1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | float: left; width: 300px; border: 1px solid #ababab; } #laatstenieuws { float: right; width: 300px; border: 1px solid #ababab; } #agenda { width: 200px; border: 1px solid #ababab; } |
Je geeft zelf het antwoord al, gewoon 2 divs maken. In de linker welkom en laatste nieuws en in de rechter je agenda.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:02 schreef Mirel het volgende:
Ok dat is dus gelukt, maar ik heb moeite met waarop ik de float nou moet doen.
#welkom en #laatstenieuws zijn de linker 2, en het gedoe eromheen is de #inhoud, maar tot zover hoef ik niet in de #inhoud te kloten.
#agenda is de rechter.
[ code verwijderd ]
Ze komen wel naast elkaar, maar telkens net niet goed.
Het is misschien beter als ik 2 divs heb, ín de linker div zitten laatstenieuws en welkom, en ín de rechter zit agenda.
Laat eens zien wat je hebt gemaaktquote:
FireBug zegt dat je stylesheet ophoud voor het a img gedeelte.quote:
Hij hoeft iig niet die h3 een ID te geven omdat ie al gedefineerd wordt in de CSS zelf.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:57 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
FireBug zegt dat je stylesheet ophoud voor het a img gedeelte.
In IE 7 en in Safari neemt hij de css wel mee, maar in opera en FF niet?
Zie niets bijzonders in de code, zou het zo niet weten...
Er staat in ieder geval nog een fout in je css. Padding mag namelijk niet negatief zijn (margin mag dat wel).quote:
1 |
quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:47 schreef mcDavid het volgende:
Volgens mij kan dat met de psuedo-class ":focus"
[ code verwijderd ]
zoiets dus..
IE8 in non compatibiliteits mode is errug relaxtquote:Op zaterdag 6 december 2008 14:11 schreef mcDavid het volgende:
Probeer het toch eens met active dan?droevig stuk software, dat IE...
Ja omdat'ie dan eindelijk een strict-modus heeft. Zoals de andere browsers al sinds 2003 ofzo.quote:Op zaterdag 6 december 2008 @ 15:15 schreef mschol het volgende:
[..]
IE8 in non compatibiliteits mode is errug relaxt
maar om eerlijk te zijn: in compatibiliteits modus kom ik bij m'n eigen css bar maar dan ook echt bar weinig tegen wat niet werkt... dus ik vraag me altijd maar weer af waarom men zo loopt te zeiken als het gewoon kan (en ik het kennelijk gewoon goed genoeg doe dat: a) alle browsers het snappen, b) W3c compliant is) enige zal zijn dat het misschien niet SEO isquote:Op zaterdag 6 december 2008 16:13 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja omdat'ie dan eindelijk een strict-modus heeft. Zoals de andere browsers al sinds 2003 ofzo.
Ik zou ze gewoon met margins uitlijnen zodat ze ongeveer onderaan staan.quote:Op zondag 7 december 2008 @ 23:02 schreef Mirel het volgende:
Kan je text links-onderaan een div zetten?
http://www.mirelmasic.nl/website/ Header en div is dan dit:
[afbeelding]
Als dit niet kan dan zal ik een andere approach moeten nemen voor de divs.
IE7 doet het al behoorlijk prima idd, maar is nog steeds niet volledig strict op sommige punten. Maar in ieder geval de búgs zijn er voor een groot deel uit.quote:Op zondag 7 december 2008 @ 23:15 schreef mschol het volgende:
[..]
maar om eerlijk te zijn: in compatibiliteits modus kom ik bij m'n eigen css bar maar dan ook echt bar weinig tegen wat niet werkt... dus ik vraag me altijd maar weer af waarom men zo loopt te zeiken als het gewoon kan (en ik het kennelijk gewoon goed genoeg doe dat: a) alle browsers het snappen, b) W3c compliant is) enige zal zijn dat het misschien niet SEO is
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | font-family: "Trebuchet MS", Arial; font-size: 12px; padding-left: 15px; <----------------------- padding-right:15px; <----------------------- font-weight: normal; color: #561420; text-decoration:none; font-weight:bold; border:0px; } |
Dat heeft betrekking op alle linkjes in het menu en op alle a:hover en a:active elementen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:19 schreef ludeau het volgende:
Ja maar dat heeft toch alleen betrekking op het menu? Daar is niks mis mee, ook als ik het verwijder blijven de afbeeldingen onclick verplaatsen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |