Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het welquote:Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef fransbreda het volgende:
Waarom eigenlijk, dat je geen stroom meer hebt merk je toch meteen?
Ik heb hier thuis 7 groepen in de meterkast. Er zijn er best een paar bij waarvan ik het niet direct zou kunnen merken als die wegvallen.quote:Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef fransbreda het volgende:
Waarom eigenlijk, dat je geen stroom meer hebt merk je toch meteen?
quote:Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het welmaar als ik slaap niet.
quote:Op zondag 2 november 2008 12:51 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Waarom heb je dat apparaat nodig, als ik weten mag?
Zoeen luchthoorn dat zelfs de pacemaker van de buurman het begeeft.quote:Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef Jonathon het volgende:
Je kan het op meer manieren doen, het meest simpele is een UPS, deze zal signaal afgeven op het moment dat de netspanning weg valt.
Een andere meer professionele oplossing is een "netwachter" (Mains Power Watchdog) dit is een apparaatje wat de net/nul spanning checkt en zal een contactje schakellen op het moment dat de netspanning zakt, maar dit is niet een plug en play ding
Knutselmanier:
Wat ook kan is een 12v hoorn of alarm met een batterij verbinden en daar een relais tussen zetten, en de spoel van het relais in de netspanning.
Op het moment dat de netspanning weg valt zal ook het relais uitvallen en de verbinding tussen de batterij en het alarm gemaakt worden.
Zoiets idd, precies zoiets zoek ik, dat moet toch simpel te maken of vinden zijn lijkt me ....quote:Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef Jonathon het volgende:
Knutselmanier:
Wat ook kan is een 12v hoorn of alarm met een batterij verbinden en daar een relais tussen zetten, en de spoel van het relais in de netspanning.
Op het moment dat de netspanning weg valt zal ook het relais uitvallen en de verbinding tussen de batterij en het alarm gemaakt worden.
Er zijn schakelaar automaten met een indicator (meestal een lampje, maar zoemer moet ook kunnen) maar dat is duur en moet je laten plaatsen.quote:Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar als ik s'nachts slaap? Te denken aanbabyfoon, electrische kachel en dat soort dingen.... vandaar eigenlijk. Overdag merk ik het welmaar als ik slaap niet.
zoiets inderdaad. niet eens moeilijk om te maken!quote:Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef Jonathon het volgende:
Knutselmanier:
Ik heb in elf jaar nog nooit me verwarming in me auto gebruikt....is dat uberhaupt wel nuttigquote:Op zondag 2 november 2008 13:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb hier in 11 jaar nog niet een doorgeslagen stop gehad.
Is zo'n apparaat uberhaupt wel nuttig?
Aquarium is inderdaad een vervelend geval.quote:Op zondag 2 november 2008 13:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik heb in elf jaar nog nooit me verwarming in me auto gebruikt....is dat uberhaupt wel nuttig![]()
Snap je de vergelijking.... IK wil het dus wel hebben... jij niet.... ik wel....
Ik heb een aquarium die op tempratuur moet blijven, een electrische kachel en andere apparatuur waar de spanning op moet blijven, overdag maar ook belangrijk in de nacht
Dat is vrij simpel, thermokoppel + 0-10v > 4-20mA converter + plctje en melder dit soort dingen zullen vast en zeker in zijn geheel te koop zijn zeker als het leven van de visjes ervanaf hangtquote:Op zondag 2 november 2008 13:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aquarium is inderdaad een vervelend geval.
Vrienden hadden enkele maanden geleden hun verwamingselement in het aquarium op hol.
Vrijwel alle vissen dood
Zou je dus iets moeten hebben dat zowel bij verhoogde als verlaagde temperatuur alarm slaat.
quote:Op zondag 2 november 2008 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
Je zit gewoon keihard wiet te kweken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |