abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:49:35 #76
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65346724
tvp
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_90621712
FAQ lezen, AUB

[ Bericht 94% gewijzigd door Haushofer op 30-12-2010 12:06:02 ]
pi_90622805
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2009 13:16 schreef Doffy het volgende:

[..]

De kennis van het Grieks was (tot en met ongeveer 1300) praktisch uitgestorven in Europa, dus het lezen van Plato werd wat moeilijk. Hooguit werden er Latijnse versies en/of commentaren erop gelezen, maar nooit het origineel.
Zou ik nog niet zo zeker van zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes
pi_90623309
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:24 schreef ATON het volgende:

[..]

Zou ik nog niet zo zeker van zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes
Christelijk Europa
degene die jij aanhaalt is moeilijk Christen te noemen :P
pi_90624565
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:37 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Christelijk Europa
degene die jij aanhaalt is moeilijk Christen te noemen :P
Ten eerste, dit is een antwoord op volgende bewering:
quote:
De kennis van het Grieks was (tot en met ongeveer 1300) praktisch uitgestorven in Europa, dus het lezen van Plato werd wat moeilijk. Hooguit werden er Latijnse versies en/of commentaren erop gelezen, maar nooit het origineel.
Ten tweede, ik doe niet aan vakjes-denken en deze man was een wetenschapper in de eerste plaats. En omdat die klootzakken van het Christendom hem hebben doodgezwegen wil dit nog niet zeggen dat het Grieks en het Platonisch denken niet meer bestond he ! Het is verdomd die katholieke clerus die de middeleeuwen ' donker ' hebben gemaakt.
pi_90625371
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Ten eerste, dit is een antwoord op volgende bewering:

[..]

Ten tweede, ik doe niet aan vakjes-denken en deze man was een wetenschapper in de eerste plaats. En omdat die klootzakken van het Christendom hem hebben doodgezwegen wil dit nog niet zeggen dat het Grieks en het Platonisch denken niet meer bestond he ! Het is verdomd die katholieke clerus die de middeleeuwen ' donker ' hebben gemaakt.
vergeet niet dat de koningen en andere leiders deden wat ze altijd deden vechten voor eer en macht en niet veel gaven om andere kennis
Er was geen markt voor kennis meer dus de enige filosofen die er nog waren maakte deel uit van de kerk en hielden zich vooral bezig met niet aardse dingen.
pi_90626501
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2009 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Mooie tijd behalve inzake tandarts gebeuren en ziek worden.
Longontsteking ging je gewoon dood aan...
Virusjes idem... :{
Geen plee geen cv..geen pc...geen fok? :'(
Maar weer minder kanker, minder stress (denk ik) , minder luchtvervuiling, geen files maar goed alles heeft ook zijn voor en nadelen. Hygiene was slechter, warm stoken van je hut was niet te doen, je had weer zorgen of je oogsten niet mislukten of dat er een inval zou komen van een buurland etc etc.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_90626575
Toen hadden ve nog geen UMTS en iPhone.

Nu 1, Middeleeuwen 0
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_90635576
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:32 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

vergeet niet dat de koningen en andere leiders deden wat ze altijd deden vechten voor eer en macht en niet veel gaven om andere kennis
Er was geen markt voor kennis meer dus de enige filosofen die er nog waren maakte deel uit van de kerk en hielden zich vooral bezig met niet aardse dingen.
Is dat een persoonlijke visie of heb je daar een bron voor ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')