abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62898832
Wie speelt dit hier allemaal? Ik heb alleen wat oude threads uit 2001 gevonden en ik ben zojuist weer begonnen. Grappig om te zien dat ik meteen met 4 andere Nederlanders in een Kingdom zat. Het is voor mij alweer jaren geleden, maar ik denk dat ik dit nog even doorzet, op een laag pitje. En de volgende age begint overmorgen! Wie doet er mee?

http://games.swirve.com/UTOPIA/index.php
Theorie: Ja. Praktijk... Nee.
  maandag 3 november 2008 @ 05:43:27 #2
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62899631
Ziet er leuk uit
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62899837
Ik begin er niet meer aan, die gasten deleten m'n account altijd na een paar dagen
Waarschijnlijk vinden ze het niet leuk ofzo dat ik altijd in kingdoms speelde waarin 20 vd 25 provinces getrade waren ofzo

Wel jammer, heb het altijd met veel plezier gespeeld.
pi_63178951
Tegenwoordig mag je 3 prov's legaal traden Echt een lachtertje. Was al een hele bedoening om uberhaupt mijn prov van de grond te krijgen (nieuw systeem).
pi_63180861
Ik speel het nog steeds, al zo'n 30 ages of zelfs wel meer.
Ik zit in 5:2, maar jullie moeten hoogstwaarschijnlijk nog even wachten totdat je dat eiland kan zien.
pi_63180904
Hier nog een speler. Sinds 2000 ongeveer. Zit nu alweer een jaar of 2 bij hetzelfde Kingdom (Outlaws). Geen topkingdom, maar wel aardige mensen die van een oorlogje houden.

Het transfersysteem was deze age heel omslachtig trouwens!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_63180929
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:01 schreef Cheiron het volgende:
Hier nog een speler. Sinds 2000 ongeveer. Zit nu alweer een jaar of 2 bij hetzelfde Kingdom (Outlaws). Geen topkingdom, maar wel aardige mensen die van een oorlogje houden.

Het transfersysteem was deze age heel omslachtig trouwens!
Vond het wel meevallen.
Ben aan de ene kant wel blij dat traden legaal is gemaakt tot op zekere hoogte. Het werd toch al op grote schaal gedaan en nu kan je met je vrienden spelen, altijd leuk.

Mijn KD is Sentinels NI, nieuwe monarch deze age en goal is top30, wars zoeken we zelf niet maar gaan we ook niet uit de weg. 25 Dark Elf kingdom, dus ziet er leuk uit
pi_63181309
Ik speel deze aankomende age Orc Warrior. Weet niet precies welke eiland ik nu weer zit, maar ik check het straks pas, vanwege away-bonus. Wat is de start-strat? Ik ben gegaan voor 100 banks/100armouries/80homes en dan beginnen met trainen, armouries razen en dat worden dan een beetje towers/watchtower/barracks.
pi_63181409
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:55 schreef Risce het volgende:
Ik speel deze aankomende age Orc Warrior. Weet niet precies welke eiland ik nu weer zit, maar ik check het straks pas, vanwege away-bonus. Wat is de start-strat? Ik ben gegaan voor 100 banks/100armouries/80homes en dan beginnen met trainen, armouries razen en dat worden dan een beetje towers/watchtower/barracks.
Ik denk aan je post te zien dat je nog niet zoveel ervaring hebt.
De homes in het begin zijn een pure verspilling. Ze leveren geen jobs dus geen income op. Homes zijn alleen effectief als je unfilled jobs hebt.

Tevens is er niet een 'start-strat'. Wat je wel bent vergeten is guilds en towers. Jij hebt nu geen enkele kans om een cb (crystal ball) te maken van een andere provincie wanneer je uit protectie bent, dus zou je ook niet kunnen aanvallen. Deze succeskans is gebaseerd op jouw wpa (wizards/acre) en deze zal bij jou zo laag zijn t.o.v. jouw tegenstander dat je alles failed.

Tevens moet je in protectie niks razen. Dit kost veel te veel geld en je zult alles nodig hebben om te trainen. Ik zal zelf rond de 5000 troepen hebben als protectie klaar is, genoeg om practisch iedereen te breken.

Ook heb je het over watchtowers? Deze hebben geen enkele nut of jouw kingdom wil gelijk gaan warren uit protectie. Ook hoop ik dat je van plan bent thieves te bouwen, want zonder thiefs zal iedereen alles op jouw kunnen doen qua thiefops, ook al is dit OOW (out of war) niet gevaarlijk.

