Waarom zou iets opgaan? Als ik geen pindakaas meer heb dan eet ik jam. Simpel. En trek in dingen, prima. Maar om ervoor naar de winkel te gaan? Nee, dank je. Jumbo is sowieso 20 minuten rijden enkele reis, dus ik ga echt niet snel door de weeks.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Same, je kan echt niet al je vlees en groente een week vooruit halen, sowieso niet al je boodschappen, er gaat altijd wel iets harder dan verwacht of heb je ineens trek in iets wat je niet in huis heb oid. Tenzij je volgens een of ander stalinistisch regime iedere dag hetzelfde eet in dezelfde verhouding, dan kunnen je beweringen waar zijn
Nou als ik maandag vlees koop, dan is dat niet houdbaar tot de zondag eropquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:47 schreef thaduck het volgende:
[..]
Waarom zou iets opgaan? Als ik geen pindakaas meer heb dan eet ik jam. Simpel. En trek in dingen, prima. Maar om ervoor naar de winkel te gaan? Nee, dank je. Jumbo is sowieso 20 minuten rijden enkele reis, dus ik ga echt niet snel door de weeks.
En wat is vers?
Ik kan best meegaan op een zaterdag (woon tenslotte ook in Utrecht), maar dat zegt helemaal niks over je gemiddelde wekelijkse uitgaves. Ik heb ook wel eens hele goedkope maanden qua boodschappen, maar dat komt dan wel omdat ik in andere maanden wat meer heb uitgegeven aan voorraad.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:45 schreef thaduck het volgende:
[..]
Prima, dan geloof je het niet. Zal me eerlijk gezegd me reet roesten. Ga in op mijn uitnodiging en zie het zelf.
Overigens heb ik al gezegd dat ik op dit moment niet op het geld let, dus dat ik boven de 30 euro zit verbaast me niet. Maar 34 is dichter bij 30 dan bij 55 he?
Maar goed, niemand die meegaat? Stop dan met zeuren en ga lekker AH spekken
Dus je geeft ook nog eens een aantal euro uit aan benzine per keer dat je boodschappen doet. Mijn supermarkt zit op 200 meter loopafstand en kost niks om naartoe te rijden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:47 schreef thaduck het volgende:
[..]
Waarom zou iets opgaan? Als ik geen pindakaas meer heb dan eet ik jam. Simpel. En trek in dingen, prima. Maar om ervoor naar de winkel te gaan? Nee, dank je. Jumbo is sowieso 20 minuten rijden enkele reis, dus ik ga echt niet snel door de weeks.
En vers is houdbaar hoor? Ik heb een koelkast en een vriezer hoor, ik woon niet in een grot!
hihi, daar zat ik op te wachten..quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus je geeft ook nog eens een aantal euro uit aan benzine per keer dat je boodschappen doet. Mijn supermarkt zit op 200 meter loopafstand en kost niks om naartoe te rijden.
het antwoord zou moeten zijn: tankpasquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:55 schreef thaduck het volgende:
[..]
hihi, daar zat ik op te wachten..
Kort antwoord: lease.
Akkoordquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:57 schreef Blik het volgende:
[..]
het antwoord zou moeten zijn: tankpas
(anders betaal je je benzine alsnog)
quote:Op zondag 2 november 2008 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er moet ook nog beleg op dat brood. Of eet je inderdaad alleen pndakaas op je brood? Onsje kaas, onsje boterhammen worst.
En nogmaals. Je hebt nu 6 droge puntjes en 5 smerige glazen cola en ben je al 2.71 verder. Hou je nog 2,29 over voor de rest, zoals beleg, groente, fruit, drinken, schoonmaakmiddelen, alles
[..]
Toch gek dat de consumentebond testen daar toch altijd significante verschillen in vinden. Of je moet heter wassen (kosten!) om hetzelfde resultaat te halen.
[..]
Hebben we het godbetert nog over supermarkt brood. Als je DAT al kwalitatief goed brood vind heb je nog nooit behoorlijk brood op van de warme bakker.
[..]Je neemt natuurlijk gemiddelde kosten per dag.
[..]
Ah ja.. ANDEREN.
[..]
Das al 50 euro meer....
.
Uh, de bakker in het dorp van mijn ouders wel hoor. Ben daar regelmatig achter in de bakkerij geweest (dochter van de bakker was een vriendin van me).quote:Op woensdag 5 november 2008 00:27 schreef JoPiDo het volgende:
of dacht je dat de bakker 's ochtends een bal deeg staat te kneden???
echt onzin wat je allemaal zegt, je houdt jezelf voor de gek
quote:Op maandag 3 november 2008 19:41 schreef agter het volgende:
[..]
TS wil ook al niet vertellen hoe hij aan dat inkomen komt. Denk daarom dat het inkomen van TS of niet helemaal klopt of niet helemaal legaal is.
Betaal je wel belasting over dat inkomen, TS?
TS moet weten dat de belastingdienst altijd erg geinteresseerd is in mensen die een auto hebben en een app. en die een laag inkomen opgeven bij de belastingdienst...
quote:Op woensdag 5 november 2008 00:33 schreef Man-E-Faces het volgende:
Bij ons ook,
'sochtends zijn ze bezig met bakken. Het zou toch geen nepgeur zijn als reklame bedoeld om mensen te lokken?
Nee, het werd met gist en al gekneed en werd uren op de plank gelegd om te rijzen etc.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:41 schreef JoPiDo het volgende:
ja, het brood moet nog wel gebakken worden, maar het meel wat daarvoor gebruikt wordt hoeft alleen water bij en dit meel is voor elke bakker en supermarkt hetzelfde (dezelfde leverancier)
je hebt verschillende soorten meel, waarmee je verschillende soorten brooden bakt, maar de AH koopt zulk meel ook en bakt er 's ochtends zijn broden mee...
Hier hetzelfde hoorquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:51 schreef thaduck het volgende:
Ik plan het wel, absoluut. Kan je nu al vertellen wat ik vrijdag eet. Wij maken een lijstje, en daar houden we ons aan. Wij snacken niet buiten de deur (athans, niet met regelmaat. Het kan altijd gebeuren, maar dan praat je over 1x per 2 maanden ofzo).
En ik koop vlees op zaterdag, en dat gaat de vriezer in. Nooit tot de volgende week zondag, dan is het nl. alweer zaterdag geweest en ga ik naar de winkel. Vlees is overigens wel langer dan een week goed houdbaar in de vriezer, maar goed.
Nou scan je bonnetjes eens in zou ik zeggen, een paar bedragen hier neer zetten kunnen we allemaal wel. Zelfs al pluis ik het allemaal perfect uit en ga ik naar de Lidl, eet ik 7 keer per week aardappelen met goedkoop gehakt en goedkoop vlees, dan nog kom ik minimaal op 40 euro per week. Zonder wereldgerechten, zonder Sultana's (met z'n 2'en).quote:55 euro per week voor 2 bij een prijsvechter? Ik doe 30 euro per week voor 2 bij de Jumbo. Ik weet niet wat jij een prijsvechter noemt, maar AH is er geen he
Mijn gemiddelde boodschappen zijn ook tussen de 30 en 35 euro per week voor 1 persoon dus het is echt niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:59 schreef Loveless85 het volgende:
Ik woon Delft, dus vrij onmogelijk.
Ik geloof je wel dat je lowbudget boodschappen deed, en koop zelf vaak ook wel 'slim' in (vlees wat we vaak eten als t in de aanbieding is paar pakjes extra en dat invriezen, dat soort shit).
Maar ik blijf erbij dat ik denk ik nooit voor 30 euro een hele week kan eten... Hier gaat er denk ik zo'n 180 tot 200 euro in de maand doorheen aan boodschappen
thaduck doet boodschappen voor 2 personen. Voor 1 persoon lukt het mij persoonlijk nog steeds niet, maar dat is zeker haalbaarquote:Op woensdag 5 november 2008 09:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mijn gemiddelde boodschappen zijn ook tussen de 30 en 35 euro per week voor 1 persoon dus het is echt niet onmogelijk.
tada, dat is dus de reden dat je het met ongeveer 30 euro per week kan redden. Vooruit denken, soms een dag eten opwarmen vd dag ervoor (bv macaroni) en slim inkopen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jij koopt op 1 dag al je boodschappen voor 1 hele week? Je haalt niks van verse dingen op een later tijdstip of eens buiten de deur / bij andere winkels wat ofzo?
onmogelijk volgens een hoop mensen hier, die mensen liegen allemaal dat ze daarvan rond kunnen komenquote:Op woensdag 5 november 2008 09:25 schreef JO3Y het volgende:
Hoe doen mensen het die maar 900,- aan (uitkering) inkomsten ontvangen dan??
(Zo slecht heb je het echt niet hoor...)
De meesten betwijfelen alleen dat je van 30 euro per week een 2-persoonshuishouden te eten kan geven. Vervolgens worden er vergelijkingen gemaakt met 1-persoonshuishoudens en mensen die moeten leven van een uitkering die daarnaast ook nog vaak bij de voedselbank lopen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
onmogelijk volgens een hoop mensen hier, die mensen liegen allemaal dat ze daarvan rond kunnen komen
Ben jij wel eens 's nachts langs een warme bakker gereden? Of 's morgens heel vroeg?quote:Op woensdag 5 november 2008 00:27 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
de grote grap is dat de warme bakker exact hetzelfde meel gebruikt als de Albert Heijn of andere supermarkten: er is één grote leverancier van broodmeel, daar hoeft alleen water bij en dan kan het de oven in...
of dacht je dat de bakker 's ochtends een bal deeg staat te kneden???
echt onzin wat je allemaal zegt, je houdt jezelf voor de gek
nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:58 schreef Blik het volgende:
[..]
De meesten betwijfelen alleen dat je van 30 euro per week een 2-persoonshuishouden te eten kan geven. Vervolgens worden er vergelijkingen gemaakt met 1-persoonshuishoudens en mensen die moeten leven van een uitkering die daarnaast ook nog vaak bij de voedselbank lopen.
En dat is een beetje krom.
maar dat gaat onmogeljk met A-merken en luxequote:Op woensdag 5 november 2008 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.
Klopt, maar met een beetje creativiteit zit je ook niet iedere dag aan de aardappelen en blikjes groente van een paar cent natuurlijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:13 schreef E.T. het volgende:
[..]
maar dat gaat onmogeljk met A-merken en luxe
Leg mij uit hoe dat eetpatroon dan in elkaar zou kunnen zitten van een 2-persoonshuishouden met 30 euro? Met een berekening met alle kosten. Ik snap dat je alles bij de Lidl, Aldi en/of Jumbo kunt kopen en van alles het goedkoopste. Echter blijven dingen als vlees, groenten en beleg een flinke uitgave iedere week.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.
vlees en groente zijn het duurst idd, maar er zijn nog gradaties in vlees natuurlijk. Een zigeunerschnitzel, kipfilet of Kalkoenfilet is stukken goedkoper dan bv biefstuk en half om half gehakt is vaak weer goedkoper dan rundergehakt etc. Ook groenten heb je natuurlijk duur (vers) en goedkoop (potjes)., een zak aardappels kost geen drol (2,5 kg voor 2 euro ofzo) en daar kun je makkelijk 2 weken mee doen met 2 personen. Verder zijn zaken als pasta goedkoop en als je in 1 keer een hoop maakt kun je er 2 dagen van eten. Ook bv aardappelschotel is niet heel duur (1,50 per zak ) Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik nauwelijks frisdrank drink (wat behoorlijk duur is) en naar mijn werk 9 vd 10 keer pindakaas op brood doe ipv bv kaas (wat echt stervensduur is). En soms neem ik wel eens genoegen met een bord soep 's avonds met wat brood.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Leg mij uit hoe dat eetpatroon dan in elkaar zou kunnen zitten van een 2-persoonshuishouden met 30 euro? Met een berekening met alle kosten. Ik snap dat je alles bij de Lidl, Aldi en/of Jumbo kunt kopen en van alles het goedkoopste. Echter blijven dingen als vlees, groenten en beleg een flinke uitgave iedere week.
quote:Op woensdag 5 november 2008 10:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ben jij wel eens 's nachts langs een warme bakker gereden? Of 's morgens heel vroeg?
Moet je eens doen en naar binnen kijken wat ze aan het doen zijn
toch eens bij een betere bakker kijkenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:20 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
iig niet een bol deeg aan het kneden!!!
Mee eens, hier ongeveer zelfde uitgaven patroon, voor een 2p huishouden is 30 euro echt te weinig, dan koop je of geen A-merken, of alles diepvries/potjes/afgeprijsd of het is echt 1 pot koken van goeiekope troep en daar 3 avonden van eten.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Dikke onzin trouwens dat thaduck echt gezond en gevarieerd kan eten met zijn budget. Volgens mij haalt 'ie allemaal blikjes en pakjesmeuk. Fruit, groente en vlees is al enorm duur. Ik ben ook niet zelden 10 euro per dag kwijt aan eten en ik eet ook niet idioot veel:
's morgens yoghurt met banaan of brinta, 's middags brood met beleg (vaak tomaten, ei of kipfilet oid), tussendoor fruit of Vitalinea, 's avonds vaak pasta of aardappelen met groenten (ik eet bijna nooit vlees). Verder drink ik thee en cola light van Euroshopper en 's avonds vaak een glaasje wijn.
Ik haal zoveel mogelijk vers, tot en met basilicum aan toe; als je eenmaal verse basilicum hebt gehad, wil je nooit meer gedroogde. Totaal niet vergelijkbaar. Ik maak ook zelf tomatensaus. Ook veel lekkerder en gezonder dan die pakjesmeuk.
Gelukkig dat je het zelf geloofd, want 90% van de bakkers hebben dezelfde leveranciers als de producenten van de Ah broden (of zijn de producten).quote:Op woensdag 5 november 2008 16:00 schreef exode het volgende:
Ik verbaas me soms echt om de wereldvreemdheid van sommige mensen...
Een bakker die exact hetzelfde brood bakt als de AH, laat me niet lachen! Een echte, goede bakker gooit niet allerlei troep in zijn brood. De smaakverschillen tussen brood van de bakker en de Ah zijn groot.
De bakker waar ik nog steeds met veel liefde broodjes haal als ik bij mijn moeder ga lunchen haalt meel bij de molen zonder kleurstoffen etc etc. En bakt daar elke ochtend brood, broodjes etc etc van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |