abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62999665
O, gelukkig maar, ik schrok al
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 6 november 2008 @ 14:20:31 #92
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62999915
Elke keer als ik in de trein zit vanuit Eindhoven naar Utrecht moet ik even aan jullie denken en gniffel ik om de ingebeelde vertrokken gezichten van Gellius en anderen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63000683
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:16 schreef mane het volgende:

[..]

Ik ga de komende periode het thema rechtsstaat met ze uitdiepen. Nu wil ik daar als extra thema bij nemen de discussie over de vrijheid van meningsuiting en de (eventuele) grenzen daaraan. Actueel onderwerp natuurlijk. Als casus wil ik dan die rechtszaak tegen Gregorius Nekschot nemen. Heb jij nog suggesties voor dingen die ik de leerlingen kan laten lezen hierover? Of documentaires etc.?
Moet het in het Nederlands zijn?

Wat in ieder geval leuk is, is deze aflevering van Buitenhof: http://www.vpro.nl/progra(...)6969/items/7257211/. Het is lang geleden dat ik deze aflevering heb gezien, maar het was erg spannend. Femke Halsema lijkt het op te nemen voor de vrijheid voor meningsuiting, maar stelt er dan toch grenzen aan. Theo van Gogh windt zich daar weer vreselijk over op. Femke laat woorden als 'abject' vallen. Nu ja, zo herinner ik me die aflevering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_63006692
Ha, ik doe ook uit principe geen onverwachte SO's.

Een leraar geschiedenis meldde ons aan het begin van het schooljaar dat we altijd een overhoring zouden krijgen als PSV de dag ervoor verloren had. Wij op hete kolen op het moment dat dat het geval was. Deelt ie blaadjes uit, stelt vervolgens mondeling de vragen: "wie scoorde in de 39e minuut het eerste tegendoelpunt?" "wie kreeg in de 78e minuut geel?"
pi_63007178
Zouden leraren het leven zo voor zichzelf dragelijk houden?
pi_63007423
IN het klaslokaal is het leraarsleven vanzelf al wel prima draaglijk (degenen voor wie het dat niet is, blijven niet lang in het onderwijs). Het is buiten het klaslokaal waar het ellende troef is. Ook dit jaar weer word ik lastiggevallen met de meest stompzinnige taken en cursussen, terwijl ik toch meen tamelijk onomwonden en helder beargumenteerd duidelijk te hebben gemaakt dat ik mijn tijd hard nodig heb voor zinniger zaken.
pi_63008731
Maar waarom dan toch die belegen grapjes, die gerecyclede humor, die bestudeerde excentriciteit?
pi_63011038
Mijn leraar wiskunde was een oudere, strenge man die de leerlingen van nature al zoveel angst inboezemde dat correctief optreden nooit nodig was. Niemand waagde het om de les te verstoren. Iedereen wist, of althans vermoedde, dat zijn toorn vreselijk zou zijn. In straf tempo gingen we door de lesstof heen, met inderdaad af en toe een belegen grapje tussendoor. Hoe belegen bleek pas later.

Op een dag zag ik dat de leraar zijn exemplaar van het lesboek open op het bureau had liggen, terwijl hij zelf nog niet in het lokaal was. Tussen de sommen en uitleg door had hij z'n aantekeningen geschreven, met betrekking tot hetgeen hij ons in de les moest vertellen. Eén van de aantekeningen heb ik onthouden: "tijd voor een kwinkslag".
pi_63012810
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
Maar waarom dan toch die belegen grapjes, die gerecyclede humor, die bestudeerde excentriciteit?
Dat valt best mee. Alleen Zaagmans hoor ik nog weleens voorbijkomen.
pi_63012895
Mijn docent Nederlands merkte iets te vaak op dat een aardigheidje geen aardig bokje was.

.
pi_63013502
Werk jij aan de VU Gellius? Ik tref hier op een infosite voor aankomende (master!)studenten aan: "Waar wordt je voor opgeleid?"
pi_63022220
Môge. Nee, ik werk niet voor de VU, SL.
pi_63022287
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:41 schreef k_man het volgende:
Mijn leraar wiskunde was een oudere, strenge man die de leerlingen van nature al zoveel angst inboezemde dat correctief optreden nooit nodig was. Niemand waagde het om de les te verstoren. Iedereen wist, of althans vermoedde, dat zijn toorn vreselijk zou zijn. In straf tempo gingen we door de lesstof heen, met inderdaad af en toe een belegen grapje tussendoor. Hoe belegen bleek pas later.

Op een dag zag ik dat de leraar zijn exemplaar van het lesboek open op het bureau had liggen, terwijl hij zelf nog niet in het lokaal was. Tussen de sommen en uitleg door had hij z'n aantekeningen geschreven, met betrekking tot hetgeen hij ons in de les moest vertellen. Eén van de aantekeningen heb ik onthouden: "tijd voor een kwinkslag".
haha! herkenbaar!

Ik had zo'n natuurkundedocent die in zijn lesboeken kanttekeningen met bijpassende grapjes had staan. Als je een jaar moest overdoen kreeg je op exact dezelfde momenten dezelfde grapjes te horen.

En een docent aardrijkskunde die menigmaal dezelfde anekdotes vertelde en dan op zo'n manier dat het leek of hij het voor het eerst aan een klas vertelde. Dat was een geboren acteur.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:58:23 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63022702
Vandaag voelen we ons niet lekker.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 november 2008 @ 09:22:45 #105
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63023066
Gisteravond de sterfscène in Kees de Jongen gelezen.
pi_63023084
Ha.
Aldus.
pi_63023192
Slapjes inderdaad. Een beetje verkouden, maar net niet echt. Het zou nu heerlijk zijn om thuis te kunnen blijven, en een hele eindeloze tenniswedstrijd te zien, of een lange wieleretappe. Of een uiterst gecompliceerde en bewerkelijke sinterklaassurprise te bedenken. Of al het vinyl uit de berging te halen en de hele dag plaatjes te draaien.
pi_63023487
Ik zou dat alles best kunnen doen, en aangezien ik voorlopig geen werk heb kan ik dat voorlopig ook alle dagen doen. Maar er moet een moestuin aangelegd worden, kieren gedicht, hout gehakt, poezen geaaid en andere afleidmanoeuvres. Bovendien heb ik geen tv, geen platenspeler (wel een handjevol platen) en is nog niet bekend of sinterklaas dit jaar mijn familie aandoet.

Ik moest me maar eens gaan aankleden of zo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63023860
Mijn PDA is stuk. . Nu moet ik een nieuwe uitzoeken.
pi_63024185
Nerd.

Ik heb een HTC telefoon die ook van alles pda-erig kan. Was in de aanbieding en bevalt prima.
Aldus.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:29:18 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63024326
Wat is er mis met een succes-agenda?
The love you take is equal to the love you make.
pi_63024329
Ja, ik twijfel of ik nu over zal stappen op een smartphone. Maar ik moet nog een driekwart jaar met mijn huidige telefoon doen voor ik mijn abonnement kan verlengen.
pi_63024343
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:29 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er mis met een succes-agenda?
Helemaal niets. Ik heb ook altijd een notitieboekje bij me hoor.
pi_63030997
Ik ga morgen een keuken kopen. En ik heb er zin in.
Aldus.
pi_63031015
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:41 schreef Claudia_x het volgende:

Moet het in het Nederlands zijn?

Wat in ieder geval leuk is, is deze aflevering van Buitenhof: http://www.vpro.nl/progra(...)6969/items/7257211/. Het is lang geleden dat ik deze aflevering heb gezien, maar het was erg spannend. Femke Halsema lijkt het op te nemen voor de vrijheid voor meningsuiting, maar stelt er dan toch grenzen aan. Theo van Gogh windt zich daar weer vreselijk over op. Femke laat woorden als 'abject' vallen. Nu ja, zo herinner ik me die aflevering.
Nee, het hoeft zeker niet in het Nederlands te zijn. Het zijn 5e klas gymnasiumleerlingen, die spreken en verstaan wel een woordje Engels (o.a.).

Dat van Buitenhof is een goede. Vooral omdat ik inderdaad graag een goed fragment wilde met Theo van Gogh erin. Dank!
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_63031581
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:29 schreef Gellius het volgende:
Ja, ik twijfel of ik nu over zal stappen op een smartphone. Maar ik moet nog een driekwart jaar met mijn huidige telefoon doen voor ik mijn abonnement kan verlengen.
Als je huidige contract nog driekwart jaar geldt dan kan je vaak al wel verlengen. Heb je het al gevraagd?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63031835
Nee, eerst eens even oriënteren op de nu courante gadgets.
pi_63032321
Hm. Dat valt niet mee.
pi_63035157
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:28 schreef zodiakk het volgende:
Ik ga casual. Dus een casual overhemd met optioneel opgestroopte mouwen, twee losse knoopjes, een spijkerbroek en wat vale sneakers. Dat in combinatie met wat luie charme werkt prima.
Het was een groot succes bij de jonge, slanke en intelligente kroondienaressen. En wat kan openbare dronkenschap toch mooi zijn, .
pi_63035257
Pics or it didn't happen, zoodje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')