abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62866967
Mn telefoonabonnement moet opgezegd worden en dit moet volgens de voorwaarden schriftelijk gebeuren.
Nu heb ik een fax laten sturen naar het bedrijf, met de mededeling dat ik mn contract wens te ontbinden.

Is een opzegging per fax naar de juiste afdeling ook op te vatten als schriftelijk of moet dat echt per brief? Ik zou zeggen dat een fax in dit geval ook een geldige opzegging is, want dat ding wordt automatisch uitgeprint waarmee het dus gelijkwaardig aan een brief zou moeten zijn.

Wie weet het antwoord? En dan bij voorkeur strikt juridisch?
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_62867057
Heb je geen 44 cent over voor een opzegbrief?
Ik doe NOOIT aangetekend sturen en het is nog altijd goedgekomen...
pi_62867234
Het moet wel kunnen, maar misschien gaan ze moeilijk doen over een natte handtekening / slecht leesbaar. Ik zou nog even een brief erachteraan sturen en sowieso opbellen hoe het er meer staat (dat altijd doen)

Heb je de faxbevestiging nog? Anders sta je helemaal nergens
pi_62867337
De bewijslast van een verstuurde fax is (mits je het journaal hebt) beter dan van een verstuurde brief, aangezien dat laatste niet te bewijzen valt.
pi_62867615
Hoe heb je je aangemeld bij de provider, dat maakt het wat makkelijker te onderbouwen.
Ik meen dat ze bezig zijn met een wijziging in de wet waar een en ander duidelijker uitleggen, aangezien er geen rekening werd gehouden met elektronisch opzeggen.
BW6 art. 267 zegt dat als de overeenkomst elektronisch is aangegaan, deze ook zo ontbonden kan worden.
pi_62867927
Ik heb de opzegging laten doorfaxen vanuit de T-mobileshop vanaf een door hun verstrekt formulier. Ik heb verzendbewijs meegekregen en daaruit is wel duidelijk een handtekening etc. zichtbaar.

Reden dat ik het afvroeg, is omdat de medewerker van T-mobile mij liet kiezen naar welk nummer ik het zou laten faxen (??) en deze klaarblijkelijk niet eerder dat gedaan had. Plus dat ik het gisteren heb verstuurd, op de laatste dag van de maand. Mocht ik de postlichting niet hebben gehaald, dan zou dat mogelijk betekenen dat het abonnement nog een maand langer door zou lopen.

Van de week zal ik ze nog wel bellen trouwens, maar ik vroeg me dus af wat de status van zoiets is, als er expliciet staat vermeld dat de opzegging schriftelijk moet gebeuren.

Art. 6:267 BW ken ik niet, zal ik eens naar kijken. Heb het abonnement wel online besteld, maar moest het contract vervolgens met kopieen opsturen. Dus ik heb zo het vermoeden dat dat artikel niet opgaat.
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_62868153
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:03 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik heb de opzegging laten doorfaxen vanuit de T-mobileshop vanaf een door hun verstrekt formulier. Ik heb verzendbewijs meegekregen en daaruit is wel duidelijk een handtekening etc. zichtbaar.

Reden dat ik het afvroeg, is omdat de medewerker van T-mobile mij liet kiezen naar welk nummer ik het zou laten faxen (??) en deze klaarblijkelijk niet eerder dat gedaan had. Plus dat ik het gisteren heb verstuurd, op de laatste dag van de maand. Mocht ik de postlichting niet hebben gehaald, dan zou dat mogelijk betekenen dat het abonnement nog een maand langer door zou lopen.

Van de week zal ik ze nog wel bellen trouwens, maar ik vroeg me dus af wat de status van zoiets is, als er expliciet staat vermeld dat de opzegging schriftelijk moet gebeuren.

Art. 6:267 BW ken ik niet, zal ik eens naar kijken. Heb het abonnement wel online besteld, maar moest het contract vervolgens met kopieen opsturen. Dus ik heb zo het vermoeden dat dat artikel niet opgaat.
Ik las net op jurofoon, al gaat het dan ontslagrecht, maar wel over de geldigheid van een fax.
quote:
Op zichzelf kan een ontslag ook per fax worden gegeven. Maar als de fax niet wordt ontvangen, dan is het ontslag niet rechtsgeldig gegeven. Volgens vaste rechtspraak is het geven van ontslag per fax op zichzelf een toelaatbare wijze van verzending. De risico's van verzenden per fax komen echter voor rekening van de verzender. Wanneer de ontvangst niet bevestigd kan worden, dan is het aan de verzender om aannemelijk te maken dat het bericht inderdaad is verzonden. De mededeling “status OK” op het faxrapport is wel een indicatie dat de fax is ontvangen, maar het vormt geen sluitend bewijs.
Je zal dus zelf aan moeten tonen dat de fax aan is gekomen, dat kan je dus nooit.
pi_62868561
Faxbevestiging nemen providers eigenlijk altijd wel genoeg mee, maar dan moet je wel naar het goede nummer hebben gefaxt! Dus bel daar eerst maar eens over, misschien was het nummer wel fout
pi_62871534
Het nummer was naar het faxnummer voor consumenten. Ga er vanuit dat dat nummer dus wel het goede nummer is.

Van de week bel ik ze nog wel. En van het weekend gaat er nog een briefje uit met een opzegging. Just in case. Ik heb al eerder een opzegging gehad die er niet door is gekomen en die dus spoorloos is verdwenen jaren terug.
[..]
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:43:29 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62871690
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:33 schreef Viezze het volgende:natte handtekening
Wat is het verschil met een droge handtekening?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_62875618
Bij T-mobile (en volgens mij ook vodafone) kan het ook telefonisch overigens. Gewoon klantenservice bellen.

Faxbevestiging nemen alle providers/zorgverzekeringen e.d wel altijd genoegen mee. Dat het eventueel niet naar de juiste afdeling is gefaxt is niet jouw probleem, het ligt bij T-mobile en daar moeten ze het maar uitzoeken
pi_62876143
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 22:43 schreef karr-1 het volgende:
Wat is het verschil met een droge handtekening?
De inkt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 2 november 2008 @ 10:05:55 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62877223
quote:
Op zondag 2 november 2008 04:27 schreef r_one het volgende:

[..]

De inkt.
Of om nog preciezer te zijn de tijd die de inkt heeft kunnen drogen.
pi_62877973
Het is zelfs beter dat je het via de fax doet want je krijgt dan meteen te zien of het aangekomen is of niet. en heb je dus meteen een bevestiging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')