abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63804311
Probeer het toch eens met active dan?

droevig stuk software, dat IE...
pi_63805270
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:11 schreef mcDavid het volgende:
Probeer het toch eens met active dan?

droevig stuk software, dat IE...
IE8 in non compatibiliteits mode is errug relaxt
pi_63806179
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 @ 15:15 schreef mschol het volgende:

[..]

IE8 in non compatibiliteits mode is errug relaxt
Ja omdat'ie dan eindelijk een strict-modus heeft. Zoals de andere browsers al sinds 2003 ofzo.
  zondag 7 december 2008 @ 23:02:39 #79
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_63837410
Kan je text links-onderaan een div zetten?
http://www.mirelmasic.nl/website/ Header en div is dan dit:

Als dit niet kan dan zal ik een andere approach moeten nemen voor de divs.
When all else fails, you always have delusion.
pi_63837849
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 16:13 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ja omdat'ie dan eindelijk een strict-modus heeft. Zoals de andere browsers al sinds 2003 ofzo.
maar om eerlijk te zijn: in compatibiliteits modus kom ik bij m'n eigen css bar maar dan ook echt bar weinig tegen wat niet werkt... dus ik vraag me altijd maar weer af waarom men zo loopt te zeiken als het gewoon kan (en ik het kennelijk gewoon goed genoeg doe dat: a) alle browsers het snappen, b) W3c compliant is) enige zal zijn dat het misschien niet SEO is
pi_63838135
quote:
Op zondag 7 december 2008 @ 23:02 schreef Mirel het volgende:
Kan je text links-onderaan een div zetten?
http://www.mirelmasic.nl/website/ Header en div is dan dit:
[afbeelding]

Als dit niet kan dan zal ik een andere approach moeten nemen voor de divs.
Ik zou ze gewoon met margins uitlijnen zodat ze ongeveer onderaan staan.

Als je ze om wat voor reden dan ook echt van onderaf uit wilt lijnen, gebruik position:absolute; bottom:0;
Handigste is als je ze even in een div zet, en die uitlijnt..

[ Bericht 2% gewijzigd door mcDavid op 07-12-2008 23:52:55 (oeh, zin niet afgemaakt :') ]
pi_63838929
quote:
Op zondag 7 december 2008 @ 23:15 schreef mschol het volgende:

[..]

maar om eerlijk te zijn: in compatibiliteits modus kom ik bij m'n eigen css bar maar dan ook echt bar weinig tegen wat niet werkt... dus ik vraag me altijd maar weer af waarom men zo loopt te zeiken als het gewoon kan (en ik het kennelijk gewoon goed genoeg doe dat: a) alle browsers het snappen, b) W3c compliant is) enige zal zijn dat het misschien niet SEO is
IE7 doet het al behoorlijk prima idd, maar is nog steeds niet volledig strict op sommige punten. Maar in ieder geval de búgs zijn er voor een groot deel uit.
pi_63866567
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een website en ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom... Op de volgende website is er iets raars aan de hand. Iedere keer dat ik klik op een afbeelding waar een link aan zit verspringt deze op de pagina, alsof de margin onclick veranderd... erg vervelend, dus ik hoopte dat hier iemand er een blik op zou kunnen werpen.

Kleine disclaimer: let niet op het gebruik van tables ipv div's etc

http://www.elckwatwils.nl/test_new/test.html
http://www.elckwatwils.nl/test_new/css.css

Testomgeving:
-Max OSX met FF2

Alvast tnx!
pi_63866860
klopt, precies zoals je in de CSS aangeeft:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#menutext .textitem a,a:hover,a:active{
   font-family: "Trebuchet MS", Arial;
   font-size: 12px;
   padding-left: 15px; <-----------------------
   padding-right:15px; <-----------------------
   font-weight: normal;
   color: #561420;
   text-decoration:none;
   font-weight:bold;
   border:0px;
}
pi_63872065
Ja maar dat heeft toch alleen betrekking op het menu? Daar is niks mis mee, ook als ik het verwijder blijven de afbeeldingen onclick verplaatsen...
pi_63875312
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:19 schreef ludeau het volgende:
Ja maar dat heeft toch alleen betrekking op het menu? Daar is niks mis mee, ook als ik het verwijder blijven de afbeeldingen onclick verplaatsen...
Dat heeft betrekking op alle linkjes in het menu en op alle a:hover en a:active elementen.
pi_63876153
sowieso is je CSS een redelijk onoverzichtelijke brei geworden.

