Heb een aantal vraagjes
Ik wil graag meerdere (7 of 8) spellen bestellen bij één winkel (MyMemory) omdat ik op deze manier extra kan besparen op verzendkosten. Bovendien kom ik 60 euro goedkoper uit dan bij de goedkoopste webwinkel in Nederland. Het probleem is dat het allemaal in totaal zo'n 170 euro kost. Dat betekent dat er nog douanekosten en belasting e.d erbij komen.
- Nu heb ik begrepen dat je niet altijd extra kosten hoeft te betalen. Weet iemand hoe dit zit? Doen ze bij de douane aan iene miene mutte of zit daar een logica achter?
- Indien ik wél kosten krijg thuisgestuurd zouden sommige winkels deze kosten retourneren. Ik heb dit bij de winkel waar ik wil bestellen gevraagd via de
Live Chat en daar werd dit bevestigd:
Izabela: It is very rarely that our cusotmer are asked to pay the duty cost but in case it haappen
Izabela: we reimburse this costsen wat later in het gesprek:
Izabela: please ne note that the duty costs are always the percentage of value of the order
Izabela: Upon that if we will received the copy of the document from customs we will refund this costasInderdaad. Haar Engels is belabberd (in het hele gesprek zitten nog veel meer voorbeelden) wat ik al vreemd vind van een Engelse webshop. Maar buiten dat ben ik een beetje bang dat dit allemaal beloftes zijn die men uiteindelijk niet waar komt.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ook ervaringen bij andere winkels wil ik graag horen!Ik heb wel 's eerder besteld ( bij VGP en MyMemory.co.uk) en dat verliep gewoon prima. Maar dat ging om afzonderlijke spellen en onder de 22 euro.