Ik speel alternatieve rock, weet niet of dat wat uitmaakt.
Welke sounds wil je? Als je het Aresdreams vraagt krijg je een heel antwoord dan wanneer je het The_Dean vraagt tenslotte .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 10 november 2008 @ 13:38:40 #180
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_63100667
Ligt eraan wat voor effecten je wilt he
  maandag 10 november 2008 @ 13:40:18 #181
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_63100711
Je kunt een Rocktron Prophecy II kopen, dan heb je alles wat je ooit kunt verzinnen. . Maar of je dat nodig hebt... .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_63101064
Haha, nee zat te denken aan een algemeen ding. Speel nu op een Aria strat. met een Fender Frontman 212R amp. Lekker rauw natuurlijk, maar wil iets meer kunnen dan dat.
  maandag 10 november 2008 @ 14:00:30 #183
20720 brother52
Dus..........
pi_63101107
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:03 schreef Witchfynder het volgende:
Tja, die Duitsers ook altijd he... Zij en de Noren, die kunnen er echt wat van. .
Ach, duitsers op festivals zijn over het algemeen best wel tof. Behalve die eikel die vorig jaar mijn baco omtrapte
Noren heb ik nog nooit meegemaakt op festivals maar als ze net zo zijn als de zweden, dan zijn ze alleen maar dronken en lastig.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_63101109
Ares komt een dezer dagen met soundclips van de Line6 M13. Dus ik zou daar even op wachten .
  maandag 10 november 2008 @ 14:02:08 #185
20720 brother52
Dus..........
pi_63101136
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:58 schreef Triforce_Courage het volgende:
Haha, nee zat te denken aan een algemeen ding. Speel nu op een Aria strat. met een Fender Frontman 212R amp. Lekker rauw natuurlijk, maar wil iets meer kunnen dan dat.
Wat is je budget en wat moet hij sowieso kunnen?
pi_63101228
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:00 schreef Litpho het volgende:
Ares komt een dezer dagen met soundclips van de Line6 M13. Dus ik zou daar even op wachten .
als ik nie omval van de slaap
maar dat is dan in combie met een GT-8
pi_63101230
budget = sparen
kunnen = I actually don't care, ben een beetje aan het bekijken wat er op de markt verkrijgbaar is. Je kan het natuurlijk zo gek maken als dat je zelf wilt.
  maandag 10 november 2008 @ 14:07:36 #188
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_63101256
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:00 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ach, duitsers op festivals zijn over het algemeen best wel tof. Behalve die eikel die vorig jaar mijn baco omtrapte
Noren heb ik nog nooit meegemaakt op festivals maar als ze net zo zijn als de zweden, dan zijn ze alleen maar dronken en lastig.
Dronken Duitsers: luidkeels "zingen"
Dronken Zweden: worden accuut nudisten
Dronken Noren: worden vrij vervelend en gaan overal tegenaan zeiken om vervolgens in elkaar gemept te worden door festivalbewaking. .
Dronken Engelsen: gaan cross dressen
Dronken Belgen: doen niks anders dan ze normaal doen

etc
  maandag 10 november 2008 @ 14:08:42 #189
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_63101279
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:06 schreef Triforce_Courage het volgende:
budget = sparen
kunnen = I actually don't care, ben een beetje aan het bekijken wat er op de markt verkrijgbaar is. Je kan het natuurlijk zo gek maken als dat je zelf wilt.
"Gek maken" = bijv die Prophesy die ik noemde. Ontzettend uitgebreidde jetser van 1000,-. .
Maar dat was ook een geintje. .
pi_63101289
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:06 schreef Aresdreams het volgende:
maar dat is dan in combie met een GT-8
Prima. Nog meer stimulatie van de economie .
pi_63101448
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:08 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

"Gek maken" = bijv die Prophesy die ik noemde. Ontzettend uitgebreidde jetser van 1000,-. .
Maar dat was ook een geintje. .
Nah het wordt toch iets in het straatje van o.a.:
RP 500 Modeling Preamp Multi Effekt
Toneworks AX 5 G
RP 350 Modeling Effektpreamp
ME-20 Gitarren Multieffektgerät

Maarja, omdat ik er de ballen verstand van heb en toch ergens moet beginnen weet ik niet wat het beste zal passen bij mij.
  maandag 10 november 2008 @ 14:19:32 #192
20720 brother52
Dus..........
pi_63101532
Je zou in plaats van de ME-20 ook naar de ME-50 kunnen kijken, die is wat robuuster en gemakkelijker in te stellen.
  Redactie Frontpage maandag 10 november 2008 @ 14:23:41 #193
197197 Moozze
Plugged
pi_63101631
Mijn G snaar op mn electrische gitaar ontstemt al als ik er naar kijk, tips?
pi_63101632
echt he?
maar dan zou ik dnek ik de GT-10 aan gaan raden, is ie zo rond de 800 a 900 euro kwijt
pi_63101650
Mmjah, het scheelt 100 eu.. valt op zich nog mee.

Nu hebben ze ook dit soort dingen in de aanbieding: RP 50 PS Modeling Effektpreamp inkl. Netzteil

Puur voor de heb/lol, Interessant? Of links laten liggen?
pi_63101674
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:16 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Nah het wordt toch iets in het straatje van o.a.:
RP 500 Modeling Preamp Multi Effekt
Toneworks AX 5 G
RP 350 Modeling Effektpreamp
ME-20 Gitarren Multieffektgerät

Maarja, omdat ik er de ballen verstand van heb en toch ergens moet beginnen weet ik niet wat het beste zal passen bij mij.
als je voor een boss pedaal gaat kan je beter iets meer investeren zodat je een GT-8 of GT-10 hebt, vooral als je met bandjes aan de slag gaat.
een ME20 of een ME50 is leuk speelgoed, maar het switchen van banken is bij die pedalen gewoon gelimiteerd, bij de ME50 kan je dan nog wel een extra dubbel control pedal aansluiten, maar dan ben je toch weer iets meer kwijt...
pi_63101771
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:25 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

als je voor een boss pedaal gaat kan je beter iets meer investeren zodat je een GT-8 of GT-10 hebt, vooral als je met bandjes aan de slag gaat.
een ME20 of een ME50 is leuk speelgoed, maar het switchen van banken is bij die pedalen gewoon gelimiteerd, bij de ME50 kan je dan nog wel een extra dubbel control pedal aansluiten, maar dan ben je toch weer iets meer kwijt...
Zit al in een bandje maar we hebben 2 gitaristen (rare situatie) en ik ben niet de leadgitarist. Dus rare effecten heeft geen voorrang (maar is natuurlijk altijd leuk om mee te experimenteren). Ik weet in ieder geval wel dat het me zo rond de 300 a 400 eu gaat kosten wil ik een beetje fatsoenlijk materiaal aanschaffen. Goedkope dingen zijn altjid wel leuk, maar op langere termijn blijkt het toch duurkoop.
  maandag 10 november 2008 @ 14:32:35 #198
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_63101843
Wat is er raar aan twee gitaristen? .
pi_63101878
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:32 schreef Witchfynder het volgende:
Wat is er raar aan twee gitaristen? .
Mwa er is op zich niks raars aan, maar een alternatief bandje met 2 gitaristen en geen toetsen is toch een beetje behelpen op zijn tijd.
pi_63101952
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:29 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Zit al in een bandje maar we hebben 2 gitaristen (rare situatie) en ik ben niet de leadgitarist. Dus rare effecten heeft geen voorrang (maar is natuurlijk altijd leuk om mee te experimenteren). Ik weet in ieder geval wel dat het me zo rond de 300 a 400 eu gaat kosten wil ik een beetje fatsoenlijk materiaal aanschaffen. Goedkope dingen zijn altjid wel leuk, maar op langere termijn blijkt het toch duurkoop.
en daar heb je een goede te pakken, dat goedkoop duurkoop blijkt.
als je een effectenbak koopt rond de 400 a 500 euro, dan heb je iets waar je echt lang plezier aan zult beleven, en mocht je ooit iets van een 'raar' effect willen gebruiken, dan heb je het alvast. maar als je iets zoekt voor mogelijke cleane stukken met delay of reverb, of net een ander scheur geluid, dan is misschien een aantal stomboksen beter, of zoiets als een Line 6 M13...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')