abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2008 @ 20:55:32 #151
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_63170779
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hoe stopt die vriezer die vitamientjes erin dan?
Oh het is even gezond als verse groente.
Lees maar:

Diepvriesgroenten ongeveer even gezond als verse groenten

TNS/Nipo heeft onderzoek gedaan naar hoe Nederlanders denken over diepvriesproducten. Daaruit blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders denkt dat diepvriesgroenten minder gezond zijn dan verse groenten. Deze gedachte klopt niet. Diepvriesgroenten bevatten vrijwel evenveel vitamines als verse groenten. Diepvriesgroenten zijn dus heel goed te eten in plaats van vers. Groenten bevatten allerlei gezonde stoffen, zoals vitamines, mineralen en bioactieve stoffen. Het Voedingscentrum adviseert daarom twee ons groente per dag te eten.

Diepvriesgroenten zijn niet minder gezond dan verse groenten. De vitamines blijven in de diepvriesgroenten zitten, omdat tussen het moment van oogsten en het verpakken en invriezen maar weinig tijd zit. Diepvriesgroenten worden na de oogst heel snel verhit en daarna heel snel afgekoeld. Onder meer de smaak, de kleur en de gezonde stoffen van de groente blijven op deze manier goed bewaard. Overigens is groente uit blik of pot ook prima om te eten. Deze groenten bevatten wel iets minder vitamines dan verse en diepvriesgroenten, maar dat verschil is niet groot.

Gemakkelijk in gebruik

Groente en fruit leveren weinig calorieën en veel voedingsstoffen. Het Voedingscentrum adviseert elke dag twee ons groente en twee keer fruit te eten. Veel mensen halen die hoeveelheid niet. Dat komt bijvoorbeeld door gebrek aan tijd en vaardigheden om groente klaar te maken. Groente uit diepvries, glas en pot zijn in dat geval makkelijker. Groente uit blik en glas hoeft vaak alleen nog maar te worden opgewarmd. En diepvriesgroente is in korte tijd gaar. Ook zijn al deze groenten lange tijd houdbaar en dus ideaal om op voorraad te hebben.
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  woensdag 12 november 2008 @ 21:34:15 #152
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_63172429
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik hoop dat Steef wint.
Dat hoop ik ook.
Ook wel een leuk gezicht om hem zo in dat kleine autootje te zien.
The Police 08-06-2008
pi_63175035
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:51 schreef Enotris het volgende:
Rosina maakt het failliet van de huidige politici wel heel aanschouwelijk:

• niet luisteren naar anderen

• niet openstaan voor andere smaken

• niet eerlijk zijn over eigen (talen)kennis

Iedere dag neemt mijn apathie naar dit schertsfiguur toe (en ben bang dat ze binnen de korste keren in het Haagse pluche zit).
  • Mee eens. Ze komt in al haar uitspraken ook zo absoluut over. Zelfs over eten valt er met haar niet te praten, lijkt het. Misschien is ze zo geworden uit een soort discussiemoeheid, maar dat is puur gissen. Op mij maakt ze i.i.g ook geen sympathieke indruk.
      woensdag 12 november 2008 @ 22:39:06 #154
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_63175369
    Met doperwten is het nog zo dat diepvries zelfs beter is dan vers! Tenminste, als je ze niet binnen 24 uur van het land op je bord kunt serveren. En dat kan dus alleen maar als je ze zelf verbouwd of een superdeluxe adresje hebt.

In Engeland zijn ze dol op erwtjes en de meest gerenommeerde chefs zijn het erover eens dat er met diepvrieserwtjes niks mis is! Een van de weinige groenten die je dus beter diepvries kunt eten dan vers. ( tenzij je ze dus binnen 24 uur op je bord kunt hebben)
      woensdag 12 november 2008 @ 22:39:35 #155
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_63175393
    Mensen die zeggen "ik eet geen schaaldieren" deugen sowieso niet.
    pi_63175822
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 20:55 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Lees maar:

-knipje-
    Groente uit blik en glas hoeft vaak alleen nog maar te worden opgewarmd. En diepvriesgroente is in korte tijd gaar. Ook zijn al deze groenten lange tijd houdbaar en dus ideaal om op voorraad te hebben.
    Dit neem ik zonder meer aan. Pot- en diepvriesgroenten zijn vanwege het slechte imago voor een beste hobbykok vast te verdoezelen alleen kan ik dat absoluut niet en kies dus liever voor vers.
      donderdag 13 november 2008 @ 00:27:25 #157
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_63179085
    Ze zijn dan wel even gezond, maar zeker niet even lekker!
    Nou ja, behalve die erwten dus.
    pi_63179798
    Steef lijkt op mijn overbuurman, grote man klein hartje, Ruwe bolster harde pit is bij hun ver te zoeken, maar dat rode autotje? daar wil je niet in gezien worden,
    zijn huis past echt bij die mensen die ik in Het Muziekcafe tegenkom. leuke gast.
    De Puta Madre
    pi_63179936
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 01:19 schreef Killer_Mom het volgende:
    Steef lijkt op mijn overbuurman, grote man klein hartje, Ruwe bolster harde pit is bij hun ver te zoeken, maar dat rode autotje? daar wil je niet in gezien worden,
    zijn huis past echt bij die mensen die ik in Het Muziekcafe tegenkom. leuke gast.

