quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:55 schreef Risce het volgende:Ik speel deze aankomende age Orc Warrior. Weet niet precies welke eiland ik nu weer zit, maar ik check het straks pas, vanwege away-bonus. Wat is de start-strat? Ik ben gegaan voor 100 banks/100armouries/80homes en dan beginnen met trainen, armouries razen en dat worden dan een beetje towers/watchtower/barracks.
Ik denk aan je post te zien dat je nog niet zoveel ervaring hebt.
De homes in het begin zijn een pure verspilling. Ze leveren geen jobs dus geen income op. Homes zijn alleen effectief als je unfilled jobs hebt.
Tevens is er niet een 'start-strat'. Wat je wel bent vergeten is guilds en towers. Jij hebt nu geen enkele kans om een cb (crystal ball) te maken van een andere provincie wanneer je uit protectie bent, dus zou je ook niet kunnen aanvallen. Deze succeskans is gebaseerd op jouw wpa (wizards/acre) en deze zal bij jou zo laag zijn t.o.v. jouw tegenstander dat je alles failed.
Tevens moet je in protectie niks razen. Dit kost veel te veel geld en je zult alles nodig hebben om te trainen. Ik zal zelf rond de 5000 troepen hebben als protectie klaar is, genoeg om practisch iedereen te breken.
Ook heb je het over watchtowers? Deze hebben geen enkele nut of jouw kingdom wil gelijk gaan warren uit protectie. Ook hoop ik dat je van plan bent thieves te bouwen, want zonder thiefs zal iedereen alles op jouw kunnen doen qua thiefops, ook al is dit OOW (out of war) niet gevaarlijk.
Een goede basis strat voor jouw zou zijn:
25% banks (altijd handig)
20% armories (je moet relatief veel troepen trainen, dus in het begin ALTIJD effectief)
12% guilds (genoeg voor leuk % om succesvol te zijn met spells + wpa)
6% towers (genoeg voor MP (minor protection), IA (inspire army) ed.
8% farms (met een heel klein beetje science genoeg voor positieve food production)
20% training grounds (je bent orc warrior, dus je gaat aanvallen, dit levert extra offense)
8% stables (1 horse per offspec/elite, het liefst elite aangezien je orc bent, maar je zal dit niet 100% kunnen betalen in protectie)
1% dungeons Altijd goed voor prisoner te pakken elke attack
Succes