Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.quote:Op woensdag 5 november 2008 08:08 schreef sigme het volgende:
Ach Claudia.
Fijn je te zien. Hoe gaat het?
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:54 schreef mane het volgende:
Ha die Claudia, misschien doet het je een klein beetje goed te vernemen dat tussen de vijfdeklasleerlingen die ik maatschappijleer geef een aantal libertariërs zit. Ze kunnen zeer gepassioneerd praten en discussiëren over hun denkbeelden tav politiek&filosofie. Levendige lessen waarbij ik ze meer moet afremmen af en toe dan stimuleren. The Fountainhead hadden ze nog niet gelezen dus dat heb ik ze aangesmeerd. En toen moest ik natuurlijk erg aan je denken..
Een nobel monster, een monsternobel. Nee, eigenlijk klonk het me niet nobel, Claudia, maar rationeel, verstandig, doortastend.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is weinig interessants te melden. Ik geloof dat ik te verstandig ben om me te laten verlammen door verdriet. Ik probeer praktisch te zijn, zodat ik bijvoorbeeld zaken rondom het huis af kan wikkelen en gewoon nog wat werk gedaan krijg. Ik probeer sterk te zijn, vooral voor mijn broertje. Ik probeer net zo lief te zijn voor mijn vriendje als hij voor mij is. En in het algemeen probeer ik verder te gaan met mijn leven en aan te geven wanneer het allemaal even niet zo goed gaat. Dat lijkt prima te werken.
Het klinkt vast allemaal ontzettend nobel, maar er schuilt een monster in me dat zwelgt in zelfmedelijden en andermans geluk niet uit kan staan. Dat monster moet bedwongen worden.
Ik mis je in POL, weet je dat? Jij was daar actief voordat ik er kwam. Je hebt natuurlijk gelijk om er je energie niet te verspillen, maar ik vind het jammer. Nog afgezien van dat de meer libertarisch georienteerden vertegenwoordigers tekort komen (en schieten), komt heel POL interessante denkers tekort.quote:[..]
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
Ik ga de komende periode het thema rechtsstaat met ze uitdiepen. Nu wil ik daar als extra thema bij nemen de discussie over de vrijheid van meningsuiting en de (eventuele) grenzen daaraan. Actueel onderwerp natuurlijk. Als casus wil ik dan die rechtszaak tegen Gregorius Nekschot nemen. Heb jij nog suggesties voor dingen die ik de leerlingen kan laten lezen hierover? Of documentaires etc.?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Dat doet me zeker goed! Het zijn barre tijden voor het libertarische gedachtegoed, en dat terwijl die hele kredietcrisis een teken bij uitstek is van overheidsfalen. Ik probeer nog wel mensen daarvan te overtuigen (Tegenlicht had er pas een bijzonder interessante uitzending over, genaamd 'Sponsors voor Uncle Sam'), maar meestal haal ik m'n schouders op en praktiseer ik de Cartmanfilosofie Screw you guys, I'm going home. In huize X zitten we aardig op één lijn.
Het is schattig om jou zo vanzelfsprekend te zien schrijven over 'blok'. Ik moest oprecht even nadenken wat je bedoelde.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ohja, dit blok verloopt vrijdag![]()
. Daarna een taalkundeblok
.
Zelfde systeem hier, maar soms heette een repititie ook een proefwerk.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Gellius het volgende:
Repetities en Schriftelijke Overhoringen hadden wij, met als meest vreeswekkende deus ex machina: de Onverwachte Schriftelijke Overhoring..
Wij hadden proefwerken en schriftelijke overhoringen (SO's)... wat we weer doet denken aan mijn docent Aardrijkskunde, de heer Op Den Kelder. Als je vroeg of hij van plan was een SO te gaan geven, kreeg je standaard als antwoord:'ABH!' wat bij hem stond voor: 'Altijd Blijven Hopen!'quote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Gellius het volgende:
Repetities en Schriftelijke Overhoringen hadden wij, met als meest vreeswekkende deus ex machina: de Onverwachte Schriftelijke Overhoring..
"Ik zal er maar niet over beginnen" dacht ik vanochtend.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:52 schreef Gellius het volgende:
van mij krijgt Erik pas een kusje als hij een kamer heeft gevonden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |