abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 10:12:43 #281
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62962614
Daar is natuurlijk makkelijk van rond te komen, ontvangen hier samen zo'n 1800 euro, aflossing van schulden er nog bij en nog houden we zo'n 500 euro over voor de 'leuke dingen'.
Geen probleem dus verder, al ligt het aan je leefstijl natuurlijk.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:13:23 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62962629
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.
maar dat gaat onmogeljk met A-merken en luxe
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:17:54 #283
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62962744
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

maar dat gaat onmogeljk met A-merken en luxe
Klopt, maar met een beetje creativiteit zit je ook niet iedere dag aan de aardappelen en blikjes groente van een paar cent natuurlijk.
En het is maar net waar je je prioriteiten legt.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:18:21 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_62962759
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.
Leg mij uit hoe dat eetpatroon dan in elkaar zou kunnen zitten van een 2-persoonshuishouden met 30 euro? Met een berekening met alle kosten. Ik snap dat je alles bij de Lidl, Aldi en/of Jumbo kunt kopen en van alles het goedkoopste. Echter blijven dingen als vlees, groenten en beleg een flinke uitgave iedere week.
pi_62962842
Als je alleen al vlees/vis rekent;

- 500 gram rundergehakt voor 2 avonden (1x door spaghetti, + elk een gehaktbal) ¤ 2,30
- Pak karbonades van 4 stuks, kun je 2 avonden van eten ¤ 2,99
- Vis in bladerdeeg of scholvisfiliet 1 avond ¤ 1,99
- 1x pizza o.i.d., dus geen vlees
- 1x patat, dus een snackje ¤ 0,60
- 1x een kipschnitzel ¤ 1,49

Dit zijn Lidl-prijzen, geen A-merken. Dit is voor 2 personen en er ook nog vanuitgaand dat we
5 keer per week vlees/vis eten, 1x patat + snackje (goedkoop vlees) zelf gefrituurd en 1x pizza.

Nu kom ik alleen voor vlees/vis al op ¤ 9,37 en dit is Lidl kwaliteit, reken er gerust maar 3 euro bij als
je naar de Jumbo gaat..dat is 12,37 en dus al meer dan 40% van je budget van 30 euri.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:53:06 #286
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62963657
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Leg mij uit hoe dat eetpatroon dan in elkaar zou kunnen zitten van een 2-persoonshuishouden met 30 euro? Met een berekening met alle kosten. Ik snap dat je alles bij de Lidl, Aldi en/of Jumbo kunt kopen en van alles het goedkoopste. Echter blijven dingen als vlees, groenten en beleg een flinke uitgave iedere week.
vlees en groente zijn het duurst idd, maar er zijn nog gradaties in vlees natuurlijk. Een zigeunerschnitzel, kipfilet of Kalkoenfilet is stukken goedkoper dan bv biefstuk en half om half gehakt is vaak weer goedkoper dan rundergehakt etc. Ook groenten heb je natuurlijk duur (vers) en goedkoop (potjes)., een zak aardappels kost geen drol (2,5 kg voor 2 euro ofzo) en daar kun je makkelijk 2 weken mee doen met 2 personen. Verder zijn zaken als pasta goedkoop en als je in 1 keer een hoop maakt kun je er 2 dagen van eten. Ook bv aardappelschotel is niet heel duur (1,50 per zak ) Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik nauwelijks frisdrank drink (wat behoorlijk duur is) en naar mijn werk 9 vd 10 keer pindakaas op brood doe ipv bv kaas (wat echt stervensduur is). En soms neem ik wel eens genoegen met een bord soep 's avonds met wat brood.

Het kan allemaal, het ligt er maar net aan wat je prioriteiten zijn, ik geef weinig om lekker eten maar probeer wel gevarieerd te eten en kook elke dag. Ook tussendoortjes heb ik nauwelijks in huis, meestal 1 zak chips ofzo en dat is dan ook vaak nog van het huismerk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 5 november 2008 @ 11:12:19 #287
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62964164
Echt ongeloofelijk, waar maken jullie je druk om? Mij lukt het, jullie niet. Be so, boeiend. Ik ben niet ondervoed, eet lekker en gevarieerd. Dat jullie het niet kunnen, is dat mijn schuld? Gewoon vooral naar de AH en Spar blijven gaan met zijn allen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_62964409
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:08 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ben jij wel eens 's nachts langs een warme bakker gereden? Of 's morgens heel vroeg?
Moet je eens doen en naar binnen kijken wat ze aan het doen zijn

iig niet een bol deeg aan het kneden!!!
  woensdag 5 november 2008 @ 11:23:23 #289
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62964476
Mij lukt het ook niet voor 30,00 per week voor 2 personen. Whatever
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 5 november 2008 @ 11:50:50 #290
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62965168
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:20 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

iig niet een bol deeg aan het kneden!!!
toch eens bij een betere bakker kijken (en kijk dan ook even in de kneedmachines)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62971899
wat zitten jullie nu te zeuren voor een 1 tientje verschil in de week aan eten, de ts heeft een volledig inkomen tot zijn beschikking, en kan als god leven.
op eten bezuinigen is wel het laatste wat je moet doen,Het zijn eerste levensbehoefte,he.
Bezuinigen doe je toch gewoon op luxe uitgaven?
pi_62972503
Ik verbaas me soms echt om de wereldvreemdheid van sommige mensen...

Een bakker die exact hetzelfde brood bakt als de AH, laat me niet lachen! Een echte, goede bakker gooit niet allerlei troep in zijn brood. De smaakverschillen tussen brood van de bakker en de Ah zijn groot.

De bakker waar ik nog steeds met veel liefde broodjes haal als ik bij mijn moeder ga lunchen haalt meel bij de molen zonder kleurstoffen etc etc. En bakt daar elke ochtend brood, broodjes etc etc van.

Doordeweeks eet ik wel gewoon het brood van AH, geldbesparing of zoiets

Al bespaartips hier zijn leuk, vooral de discussies, TS zit daar niet echt op te wachten volgens mij. Wat Thefxr voor me al zegt: wat bespaar je ermee...gezien de andere uitgaven van TS.

Om toch inhoudelijk nog even mee te doen: wij zijn gemiddeld ¤ 50 kwijt aan boodschappen per week met zijn 2en. Dat is inclusief eten en kattengrit voor de katten, schoonmaakspullen, persoonlijke verzorging, avondeten voor gemiddeld 5 avonden, lunch voor alle 7 de dagen en....tadadada alcohol. Boodschappen worden eenmaal per 2 weken bij de Lidl gehaald en tussendoor bij de AH.

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 05-11-2008 16:06:54 ]
pi_62975513
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Dikke onzin trouwens dat thaduck echt gezond en gevarieerd kan eten met zijn budget. Volgens mij haalt 'ie allemaal blikjes en pakjesmeuk. Fruit, groente en vlees is al enorm duur. Ik ben ook niet zelden 10 euro per dag kwijt aan eten en ik eet ook niet idioot veel:

's morgens yoghurt met banaan of brinta, 's middags brood met beleg (vaak tomaten, ei of kipfilet oid), tussendoor fruit of Vitalinea, 's avonds vaak pasta of aardappelen met groenten (ik eet bijna nooit vlees). Verder drink ik thee en cola light van Euroshopper en 's avonds vaak een glaasje wijn.

Ik haal zoveel mogelijk vers, tot en met basilicum aan toe; als je eenmaal verse basilicum hebt gehad, wil je nooit meer gedroogde. Totaal niet vergelijkbaar. Ik maak ook zelf tomatensaus. Ook veel lekkerder en gezonder dan die pakjesmeuk.
Mee eens, hier ongeveer zelfde uitgaven patroon, voor een 2p huishouden is 30 euro echt te weinig, dan koop je of geen A-merken, of alles diepvries/potjes/afgeprijsd of het is echt 1 pot koken van goeiekope troep en daar 3 avonden van eten.

Het kan best van 30 euro 7 dagen eten, maar echt niet met iedere dag lekker stuk vlees of vis, en iedere dag gevarieerd en niet altijd gekookte aardappels en pasta e.d. Zeker niet als dan ook nog eens alle snacks, fris, e.d. huismerken zijn. Een 4-pack cola drink je wel op als je samen fris drinkt, dat gaat al naar de 4,50 euro, is wel mooi bijna 15% al van je budget voor de week.

Zoals vele hier al aankaarten, het is gewoon écht onmogelijk om 7 dagen vlees te eten en dan ook normale porties (100 - 150 gram p.p) en dan minder dan 15 euro daar aan kwijt te zijn, en nu niet komen met 7 dagen schouderkarbonade van de aanbieding van 1,99 want er word hier geroepen dat het gevarieerd is. Denk dat gemiddeld de prijs van het vlees zo rond de 5/6 euro per kilo ligt, kip wat duurder, gehakt wat goedkoper. Dan rekenen we er ff niet op dat er veel biefstuk e.d. gegeten word, gewoon de goedkopere stukken vlees. 300 gram per dag (2x 150gr p.p.), dat 7 dagen lang is al snel ruim 2 kilo, en dus al rond de 12 á 13 euro. Dit samen met de cola gaat al over de helft van het budget heen, en dan moet er nog gevarieerd worden met aardappels/rijst/pasta en iedere dag een andere groente (die toch ook al snel 1 á 2 euro per dagelijkse portie gaat kosten). Dan hebben we het nog niet eens over iets als sla of een sausje/dressing erbij, of een keertje iets marineren ofzo.

Diegene die 30 euro per week aan boodschappen op maakt mag echt een weekmenu'tje voor volgende week samen stellen en de bonnetjes scannen als hij/zij alle boodschappen heeft gehaald. Die uitdaging durf ik wel aan, en ben ook niet bang mn verlies toe te geven mocht het wel kunnen.

Wel uiteraard onder voorwaarde: nooit een soort groente meer dan 2x, nooit een soort vlees meer dan 3x, nooit meer dan 3x rijst/aardappels/pasta. Ook de kosten van fris, snacks, alcohol erbij graag.
pi_62976178
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:00 schreef exode het volgende:
Ik verbaas me soms echt om de wereldvreemdheid van sommige mensen...

Een bakker die exact hetzelfde brood bakt als de AH, laat me niet lachen! Een echte, goede bakker gooit niet allerlei troep in zijn brood. De smaakverschillen tussen brood van de bakker en de Ah zijn groot.

De bakker waar ik nog steeds met veel liefde broodjes haal als ik bij mijn moeder ga lunchen haalt meel bij de molen zonder kleurstoffen etc etc. En bakt daar elke ochtend brood, broodjes etc etc van.
Gelukkig dat je het zelf geloofd, want 90% van de bakkers hebben dezelfde leveranciers als de producenten van de Ah broden (of zijn de producten).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_62976241
Kan die brood discussie niet ergens anders?

Je bent echt een kneus als je serieus gelooft dat al het brood hetzelfde is, het zou best eens gedeeltelijk van dezelfde producent kunnen komen, maar meestal hebben die producenten wel diverse kwaliteiten, en leveren ze bv half-fabrikaat aan de supemarkt terwijl de bakker echt alleen maar grondstoffen krijgt en veel zelf toevoegd.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2008 17:56:15 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 18:08:49 #296
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_62976530
Wat een geslaagde reltopic is dit uiteindelijk geworden
  woensdag 5 november 2008 @ 18:09:15 #297
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_62976540
TS, je bent kankerdom als je met jouw huidige situatie met 1400 euro niet rond kan komen.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:42:27 #298
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_62977282
TS reageert al niet meer :
  woensdag 5 november 2008 @ 21:54:36 #299
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_62983617
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:42 schreef Keiichi het volgende:
TS reageert al niet meer :