onmogelijk volgens een hoop mensen hier, die mensen liegen allemaal dat ze daarvan rond kunnen komenquote:Op woensdag 5 november 2008 09:25 schreef JO3Y het volgende:
Hoe doen mensen het die maar 900,- aan (uitkering) inkomsten ontvangen dan??
(Zo slecht heb je het echt niet hoor...)
De meesten betwijfelen alleen dat je van 30 euro per week een 2-persoonshuishouden te eten kan geven. Vervolgens worden er vergelijkingen gemaakt met 1-persoonshuishoudens en mensen die moeten leven van een uitkering die daarnaast ook nog vaak bij de voedselbank lopen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
onmogelijk volgens een hoop mensen hier, die mensen liegen allemaal dat ze daarvan rond kunnen komen
Ben jij wel eens 's nachts langs een warme bakker gereden? Of 's morgens heel vroeg?quote:Op woensdag 5 november 2008 00:27 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
de grote grap is dat de warme bakker exact hetzelfde meel gebruikt als de Albert Heijn of andere supermarkten: er is één grote leverancier van broodmeel, daar hoeft alleen water bij en dan kan het de oven in...
of dacht je dat de bakker 's ochtends een bal deeg staat te kneden???
echt onzin wat je allemaal zegt, je houdt jezelf voor de gek
nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:58 schreef Blik het volgende:
[..]
De meesten betwijfelen alleen dat je van 30 euro per week een 2-persoonshuishouden te eten kan geven. Vervolgens worden er vergelijkingen gemaakt met 1-persoonshuishoudens en mensen die moeten leven van een uitkering die daarnaast ook nog vaak bij de voedselbank lopen.
En dat is een beetje krom.
maar dat gaat onmogeljk met A-merken en luxequote:Op woensdag 5 november 2008 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.
Klopt, maar met een beetje creativiteit zit je ook niet iedere dag aan de aardappelen en blikjes groente van een paar cent natuurlijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:13 schreef E.T. het volgende:
[..]
maar dat gaat onmogeljk met A-merken en luxe
Leg mij uit hoe dat eetpatroon dan in elkaar zou kunnen zitten van een 2-persoonshuishouden met 30 euro? Met een berekening met alle kosten. Ik snap dat je alles bij de Lidl, Aldi en/of Jumbo kunt kopen en van alles het goedkoopste. Echter blijven dingen als vlees, groenten en beleg een flinke uitgave iedere week.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nja 2 wordt denk ik lastig maar onmogelijk niet. Ik denk dat je met 2 personen toch snel richting 35 tot 40 euro gaat als je een beetje zuinig aan wilt doen.
vlees en groente zijn het duurst idd, maar er zijn nog gradaties in vlees natuurlijk. Een zigeunerschnitzel, kipfilet of Kalkoenfilet is stukken goedkoper dan bv biefstuk en half om half gehakt is vaak weer goedkoper dan rundergehakt etc. Ook groenten heb je natuurlijk duur (vers) en goedkoop (potjes)., een zak aardappels kost geen drol (2,5 kg voor 2 euro ofzo) en daar kun je makkelijk 2 weken mee doen met 2 personen. Verder zijn zaken als pasta goedkoop en als je in 1 keer een hoop maakt kun je er 2 dagen van eten. Ook bv aardappelschotel is niet heel duur (1,50 per zak ) Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik nauwelijks frisdrank drink (wat behoorlijk duur is) en naar mijn werk 9 vd 10 keer pindakaas op brood doe ipv bv kaas (wat echt stervensduur is). En soms neem ik wel eens genoegen met een bord soep 's avonds met wat brood.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Leg mij uit hoe dat eetpatroon dan in elkaar zou kunnen zitten van een 2-persoonshuishouden met 30 euro? Met een berekening met alle kosten. Ik snap dat je alles bij de Lidl, Aldi en/of Jumbo kunt kopen en van alles het goedkoopste. Echter blijven dingen als vlees, groenten en beleg een flinke uitgave iedere week.
quote:Op woensdag 5 november 2008 10:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ben jij wel eens 's nachts langs een warme bakker gereden? Of 's morgens heel vroeg?
Moet je eens doen en naar binnen kijken wat ze aan het doen zijn
toch eens bij een betere bakker kijkenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:20 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
iig niet een bol deeg aan het kneden!!!
Mee eens, hier ongeveer zelfde uitgaven patroon, voor een 2p huishouden is 30 euro echt te weinig, dan koop je of geen A-merken, of alles diepvries/potjes/afgeprijsd of het is echt 1 pot koken van goeiekope troep en daar 3 avonden van eten.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Dikke onzin trouwens dat thaduck echt gezond en gevarieerd kan eten met zijn budget. Volgens mij haalt 'ie allemaal blikjes en pakjesmeuk. Fruit, groente en vlees is al enorm duur. Ik ben ook niet zelden 10 euro per dag kwijt aan eten en ik eet ook niet idioot veel:
's morgens yoghurt met banaan of brinta, 's middags brood met beleg (vaak tomaten, ei of kipfilet oid), tussendoor fruit of Vitalinea, 's avonds vaak pasta of aardappelen met groenten (ik eet bijna nooit vlees). Verder drink ik thee en cola light van Euroshopper en 's avonds vaak een glaasje wijn.
Ik haal zoveel mogelijk vers, tot en met basilicum aan toe; als je eenmaal verse basilicum hebt gehad, wil je nooit meer gedroogde. Totaal niet vergelijkbaar. Ik maak ook zelf tomatensaus. Ook veel lekkerder en gezonder dan die pakjesmeuk.
Gelukkig dat je het zelf geloofd, want 90% van de bakkers hebben dezelfde leveranciers als de producenten van de Ah broden (of zijn de producten).quote:Op woensdag 5 november 2008 16:00 schreef exode het volgende:
Ik verbaas me soms echt om de wereldvreemdheid van sommige mensen...
Een bakker die exact hetzelfde brood bakt als de AH, laat me niet lachen! Een echte, goede bakker gooit niet allerlei troep in zijn brood. De smaakverschillen tussen brood van de bakker en de Ah zijn groot.
De bakker waar ik nog steeds met veel liefde broodjes haal als ik bij mijn moeder ga lunchen haalt meel bij de molen zonder kleurstoffen etc etc. En bakt daar elke ochtend brood, broodjes etc etc van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |