Een master-opleiding volgen en dan een PhD ipv MSc titel halen? Lukt me vreemd. PhD haal je pas na vier jaar noeste wetenschappelijke arbeid als graduate student. Anyway, ik heb eens gehoord dat men in de VS slechts bij uitzondering een master doet en dat deze peperduur (dus meestal gefinancieerd door werkgever) is.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:26 schreef dennis00 het volgende:Mijn hele master-opleiding in de Verenigde Staten afronden. Dan heb ik alleen (helaas?) een PhD in plaats van een MsC titel.
Je hebt het waarschijnlijk over "The Leiv Eiriksson mobility programme" of de "Fulbright Grant" (alleen moet je een Noors staatsburgerschap hebben om in aanmerking te komen voor de laatste).quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:26 schreef dennis00 het volgende:
Mijn vragen zijn dus vooral:Waarom zijn er zoveel beursen die je kunt krijgen? Moet je dan kiezen? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe komt het dat sommige mensen opscheppen over een beurs van $2000 per maand vrij te besteden? Dit heb ik al meerdere keren gelezen. Ik zag pas een topic over Noorwegen en een partnership beurs van $4000 per maand als Noren in de VS gaan studeren. Zijn er nog dingen waar ik rekening moet gaan houden in de VS als student? Hebben jullie nog overige adviezen en zijn er nog belangrijke vragen die ik mezelf moet stellen?
Ik ga het doen via mijn universiteit. Dus ik betaal collegeld aan mijn universiteit, zon 4000 euro in engeland.quote:Op maandag 3 november 2008 10:58 schreef dennis00 het volgende:
In 3 jaar Bachelor en Master reken ik dan en dan direct door 4 jaar PhD.
Het gaat mij niet per sé om een PhD te halen, ik wil ook helemaal geen toezegging doen om 4 jaar niet in Nederland te wonen. Mijn huidige record staat op 3 weken. Een studiejaar of trimester/semester is lang genoeg.
Het ziet er inderdaad naar uit dat de Erasmus Universiteit Rotterdam veel partnerships binnen de EU heeft, maar dat studeren buiten de EU al heel wat moeilijker is.
Hoe wil jij de financiering plannen van een studie in de Verenigde Staten? Ik vind $10.000 wel een maximaal bedrag eigenlijk, anders wordt het echt te duur.
Klopt, ook al in ging met de intentie om 3 jaar in Londen te gaan studeren, ik ben nu wel heel erg blij dat ze zoveel partners hebben over de wereldquote:Op maandag 3 november 2008 15:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Zonder partnership van een Nederlandse of andere universiteit wordt het sowieso een dure grap. De betere Amerikaanse universiteiten kosten wel iets meer dan $10,000 per jaar en (Amerikaanse) financial aid is best moeilijk om te krijgen.
Ik heb vrienden wiens universiteit $40,000 per jaar kostquote:Op maandag 3 november 2008 15:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, ook al in ging met de intentie om 3 jaar in Londen te gaan studeren, ik ben nu wel heel erg blij dat ze zoveel partners hebben over de wereldwant heb het hier na een half jaar ook al wel weer bekeken.
Wat is eigenlijk de meerwaarde van studeren in het buitenland? Het lijkt me dat het onderwijs in Nederland ook van een behoorlijk niveau is.quote:Op maandag 3 november 2008 15:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb vrienden wiens universiteit $40,000 per jaar kostDat is mij toch echt te gek (alhoewel het met de lage dollar natuurlijk minder erg is
).
Buitenlandervaring telt voor veel werkgevers erg positief. Of het nu een studie, stage of werkvakantie was, het geeft je ervaringen (bijvoorbeeld zelfstandig dingen oplossen in een andere cultuur en/of taal) die in het bedrijfsleven erg nuttig kunnen zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 18:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van studeren in het buitenland? Het lijkt me dat het onderwijs in Nederland ook van een behoorlijk niveau is.
Dat is laag.quote:Op maandag 3 november 2008 21:32 schreef Scaurus het volgende:
Geld is bij Harvard geen garantie. Ze laten je niet zo maar binnen. Naar verluid heeft Harvard een toelatingspercentage van zo'n 7%.
Mwa, als je met een half miljoen voor de deur staat laten ze je ook wel binnen hoorquote:Op maandag 3 november 2008 21:32 schreef Scaurus het volgende:
Geld is bij Harvard geen garantie. Ze laten je niet zo maar binnen. Naar verluid heeft Harvard een toelatingspercentage van zo'n 7%.
Het is algemeen bekend dat als je geld hebt (of je ouders) dat het niveau van intelligentie die nodig is voor toelating 'n stuk lager gaat zitten speciaal voor jou, bij Ivy League universiteiten.quote:Op maandag 3 november 2008 21:32 schreef Scaurus het volgende:
Ik vind een systeem die voor een groot deel berust op miljoenen donaties van multi-miljonairs geen stabiel en eerlijk systeem, en daarom vind ik het systeem van openbaren Universiteiten, zoals je ziet in Europa, veel eerlijker en beter voor de samenleving.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:26 schreef Scaurus het volgende:
Ach ja, dat is nog altijd beter dan domme mensen die geen geld binnenbrengen, zoals in Nederland het geval is.
Wel, het Amerikaanse systeem heeft zich vrij stabiel getoond. En waarom is het Europese systeem beter en eerlijker? M.i. is het beter als rijke particulieren vrijwillig geld geven dan dat de belastingbetaler (dus ook de bouwvakker) verplicht moet meebetalen aan universiteiten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:35 schreef Koskesh het volgende:
Ik vind een systeem die voor een groot deel berust op miljoenen donaties van multi-miljonairs geen stabiel en eerlijk systeem, en daarom vind ik het systeem van openbaren Universiteiten, zoals je ziet in Europa, veel eerlijker en beter voor de samenleving.
Qua kwaliteit zitten Nederlandse universiteiten dicht bij elkaar. In de VS is er een wereld van verschil tussen Harvard University en een of ander kleine college met een budget van een paar miljoen.quote:Natuurlijk zijn er ook openbare Universiteiten in the USA zoals State Universities en community colleges... maar ik had pas gehoord dat het niveau van een Nederlandse Universiteit stukken hoger ligt dan een openbare instelling in de VS...maar hier heb ik zelf geen betrouwbare bron van... iemand?
Een half miljoen is zakgeld voor een universiteit met een vermogen van meer dan 35 miljard dollar. Pas bij ongeveer honderd miljoen of meer valt er te praten. Als je een plaats probeert te kopen met een half miljoen dollar wordt je uitgelachen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:20 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Mwa, als je met een half miljoen voor de deur staat laten ze je ook wel binnen hoor
Dat zou echter betekenen dat de zoon van de bouwvakker nooit de kans zal hebben om op een universiteit terecht te komen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:41 schreef Scaurus het volgende:
M.i. is het beter als rijke particulieren vrijwillig geld geven dan dat de belastingbetaler (dus ook de bouwvakker) verplicht moet meebetalen aan universiteiten.
Dat hangt er helemaal vanaf. Er zijn genoeg uitstekende publieke universiteiten in de VS. Ook is het afhankelijk van welke vakken je neemt. Je kunt makkelijk een B.A. halen met voornamelijk hoorcolleges en zonder een scriptie, maar je kunt ook honors courses nemen en een honors thesis schrijven.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:35 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er ook openbare Universiteiten in the USA zoals State Universities en community colleges... maar ik had pas gehoord dat het niveau van een Nederlandse Universiteit stukken hoger ligt dan een openbare instelling in de VS...maar hier heb ik zelf geen betrouwbare bron van... iemand?
Bullshit, de zoon van de bouwvakker kan door hard werken toegelaten worden op een goede universiteit en een scholarship krijgen. Misschien moet ie er wat meer moeite voor doen, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:59 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat zou echter betekenen dat de zoon van de bouwvakker nooit de kans zal hebben om op een universiteit terecht te komen.
Tuurlijk kán dat, maar realistisch is het zeker niet. De zoon van een bouwvakker zou dus alleen als deze een exceptionele student is op een universiteit terecht kunnen komen als dat door jullie opgehemelde stelsel overal zou zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2008 02:29 schreef nickybol het volgende:
[..]
Bullshit, de zoon van de bouwvakker kan door hard werken toegelaten worden op een goede universiteit en een scholarship krijgen. Misschien moet ie er wat meer moeite voor doen, maar het kan wel.
Ik wil later werken in het financiële hart van Londen. En zoals gezegd mijn collegezaal staat midden in het hart, das wel tofquote:Op maandag 3 november 2008 18:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van studeren in het buitenland? Het lijkt me dat het onderwijs in Nederland ook van een behoorlijk niveau is.
Hoeveel moest jij/je vader betalen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:59 schreef nickybol het volgende:
[..]
Een half miljoen is zakgeld voor een universiteit met een vermogen van meer dan 35 miljard dollar. Pas bij ongeveer honderd miljoen of meer valt er te praten. Als je een plaats probeert te kopen met een half miljoen dollar wordt je uitgelachen.
Honderd miljoenquote:Op dinsdag 4 november 2008 01:59 schreef nickybol het volgende:
[..]
Een half miljoen is zakgeld voor een universiteit met een vermogen van meer dan 35 miljard dollar. Pas bij ongeveer honderd miljoen of meer valt er te praten. Als je een plaats probeert te kopen met een half miljoen dollar wordt je uitgelachen.
Maar ben je dan een enorme studiebol die geen bier drinkt en niet uitgaat enzo??quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:43 schreef nickybol het volgende:
[..]
Ik ben op de normale manier toegelaten en heb geen enkele donatie gedaan.
Je hoeft niet een ontzettende studiebol te zijn wil je toegelaten worden op Harvard. Er zijn genoeg studie-bolletjes die de havo nog niet eens halen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:45 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Maar ben je dan een enorme studiebol die geen bier drinkt en niet uitgaat enzo??![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |