abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62879576
Misschien een warige TT

Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort apparaat dat ik in mijn stopcontact kan doen, dat zodra de stoppen in mijn meterkast doorslaan het apparaat gaat piepen of een ander manier van alarmeren.

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik zoek maar ik kan het nergens vinden op internet. Dus als iemand mij op weg kan helpen dan hoor ik het graag

Groetjes Admiraal_Anaal
  zondag 2 november 2008 @ 12:45:23 #2
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_62879652
Waarom eigenlijk, dat je geen stroom meer hebt merk je toch meteen?
pi_62879706
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef fransbreda het volgende:
Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het wel maar als ik slaap niet.
  zondag 2 november 2008 @ 12:49:58 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_62879753
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef fransbreda het volgende:
Ik heb hier thuis 7 groepen in de meterkast. Er zijn er best een paar bij waarvan ik het niet direct zou kunnen merken als die wegvallen.

Een oplossing, maar dan vermoedelijk wel zware overkill, is een UPS aansluiten. Die geven gewoonlijk wel een signaal, en de betere kun je zelfs (via een server) van alles aan alarmeringen naar mail of telefoon doen uitgaan,
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 2 november 2008 @ 12:50:03 #5
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_62879760
Dan heb je er toch ook geen last van, tenzij je een electrische deken hebt.
pi_62879766
of zit je stiekem wiet te kweken?
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het wel maar als ik slaap niet.
pi_62879791
Waarom heb je dat apparaat nodig, als ik weten mag?
pi_62879797
Oke maar deze discussie gaat nergens over, ik vraag gewoon of iemand weet of het bestaat en waar dit te verkrijgen is.

Een ups vind ik geen oplossing helaas.....
pi_62879812
Waarom? Als je stoppen eruit vliegen gaat 't licht en alles uit, lijkt me toch duidelijk genoeg?

Maar dingen als inbraakalarm en noodverlichting reageren ook op wegvallen van netspanning - misschien iets in die richting zoeken?
pi_62879883
-
pi_62879963
Je kan het op meer manieren doen, het meest simpele is een UPS, deze zal signaal afgeven op het moment dat de netspanning weg valt.

Een andere meer professionele oplossing is een "netwachter" (Mains Power Watchdog) dit is een apparaatje wat de net/nul spanning checkt en zal een contactje schakellen op het moment dat de netspanning zakt, maar dit is niet een plug en play ding

Knutselmanier:
Wat ook kan is een 12v hoorn of alarm met een batterij verbinden en daar een relais tussen zetten, en de spoel van het relais in de netspanning.
Op het moment dat de netspanning weg valt zal ook het relais uitvallen en de verbinding tussen de batterij en het alarm gemaakt worden.
pi_62880002
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:51 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Waarom heb je dat apparaat nodig, als ik weten mag?
  zondag 2 november 2008 @ 13:06:56 #13
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_62880076
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef Jonathon het volgende:
Je kan het op meer manieren doen, het meest simpele is een UPS, deze zal signaal afgeven op het moment dat de netspanning weg valt.

Een andere meer professionele oplossing is een "netwachter" (Mains Power Watchdog) dit is een apparaatje wat de net/nul spanning checkt en zal een contactje schakellen op het moment dat de netspanning zakt, maar dit is niet een plug en play ding

Knutselmanier:
Wat ook kan is een 12v hoorn of alarm met een batterij verbinden en daar een relais tussen zetten, en de spoel van het relais in de netspanning.
Op het moment dat de netspanning weg valt zal ook het relais uitvallen en de verbinding tussen de batterij en het alarm gemaakt worden.
Zoeen luchthoorn dat zelfs de pacemaker van de buurman het begeeft.

pi_62880108
quote:

Knutselmanier:
Zoiets idd, precies zoiets zoek ik, dat moet toch simpel te maken of vinden zijn lijkt me ....
pi_62880191
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Er zijn schakelaar automaten met een indicator (meestal een lampje, maar zoemer moet ook kunnen) maar dat is duur en moet je laten plaatsen.

Je kunt beter zelf iets maken.. stekker, relais, paar batterijen en iets wat kutherrie maakt

**mits je weet wat je doet**

*te laat*
  zondag 2 november 2008 @ 13:19:46 #16
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_62880368
quote:

Knutselmanier:
zoiets inderdaad. niet eens moeilijk om te maken!
pi_62880418
Ik heb hier in 11 jaar nog niet een doorgeslagen stop gehad.
Is zo'n apparaat uberhaupt wel nuttig?
pi_62880674
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb hier in 11 jaar nog niet een doorgeslagen stop gehad.
Is zo'n apparaat uberhaupt wel nuttig?
Ik heb in elf jaar nog nooit me verwarming in me auto gebruikt....is dat uberhaupt wel nuttig

Snap je de vergelijking.... IK wil het dus wel hebben... jij niet.... ik wel....
Ik heb een aquarium die op tempratuur moet blijven, een electrische kachel en andere apparatuur waar de spanning op moet blijven, overdag maar ook belangrijk in de nacht
pi_62881098
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:30 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik heb in elf jaar nog nooit me verwarming in me auto gebruikt....is dat uberhaupt wel nuttig

Snap je de vergelijking.... IK wil het dus wel hebben... jij niet.... ik wel....
Ik heb een aquarium die op tempratuur moet blijven, een electrische kachel en andere apparatuur waar de spanning op moet blijven, overdag maar ook belangrijk in de nacht
Aquarium is inderdaad een vervelend geval.
Vrienden hadden enkele maanden geleden hun verwamingselement in het aquarium op hol.
Vrijwel alle vissen dood

Zou je dus iets moeten hebben dat zowel bij verhoogde als verlaagde temperatuur alarm slaat.
pi_62881328
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Aquarium is inderdaad een vervelend geval.
Vrienden hadden enkele maanden geleden hun verwamingselement in het aquarium op hol.
Vrijwel alle vissen dood

Zou je dus iets moeten hebben dat zowel bij verhoogde als verlaagde temperatuur alarm slaat.
Dat is vrij simpel, thermokoppel + 0-10v > 4-20mA converter + plctje en melder dit soort dingen zullen vast en zeker in zijn geheel te koop zijn zeker als het leven van de visjes ervanaf hangt
pi_62881406
Je zit gewoon keihard wiet te kweken
pi_62881543
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
Je zit gewoon keihard wiet te kweken
pi_62881759
Kijk, je wilt gewaarschuwd worden als de stroom uitvalt, met wat voor reden dan ook. De oorzaak van de stroomuitval hoeft niet altijd binnenshuis te zijn.

Omdat je blijkbaar wilt dat bepaalde zaken die stroom verbruiken toch doorgaan, en wetende dat de oorzaak van een stroomuitval niet altijd binnenshuis is, dan is ws een UPS niet eens een hele slechte oplossing. Hoef je ook niet wakker te worden 's nachts, tenzij de duur van de stroomuitval in de buurt komt van de accucapaciteit.
pi_62881890
Zo'n ding gaat automatisch branden als de spanning van het laadapparaat wegvalt. Met een beetje knutselen kun je naast het lampje ook een zoemer monteren.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  zondag 2 november 2008 @ 14:36:24 #25
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_62882273
Men neemt een relais met een spoelspanning van 230 volt.
Een accu van 12 volt
een zoemer op 12 volt.

Op een NC contact van het relais sluit je de zoemer aan

Spanning valt weg, contact sluit en laat zoemer klinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')