abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62965519
Hallo iedereen,

Mijn ideale baan voor mij lijkt me Executive / manager housekeeping in een hotel. De werkzaamheden en de werkomgeving spreken mij erg aan.

Ik denk erover na om te beginnen met de MBO-plus opleiding hospitality management aan de ROC van Amsterdam. Deze opleiding duurt 2 jaar. Heeft iemand ervaring met deze opleiding?
De middelbare hotelschool lijkt me geweldig (TIO), maar het lesgeld houd mij tegen.

Na deze MBO opleiding wil ik gaan werken en deeltijd de HBO opleiding Facility management te volgen. Iemand ervaring met deze deeltijd opleiding?

Ik zou al meteen kunnen beginnen aan de HBO opleiding (ik heb al een HBO diploma), maar heb totaal geen zin om weer 4 jaar een HBO opleiding te volgen. Voor de deeltijd variant moet je relevant werk hebben, wat ik kan krijgen met de MBO-plus opleiding.
Zou het volgens jullie mogelijk zijn om te solliciteren naar relevant werk (bijv. assistent manager housekeeping) zonder relevant diploma, maar met een HBO bachelor diploma (zorgsector)? En dat ik bij deze sollicitatie vermeld dat ik de deeltijd HBO opleiding facility management wil volgen? Ik wil dit proberen, zo spaar ik toch 2 jaar van de MBO opleiding die ik dan niet hoef te doen.

Alle reacties zijn welkom, alvast bedankt!
pi_62965867
Heel simpel: probeer het gewoon!

Ik heb ook een switch gemaakt zonder de relevante papieren maar heb dit niet zomaar even snel gedaan. Ben naar verschillende hogescholen geweest om informatie in te winnen, heb bedrijven waar ik graag zou werken benaderd (dit is mijn CV, dit wil ik, wat raden jullie mij aan). Ik heb bij een paar bedrijven meegekeken. Kortom maak er echt werk van...daar krijg je ontzettend veel informatie uit!

Mijn conclusie: Ik heb de switch gemaakt zonder relevant dilpoma, maar heb wel een aantal nevenactiviteiten die aansluiten op mijn huidige werk. Je moet jezelf afvragen waarom zouden ze mij aannemen terwijl ik er niet voor opgeleid ben (en wellicht zero ervaring heb) en de andere kandidaten wel het papiertje hebben en de ervaring.

Onmogelijk is het niet maar onderzoek hoe je het mogelijk kan maken!

Oh ja bij deeltijdopleidingen waarbij je relevante werkervaring moet hebben...hoe hard is dat? Je betaalt collegegeld en het is vooral voor het slagen belangrijk dat je veel kan leren onder werktijd.
pi_62989289
Ga echt geen mbo doen, dat is zonde van je tijd. Je kunt met een hbo papiertje makkelijk aan het werk gaan in een hotel en tegelijk beginnen aan hbo deeltijd. Pas in het tweede of derde jaar zul je een relevante baan moeten hebben, tot die tijd kun je groeien binnen het hotelgebeuren.
Hoe ik dit weet? Ben zelf gestopt met hbo en heb een baan gezocht voor tijdens een deeltijd opleiding en heb heel veel mensen gesproken die hbo deeltijd doen of deden. En heb zelf ook mbo gedaan in een grijs verleden, dus ik kan je wel vertellen dat je na een hbo diploma daar niet zoveel meer te zoeken hebt.

Zorg er wel voor dat je alles goed op een rijtje hebt, dus antwoord kan geven op deze vragen:
- waarom kies je voor fac. management?
- wat voor werkzaamheden wil je doen tijdens het eerste jaar werken? (wees ambitieus, maar ook een beetje realistisch)
- welke werkzaamheden wil je doen na 2/3 jaar werken?
- welke werkzaamheden wil je doen na je hbo deeltijd diploma?
- zoek zoveel mogelijk karaktereigenschappen van jezelf waarom je geknipt bent voor het werk.

Als je bovenstaande goed op een rijtje hebt en gemotiveerd overkomt is het solliciteren al een stuk makkelijker en word je aangenomen op je hbo denk/werk niveau, ambitie, motivatie, helderheid etc.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sport_Life op 06-11-2008 02:24:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')