Het kan inderdaad soms handig zijn om verschillende items in één keer te defineren, of juist om eenzelfde item een aantal keer. Maar ik zou voorlopig gewoon ieder item op je pagina één keer apart in de CSS zetten. Dan zie je tenminste wat je doet.
Later kun je altijd nog besluiten sommige dingen samen te voegen of te splitsen.
pi_63877344
-edit:

oja, voor alle ,a:active elementen .blabla toevoegen helpt.. tnx!
pi_63898434
Ik ben op dit moment een website aan het maken waarbij het veel code gaat schelen als ik gebruik kan maken van dotted notation in css en multiple classes, dus <div class="classa classb"> en vervolgens div.classa.classb {} in de sheet gebruiken. Nou weet ik dat IE6 dotted notation niet ondersteunt (multiple classes wel), en hoe erg ik die browser ook haat, ik moet hem blijven ondersteunen. Ik vroeg me af of iemand toevallig op de hoogte is van een javascriptje, of een andere methode, om die support er in te hacken?
pi_63898756
De vraag is denk ik of je de presentatie af wilt laten hangen van het gebruik van Javascript. Dit is net iets meer dan een cosmetische verbetering m.b.v. Javascript (zoals rounded corners, etc), omdat je je hele design hiermee potentieel kan verneuken in een IE6 zonder JS. Als je dat wil gaan afvangen door netjes te "degraden" voor IE6 zonder JS dan kun je het beter meteen zonder doen

Een script ken ik niet, maar als het er is moet er makkelijk op te googlen zijn toch?
pi_63898763
Volgens mij is de enige oplossing om dit in IE6 te laten werken het maken van een nieuwe, gecombineerde class.

Dus in plaats van <div class="classa classb"> en div.classa.classb maak je dan het volgende:

1
2
3
4
5
6
7
CSS:
div.classa { }
div.classb { }
div.classa_classb { }

HTML:
<div class="classa_classb">

Niet echt optimaal, maar voor zover ik weet de enige oplossing.
pi_63898964
Opzich geen probleem, maar het hele principe dat class b dan een aantal properties van class a overschrijft is weg..
pi_63899038
De dag dat IE6 nog <5% marktaandeel heeft spring ik een gat in de lucht
pi_63901016
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:19 schreef Intrepidity het volgende:
De dag dat IE6 nog <5% marktaandeel heeft spring ik een gat in de lucht
Amen.

Is er niet iets als Sass voor PHP? Dat gebruik ik altijd in Rails projecten, en dan kun je simpel class1 en class2 includen in class1_class2. Overerving werkt dan gewoon, en je hebt geen duplicate code.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:41:22 #95
87680 Mirel
pi_63910426
www.mirelmasic.nl/matrozenkoor
http://www.mirelmasic.nl/oude/website-oud/ (IE)

Uiteindelijk is dus zoals in 1e link geworden. Weet iemand nog ideeën om dit wat meer pro te laten ogen? Het ziet er zo amateuristisch uit
pi_63910514
Kleiner en ander font in het menu bovenaan, dit lijkt wel comic sans.. Ik kan het niet helemaal plaatsen maar de kleuren van de box aan de rechterkant kloppen niet helemaal, en daarnaast is de tekst die daarin staat slecht leesbaar.
Daarnaast:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.mirelmasic.nl%2Fmatrozenkoor%2Fcontact.html
pi_63911935
quote:
Op woensdag 10 december 2008 @ 17:41 schreef Mirel het volgende:
www.mirelmasic.nl/matrozenkoor
http://www.mirelmasic.nl/oude/website-oud/ (IE)

Uiteindelijk is dus zoals in 1e link geworden. Weet iemand nog ideeën om dit wat meer pro te laten ogen? Het ziet er zo amateuristisch uit
Er moeten plaatjes van schelpen en aangespoelde ankers en visnetten enzo op het strand!
  woensdag 10 december 2008 @ 20:03:15 #98
87680 Mirel
pi_63914099
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:45 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Er moeten plaatjes van schelpen en aangespoelde ankers en visnetten enzo op het strand!
Leuk dat je ziet dat het een strand en zee moet voorstellen, was precies mijn bedoeling.
Maar dat op een handige javascript manier? Lijkt me niet zo makkelijk met divs kloten eerlijk gezegd...

En nou snap ik het verschil tussen id's en classes wel. Zal dat nog gaan veranderen
edit: da's klaar.

He wat is de css code om text gewoon te forceren onder elkaar te komen? Nou heb ik een list bij de agenda, maar als ik de lettertype kleiner doe, dan komt de text naast elkaar, gewoon omdat er genoeg ruimte is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mirel op 11-12-2008 11:38:26 ]
pi_64200859
Iemand nog leuke tips om een website op te vrolijken met kermis-attributen?
pi_64201852
kerstmis dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')