Nee ik doe net zo vaak boodschappen. Wasmiddel van 3 euro moet je 2 keer zo veel van in je was pleuren om de boel schoon te krijgen. Ben je effectief evenveel kwijt. Of ga je met een stinkende string door het leven? Een behoorlijk brood kost weldegelijk tussen de 2 en 2,50 bij de C1000. Ja er is ook brood voor onder de euro. Heb je wel een verstopping tot de kerst.quote:Op zondag 2 november 2008 15:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Brood van 2,5 euro! Ik weet niet waar jij je brood haalt, maar dat heb ik serieus nog nooit voor een heel brood betaald. Wasmiddel: fles van 1,5 kost 3 euro bij de AH.
Je vrouw doet zeker de boodschappen bij jullie thuis?
Nogmaals, dat auto is alleen maar voor plezierritten. En ik pak regelmatig de trein. In anderhalve maand tijd zijn er al 4 fietsen gestolen of beschadigd, dus daar doe ik niet aan.quote:Op zondag 2 november 2008 15:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Studenten hebben helemaal geen auto nodig. Je hebt een gratis OV-jaarkaart, gebruik die of stap op de fiets.
Luxe-uitgaven zijn voor als je groot en afgestudeerd bent.
Ik kom nooit in de AH.quote:Op zondag 2 november 2008 15:10 schreef PP. het volgende:
[..]
een brood kost 99 cent bij de super de boer, fles cola ook minder dan een euro (huismerk). En wasmiddel kost ook zeker geen 8 euro.
D'r bestaat een wereld buiten de AH hoor.
Goedkoop wasmiddel is inderdaad vaak prut en erg sterk verdund.quote:Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik doe net zo vaak boodschappen. Wasmiddel van 3 euro moet je 2 keer zo veel van in je was pleuren om de boel schoon te krijgen. Ben je effectief evenveel kwijt. Of ga je met een stinkende string door het leven? Een behoorlijk brood kost weldegelijk tussen de 2 en 2,50 bij de C1000. Ja er is ook brood voor onder de euro. Heb je wel een verstopping tot de kerst.
En veel verder kom je niet. Verse groente is duur. Als je 's avonds gewoon normaal eet zit je met groente aardappelen vlees of groente pasta vlees ruim boven die 5 euro. Dan hebben we het nog niet over tandpasta, wc papier, melk, eieren, eventueel een toetje, misschien een komkommertje, broodbeleg, frisdrank, eventueel sigaretten, Misschien een zakkie chips 1 keer per week?
Etc. Als je AL je boodschappen rekent en niet het goedkoopste van het goodkoopste neemt en nog een beetje gezond wil eten ga je het niet redden met 5 euro per dag.
Als ik TS was zou ik eerder een merk spijkerbroek minder kopen en dat aan eten uitgeven, maar he als jij hem aan de brood met pindakaas wil hebben prima.
Lach maar, een 2.5i 6 cyl met 211 pk's. Als je eens met mij meereed, dan had je mij beslist gelijk gegeven..quote:Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef Bob-B het volgende:
Een student met een BMW cabrio die 1 op 7 rijdt
Goeie prioriteiten baas
Fantastisch, hang er nu eens prijzen aan en reken uit wat een dag eten, drinken, wassen, afwassen, etc je kost....quote:Op zondag 2 november 2008 15:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goedkoop wasmiddel is inderdaad vaak prut en erg sterk verdund.
Maar als je goed rondshopt kan je echt voor 3 euro prima wasmiddel krijgen.
Bij de Action koop je merk-wasmiddel voor een prikje, evenals wasverzachter en andere schoonmaakmiddelen. Gewoon A-merken.
Verder is waspoeder en vloeibaar wasmiddel van de Lidl ook héél dik in orde.
Nu heb ik 3 voor de prijs van 2 flessen Ariël wasmiddel. Dan ben je 4 euro per fles kwijt.
Je moet soms wat handig rondshoppen
Goed brood haal je bij de Lidl voor weinig; en dan heb je zo'n Viking brood (nee, geen Viking84).
Tube tandpasta gaat erg lang mee, dus ik haal gewoon Colgate Total.
Beleg (ja ook de pindakaas) is bij de Lidl dikke prima!
Groente en fruit idem!
Maar TS wil wel luxe eten en wel naar de AH..quote:Op zondag 2 november 2008 15:10 schreef PP. het volgende:
[..]
een brood kost 99 cent bij de super de boer, fles cola ook minder dan een euro (huismerk). En wasmiddel kost ook zeker geen 8 euro.
D'r bestaat een wereld buiten de AH hoor.
Nou nou die kosten zijn toch wel wat overdreven, zoals een fles cola voor 1,89... Betaal er zelf 71 cent voor bij de appie (geen coca cola dan) en als ik voor mezelf eten klaar moet maken lukt het mij wel om voor 5 euro 2 dagen een normale (redelijk gezonde) maaltijd neer te zetten. Verder eet als ik lunch meestal 2 broodjes en zo'n zak met 6 puntjes kost nog geen 2 euro voor ontbijt eventueel een heel brood halen of beshuit of iets dergelijks. Als je het dus basic aanpakt kom je van 150 euro per maand wel rond. Nu wil ik zelf ook wel eens brood met biefstuk eten dus komt dat bedrag wel hoger uit.quote:Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik doe net zo vaak boodschappen. Wasmiddel van 3 euro moet je 2 keer zo veel van in je was pleuren om de boel schoon te krijgen. Ben je effectief evenveel kwijt. Of ga je met een stinkende string door het leven? Een behoorlijk brood kost weldegelijk tussen de 2 en 2,50 bij de C1000. Ja er is ook brood voor onder de euro. Heb je wel een verstopping tot de kerst.
En veel verder kom je niet. Verse groente is duur. Als je 's avonds gewoon normaal eet zit je met groente aardappelen vlees of groente pasta vlees ruim boven die 5 euro. Dan hebben we het nog niet over tandpasta, wc papier, melk, eieren, eventueel een toetje, misschien een komkommertje, broodbeleg, frisdrank, eventueel sigaretten, Misschien een zakkie chips 1 keer per week?
Etc. Als je AL je boodschappen rekent en niet het goedkoopste van het goodkoopste neemt en nog een beetje gezond wil eten ga je het niet redden met 5 euro per dag.
Als ik TS was zou ik eerder een merk spijkerbroek minder kopen en dat aan eten uitgeven, maar he als jij hem aan de brood met pindakaas wil hebben prima.
Wat een lariekoek!quote:Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Valt mee. Gewoon slim inkopen. Rekening houden met aanbiedingen en Euroshopper pasta kopen ipv Gran Italia. Veel dingen die je noemt (tandpasta, wc papier, wasmiddel, eieren) gaan trouwens ook langere tijd mee, dus daar raak je niet elke dag je geld aan kwijt.quote:En veel verder kom je niet. Verse groente is duur. Als je 's avonds gewoon normaal eet zit je met groente aardappelen vlees of groente pasta vlees ruim boven die 5 euro. Dan hebben we het nog niet over tandpasta, wc papier, melk, eieren, eventueel een toetje, misschien een komkommertje, broodbeleg, frisdrank, eventueel sigaretten, Misschien een zakkie chips 1 keer per week?
Ik ben ook wel meer kwijt dan dat, maar ik ken ook mensen die het prima redden met 5 euro per dag.quote:Als je AL je boodschappen rekent en niet het goedkoopste van het goodkoopste neemt en nog een beetje gezond wil eten ga je het niet redden met 5 euro per dag.
Ik ben zelf ongeveer 200 euro per maand kwijt aan eten. En ik koop alles bij de Plus en de AH, dus dat is prima te doenquote:Als ik TS was zou ik eerder een merk spijkerbroek minder kopen en dat aan eten uitgeven, maar he als jij hem aan de brood met pindakaas wil hebben prima.
Geen probleem.quote:Op zondag 2 november 2008 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fantastisch, hang er nu eens prijzen aan en reken uit wat een dag eten, drinken, wassen, afwassen, etc je kost....
Ik ken het, m'n ouders hebben 225 pk in hun cabrio. Neemt niet weg dat het voor een student overbodig is en je beter jezelf kan bedwingen tot je wél het geld hebt. Ik zelf heb meer te besteden en veel minder kosten en mijn auto rijdt zelfs geen 1 op 7quote:Op zondag 2 november 2008 15:19 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Lach maar, een 2.5i 6 cyl met 211 pk's. Als je eens met mij meereed, dan had je mij beslist gelijk gegeven..
Als je in tilburg woont, dan wil ik je zelfs nu gaan oppikken. Deze auto is het echt waard.
Ik denk dat TS moet gaan kiezen:quote:Op zondag 2 november 2008 15:23 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik ken het, m'n ouders hebben 225 pk in hun cabrio. Neemt niet weg dat het voor een student overbodig is en je beter jezelf kan bedwingen tot je wél het geld hebt. Ik zelf heb meer te besteden en veel minder kosten en mijn auto rijdt zelfs geen 1 op 7
Er moet ook nog beleg op dat brood. Of eet je inderdaad alleen pndakaas op je brood? Onsje kaas, onsje boterhammen worst.quote:Op zondag 2 november 2008 15:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou nou die kosten zijn toch wel wat overdreven, zoals een fles cola voor 1,89... Betaal er zelf 71 cent voor bij de appie (geen coca cola dan) en als ik voor mezelf eten klaar moet maken lukt het mij wel om voor 5 euro 2 dagen een normale (redelijk gezonde) maaltijd neer te zetten. Verder eet als ik lunch meestal 2 broodjes en zo'n zak met 6 puntjes kost nog geen 2 euro voor ontbijt eventueel een heel brood halen of beshuit of iets dergelijks. Als je het dus basic aanpakt kom je van 150 euro per maand wel rond. Nu wil ik zelf ook wel eens brood met biefstuk eten dus komt dat bedrag wel hoger uit.
Toch gek dat de consumentebond testen daar toch altijd significante verschillen in vinden. Of je moet heter wassen (kosten!) om hetzelfde resultaat te halen.quote:Op zondag 2 november 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat een lariekoek!.
Ik gebruik gewoon huismerk wasmiddel (niet altijd van de AH) en alles wordt keurig schoon en fris. Nee, ik stink niet.
Hebben we het godbetert nog over supermarkt brood. Als je DAT al kwalitatief goed brood vind heb je nog nooit behoorlijk brood op van de warme bakker.quote:Ik koop bij de Plus altijd grof volkoren brood en dat kost 1,19 als ik het me goed herinner. Vind ik zelf duur genoeg en het is prima brood. Brood van minder dan een euro is niet per definitie kwalitatief minder, hoor. Jij hebt het ws niet over normaal tarwebrood, maar over oerbrood, korenlanders, dat soort broden.
[..]
quote:Valt mee. Gewoon slim inkopen. Rekening houden met aanbiedingen en Euroshopper pasta kopen ipv Gran Italia. Veel dingen die je noemt (tandpasta, wc papier, wasmiddel, eieren) gaan trouwens ook langere tijd mee, dus daar raak je niet elke dag je geld aan kwijt.
Ah ja.. ANDEREN.quote:Ik ben ook wel meer kwijt dan dat, maar ik ken ook mensen die het prima redden met 5 euro per dag.
Das al 50 euro meer....quote:Ik ben zelf ongeveer 200 euro per maand kwijt aan eten. En ik koop alles bij de Plus en de AH, dus dat is prima te doen.
No gefeliciteerdquote:Op zondag 2 november 2008 15:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen probleem.
Ik geef 150 euro per maand uit aan eten, drinken en (af-)wassen; mijn levensmiddelen.
Dat is... 5 euro per dag...
Ik haal 60% bij de Lidl, 20% bij de Aldi (zit vlakbij) en 20% bij de Poiesz.
Overigens is dat als ik normaal en zuinig leef.
In december en als ik jarig ben schiet het wel eens uit naar 300 euro.
Eensch.quote:Op zondag 2 november 2008 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb natuurlijk ook nergens beweerd dat het niet KAN. Ik beweer alleen dat het bij de meeste mensen niet LUKT.
Tja als je het niet hebt moet je wel. Maar mensen zijn al snel geneigd om rundergehakt te nemen in plaats van halfom. Of dash omdat daar de vlekken er wel direct mee uitgaan itt het huismerk. Of toch maar achterham in plaats van schouderham. Of ondanks dat het nu spruiten seizoen is toch sperciebonen eten.
Ik heb zelf ook nooit de neiging om de goedkoopste spullen te kopen (zolang ik ook duurder spul kan betalen let ik er niet zo op wat ik uitgeef). Een realistischer beeld, zeker voor TS, is denk ik eerder 200-250 euro per maand aan eten/drinken en huishoudelijke spullen.quote:Op zondag 2 november 2008 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb natuurlijk ook nergens beweerd dat het niet KAN. Ik beweer alleen dat het bij de meeste mensen niet LUKT.
Tja als je het niet hebt moet je wel. Maar mensen zijn al snel geneigd om rundergehakt te nemen in plaats van halfom. Of dash omdat daar de vlekken er wel direct mee uitgaan itt het huismerk. Of toch maar achterham in plaats van schouderham. Of ondanks dat het nu spruiten seizoen is toch sperciebonen eten.
Erfenis is het zeker niet, heb ook geen werk. Maar ik zie niet in wat dit met mn vraag te maken had, namelijk hoe hoog de vaste lasten voor mn appartement, eten en drank kunnen uitpakken. Daar heb ik nu enigszins indicatie van.quote:Op zondag 2 november 2008 15:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan ben ik wel erg benieuwd waar jij als student zoveel geld vandaan haalt.
"De juiste contacten." Mysterieus hoor. Erfenisje van je grootouders oid?
Daar kan ik het prima mee eens zijn.quote:Op zondag 2 november 2008 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Lijkt me logisch dat dit mensen nieuwsgierig maakt, want hoe kom je als student zonder werk en zonder erfenis aan 1400 netto per maand? Maar je hoeft het niet te zeggen heurquote:Op zondag 2 november 2008 15:37 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Erfenis is het zeker niet, heb ook geen werk. Maar ik zie niet in wat dit met mn vraag te maken had, namelijk hoe hoog de vaste lasten voor mn appartement, eten en drank kunnen uitpakken. Daar heb ik nu enigszins indicatie van.
Thx.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |