Ik ben woest op dit moment.
Het ging als volgt:
Een (vrouwelijke) collega heeft half jaar geleden ontslag genomen bij ons bedrijf.
Ze voelde zich niet gewaardeerd en ze had overigens ruzie met aantal mensen op de afdeling, dus ze kon kiezen, of weggaan of der kop houden.
Maar ik kon wel goed met der opschieten, hield netjes contact met haar tot vanavond.
Ik belde haar 2 keer per week op, om te vragen hoe het ging met werk zoeken.
Het was klote, zei ze.
Ik besloot om ook maar vacatures te zoeken voor haar.
Zo had ik bijvoorbeeld een vacature en sollicitatie voor der geregeld, alles was geregeld.
Ik zei nog tegen haar, ga nou optijd heen, want anders krijg je gezeik.
Toen ik dag later terug belde om te vragen hoe het was, zuchte ze diep en vertelde ze lachend dat ze wel te laat was op de sollicitatie, dus ze kon meteen naar huis.
Ik dacht GVD, dus toch.
Gister zag ik toevallig een top vacature bij ons in het krantje.
Dus ik belde haar gisteravond (ik had het overdag onwijs druk met werk) op om te melden dat ik een top vacature had gevonden. Nou ze was helemaal door het dolle heen, te gek dit en dat.
Maargoed, aangezien zij geen internet heeft kon ik die vacature ook niet versturen.
Ik zei tegen haar, ik probeer je morgen overdag (vandaag dus) terug te bellen.
Ik belde dus vanavond vroeg, na etenstijd. Ik vroeg of zij even tijd had, want ze moest een sollicitatie brief schrijven. Ja zegt ze, je belt op een rot moment, ik wilde net weggaan boodschappen doen.
Ik zei ok, dacht er niet veel bij na. Want ja het is haar zorg.
Net belt ze terug, en helemaal over de rooie, waarom GVD niet vanmorgen had gebeld want die vacature had vandaag al beantwoord moeten worden.
Ik zei dat ik ook nog een prive leven heb, en me eigen werk gewoon voor gaat.
En GVD kan je nou niet even tijd maken voor mij, waarop ik zei: Nee want ik kan en wil niet 24 uur per dag voor jou klaarstaan.
Ze ging nog even door met gal spugen, ik heb netjes gezegd dat ik hier geen trek in heb en hing op.
Samenvatting: Ex collega die niets maar dan ook niets waardeerd.
Klacht: ondankbare luie snol.