Goed, ik zal alle vragen en opmerkingen beantwoorden die in dit topic ronddwalen. Ik ben een überfan van dit programma en ik weet er héél veel vanaf. Tevens ben ik de websitemaker van dé Nederlandse fansite,
www.goochelaarsontmaskerd.tk.
De nieuwe uitzendingen: Het viel me sowieso al op dat RTL er zo snel bij was. Op 7 oktober 2008 was namelijk in Amerika de eerste uitzending van deze nieuwe serie te zien, op de commerciële zender MyNetworkTV. De volledige naam van de serie daar is Breaking the Magician's Code: Magic's Biggest Secrets Finally Revealed. Naast de 5 afleveringen van de eerste serie (eerste 4 met Valentino, en de 5e met een nieuwe Masked Magician met zwart, lang haar), was er nog een special over straatgoochelaars en een special over paragnosten, die allemaal op SBS6 te zien waren t/m de zomer van 2007, in meerdere verschillende versies. En nu dus, in het najaar van 2008, zijn er 13 nieuwe afleveringen verschenen die sinds oktober elke maandagavond in Amerika te zien zijn (morgenavond de 7e alweer).
Breedbeeld? Ja, jammer jammer jammer. Ik heb de Amerikaanse serie al kunnen zien en daar zijn ze toch echt in breedbeeld. Ik snap er niks van waarom RTL5 de afleveringen in 4:3 uitzendt. Als ik een screenshot van de Amerikaanse- en Nederlandse versie vergelijk, is duidelijk te zien dat bij de Nederlandse versie aan de linkse en rechtse kant gesneden is. Heel raar, en heel jammer, op RTL5 zie je dus NIET het originele beeld.
Hoeveelheid afleveringen In Amerika worden er dus 13 afleveringen uitgezonden van de nieuwe serie met wederom Valentino als de gemaskerde illusionist (waarom de Arjen Grolleman hem de 'gemaskerde MAGIËR' noemt, vind ik ook maar raar). Helaas mensen, ik heb de programmering van november en december van RTL5 gezien, alleen staat er maar 4 weken Goochelaars Ontmaskerd in de planning. Van de 13 nieuwe afleveringen, worden dit jaar dus alleen de eerste 4 uitgezonden op RTL5. Laten we hopen dat ze de overige 9 volgend jaar zullen uitzenden.
Ik hoop dat jullie een beetje meer geïnformeerd zijn

Groetjes!
Peter.
P.S.: Ik houd dit topic in de gaten, dus als er nog vragen zijn, roept u maar!