Een ruwe bolster met een blanke pit, zo noem je iemand met een grote mond en een klein hartje.
    pi_63180099
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 20:55 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Lees maar:
    Dat wist ik.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_63188519
    Waarom is iedereen altijd jarig?
    pi_63188560
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 13:20 schreef C.est-malheureux het volgende:
    Waarom is iedereen altijd jarig?
    Het was mij ook op gaan vallen dat er afgelopen groepen elke keer wel iemand jarig was. Misschien om de feestvreugde te vergroten.
    pi_63190771
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 02:10 schreef Killer_Mom het volgende:
    als ik ergens een hekel aan heb is dat mensen gaan ruiken aan het eten. dat is alleen voorbehouden aan Ramsy en den Blijker. die hebben dan meestel met bedorven voedsel te maken. zo snuiven aan je lepel eten is heel ongepast. onbeschoft zou ik het eerder noemen.
    Nou ja zeg.

Als ik wil ruiken aan mn eten, dan doe ik dat...

Al zou ik niet gaan snuiven, dat is idd ongepast.

[ Bericht 0% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 13-11-2008 15:00:16 ]
    Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
    In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
    pi_63194398
    De aardappels te kruimig, de sugarsnaps te rauw, de groente van de coq au vin te veel met "wijnsmaak doordrengt" (wat overigens zo hoort bij een stoofschotel!?!
    BLECH, wat een zeurkont is Rosina. Maar eens zien wat zij vavaond op tafel zet.
    Zuurpruim!
    pi_63194575
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 16:29 schreef Pooh1978 het volgende:
    De aardappels te kruimig, de sugarsnaps te rauw, de groente van de coq au vin te veel met "wijnsmaak doordrengt" (wat overigens zo hoort bij een stoofschotel!?!
    BLECH, wat een zeurkont is Rosina. Maar eens zien wat zij vavaond op tafel zet.
    Zuurpruim!
    Volgens mij ontbijt ze met azijn ofzo.
    pi_63195229
    Het kindje (Quentin Keith) van steef is op dezelfde dag als ik jarig
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      donderdag 13 november 2008 @ 20:05:14 #167
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_63199642
    Oooohhhhwww waarom vergeet ik nou altijd dat het op donderdag om 19.50 begint!
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_63199965
    gatverdarrie waarom doet ze geen handschoentje aan ofzo?

pleiter erop en handschoentje aan, is wel zo hygienisch
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_63200007
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 20:16 schreef DarkElf het volgende:
    gatverdarrie waarom doet ze geen handschoentje aan ofzo?

pleiter erop en handschoentje aan, is wel zo hygienisch
    Ze is sowieso wat warrig en zo, heel anders dan als gast. Heb je de schoenen van Steef al gezien?
    pi_63200041
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 20:17 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ze is sowieso wat warrig en zo, heel anders dan als gast. Heb je de schoenen van Steef al gezien?
    ja die zijn lachen

maar een bloedende gastvrouw/kok kan echt niet, gatverdamme.. (jaja ik val in herhalingen sorry)
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_63200067
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 20:18 schreef DarkElf het volgende:

[..]

een bloedende gastvrouw kan echt niet
    Whehehe.
    Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
    Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
    Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
    Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
      donderdag 13 november 2008 @ 20:22:46 #172
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_63200167
    Al dat gekke entertainment hoeft toch helemaal niet. Krekels waren wel weer tof. Maar ik weet niet of ik het zou durven eten
    pi_63200225
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 20:22 schreef -Peach het volgende:
    Al dat gekke entertainment hoeft toch helemaal niet. Krekels waren wel weer tof. Maar ik weet niet of ik het zou durven eten
    Ik vind dat je alles op zijn minst moet proberen als je meedoet aan zo'n programma
      donderdag 13 november 2008 @ 20:25:29 #174
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_63200235
    Hihi...Dat shirt van Steef (in de preview voor morgen)...'Haar is voor vrouwen!'
    pi_63200442
    Jeroen heeft ook weleens drugs gerookt.

donderdag 13 november 2008 @ 21:00:51 #176
    197437 Psych-case
    The good kinda crazy
    pi_63201283
    Die opmerking dat het haar leukste verjaardag ooit was Een verjaardag met 5 mensen die ze nog maar een paar uur kent, kiest ze boven een verjaardag met haar dierbaren!

En ze woont in mijn stadje! Heb deze week nog niet goed kunnen kijken dus daar kom ik nu pas achter.
    I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
    pi_63229875
    Het was niet te eten dus kennelijk
      vrijdag 14 november 2008 @ 21:12:17 #178
    129011 -Bubseltje-
    absofuckinglutely!!
    pi_63231312
    Volgende week herhalingen denk ik
    pi_63232505
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 21:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
    Volgende week herhalingen denk ik
    Bij wie is de chef ook al, dus wij gaan dit nu volgen
    pi_63236842
    Steef pwnt wel de hele groep.