Een goede basis strat voor jouw zou zijn:
25% banks (altijd handig)
20% armories (je moet relatief veel troepen trainen, dus in het begin ALTIJD effectief)
12% guilds (genoeg voor leuk % om succesvol te zijn met spells + wpa)
6% towers (genoeg voor MP (minor protection), IA (inspire army) ed.
8% farms (met een heel klein beetje science genoeg voor positieve food production)
20% training grounds (je bent orc warrior, dus je gaat aanvallen, dit levert extra offense)
8% stables (1 horse per offspec/elite, het liefst elite aangezien je orc bent, maar je zal dit niet 100% kunnen betalen in protectie)
1% dungeons Altijd goed voor prisoner te pakken elke attack

Succes
pi_63182290
Lees mijn post nog een keer, want een aantal dingen die je aanhaalt heb ik zelf over nagedacht...

Maar je hebt wel gelijk, ik ben pas net weer begonnen. Maar nu heb ik niks meer aan die verdeling van gebouwen, toch? Want ik ben alles al aan het bouwen...
pi_63183546
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:15 schreef Risce het volgende:
Lees mijn post nog een keer, want een aantal dingen die je aanhaalt heb ik zelf over nagedacht...

Maar je hebt wel gelijk, ik ben pas net weer begonnen. Maar nu heb ik niks meer aan die verdeling van gebouwen, toch? Want ik ben alles al aan het bouwen...
Als het goed is zijn al je gebouwen al af. Aan je post te zien heb je ook geen extra acres ge-explored dus nee, dan zit er niks meer op. Het enige (als je niet explored) wat je nu nog kan doen is geld verzamelen per uur totdat je troepen gaat trainen.

Ik zal 1,4mill gc hebben wanneer ik begin met trainen en tot die tijd doe ik niks, lekker voor de 20h bonus gaan
pi_63234513
omg, dit heb ik vroeger zo veel gespeeld, goede oude tijd toen ik 25wpa mod deed Goede oude tijd toen je nog 80% guilds kon hebben
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63234651
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:15 schreef Risce het volgende:

wat ook wil helpen in 't begin is het pillagen van inactie accounts, let op lage npa in kingdoms die inactive zijn.
pi_63235418
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:08 schreef zquing het volgende:
omg, dit heb ik vroeger zo veel gespeeld, goede oude tijd toen ik 25wpa mod deed Goede oude tijd toen je nog 80% guilds kon hebben
2 ages terug had ik 44 mtpa, leuk om een mage zonder watchtowers te slopen
pi_63235677
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:42 schreef McGilles het volgende:

[..]

2 ages terug had ik 44 mtpa, leuk om een mage zonder watchtowers te slopen
Heb al een jaartje of 2 niet meer gespeeld

Heerlijk was dat, als je de hele economie van een attacker naar de klote kon helpen, eerst lekker FB en dan nog kidnap voor de laatste beetjes. Of als je lekker zin had om iets anders te doen gewoon landlusten. Mischien moet ik weer een keertje gaan spelen
pi_63243974
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:14 schreef zquing het volgende:

[..]

wat ook wil helpen in 't begin is het pillagen van inactie accounts, let op lage npa in kingdoms die inactive zijn.
npa?
pi_63246266
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 14:39 schreef Risce het volgende:

[..]

npa?
Networth Per Acre

Momenteel zit mijn kingdom in de top20. Totaal zo'n 40 attacks gemaakt en 1tje op ons
  zondag 16 november 2008 @ 09:59:10 #18
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_63257055
Jaren lang heb ik dit spel gespeeld. Met moeite ben ik er weer vanaf gekomen (vriendin was er totaal zat van dat ik de wekker midden in de nacht zette) Veel te verslavend!
Dat was trouwens nog voordat Mehul er ook mee ophield. Is het er nou beter op geworden? Ik had het idee dat Mehul er de laatste 10 ages niet echt veel meer aan deed...
pi_63257065
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:59 schreef boofer het volgende:
Jaren lang heb ik dit spel gespeeld. Met moeite ben ik er weer vanaf gekomen (vriendin was er totaal zat van dat ik de wekker midden in de nacht zette) Veel te verslavend!
Dat was trouwens nog voordat Mehul er ook mee ophield. Is het er nou beter op geworden? Ik had het idee dat Mehul er de laatste 10 ages niet echt veel meer aan deed...
Er is iig veel veranderd. We zijn net 1 dag OOP dus veel is er nog niet van te zeggen. Ik ben blij dat er eindelijk iets drastischer is veranderd, had dit spel wel nodig
pi_67968345
speelt iemand dit spel nog? [ja ik weet dat ik het kick, was puur ff uit interesse]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67968467
Ik speel!

alweer veel te lang....sinds age 9....
pi_67968503
quote:
Op maandag 13 april 2009 02:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik speel!

alweer veel te lang....sinds age 9....
vertel welk kingdom en WOL?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_67968544
De Notenkraker NI.. (10:24) op WoL... genesis 16:16...

en jij?
pi_67968584
quote:
Op maandag 13 april 2009 02:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
De Notenkraker NI.. (10:24) op WoL... genesis 16:16...

en jij?
15:8 alleen op WOL
pi_67968597
ex TF kd toch?

maarreh me leger is weg, dus ik ook... slaapze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')