Ja, dat is dus het plan, om een handig menu samen te stellen waar dingen wel 2x in voorkomen, zonder dat ik 2x hetzelfde gerecht moet eten.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef Isegrim het volgende:
Als je de ingrediënten al in huis hebt, is het makkelijker om jezelf tot koken te zetten.
En als je dan een bloemkool koopt, moet je dus proberen om in die week tweemaal iets met bloemkool te maken. Óf je blancheert de helft en vriest deze in voor later gebruik.
Een halve pompoen kun je trouwens wel een poosje bewaren hoor.
Dit recept is een absolute aanrader!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:44 schreef Isegrim het volgende:
maandag
- kip met gele paprika en sesam uit de wok ( http://kokenmetkarin.nl/hoofd/kippaprikasesam.html )
Kip met sesam!!quote:Op maandag 19 januari 2009 22:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit recept is een absolute aanrader!
Als paprika-hater (jaja, sla me maarquote:Op maandag 19 januari 2009 22:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit recept is een absolute aanrader!
Hoe kan iemand nou paprika haten?quote:Op maandag 19 januari 2009 22:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Als paprika-hater (jaja, sla me maar), nog suggesties voor paprika-alternatieven? Kip en sesam zijn fijn!
Zo zag het er ongeveer uit.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kip met sesam!!![]()
Ik denk gelijk met heimwee terug naar de vakantie in Florida waar ze bij de Chinees daar Sesame Chicken hadden (zonder paprika), waarom hier niet op de menukaart?![]()
[ afbeelding ]
Das niet zo moeilijk hoor. Vieze halfzoete weeige smaak die nooit meer je mond uit gaat. Net als komkommer en meloen, ook van die verschrikkelijke vruchten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe kan iemand nou paprika haten?
Chinese kool moet ook lukken Of broccoli.
Jij bent een culi-neppert, je lust te veel dingen niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk hoor. Vieze halfzoete weeige smaak die nooit meer je mond uit gaat. Net als komkommer en meloen, ook van die verschrikkelijke vruchten.
Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij bent een culi-neppert, je lust te veel dingen niet.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
en principieel geen paard/konijn
Konijntjes zijn liefquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]Dat slaat echt nergens op, dat weet je zelf ook wel hè?
En chinese kool én paprika?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe kan iemand nou paprika haten?
Chinese kool moet ook lukken Of broccoli.
Vorige week stond nog een heel artikel in de krant (ik weet niet meer of het mijn eigen NRC of het Dagblad van het Noorden (quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Konijntjes zijn liefen paard komt uit landen waar we vanwege dierenwelzijn geen rundvlees vandaan mogen importeren. Wmb. is een paard toch iets hoger in de voedselketen geplaatst dan een koe, dus ik vraag mij af waarom zuid amerikaans paard hier wel massaal geconsumeerd mag worden.
Weet je ook wáár je dat kunt kopen? Ik vind paardenvlees lekker namelijk (ondanks hardcore paardenliefhebsterquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Vorige week stond nog een heel artikel in de krant (ik weet niet meer of het mijn eigen NRC of het Dagblad van het Noorden () van mijn ouders was) over paardenvlees dat je kunt kopen van paarden die hier in Nederland in van die leuke kuddes in natuurparken hebben geleefd. Schijnt goddelijk te smaken, en ze hebben nog een mooi leven gehad ook.
Sterker nog, manege paard is vrijwel oneetbaarquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Vorige week stond nog een heel artikel in de krant (ik weet niet meer of het mijn eigen NRC of het Dagblad van het Noorden () van mijn ouders was) over paardenvlees dat je kunt kopen van paarden die hier in Nederland in van die leuke kuddes in natuurparken hebben geleefd. Schijnt goddelijk te smaken, en ze hebben nog een mooi leven gehad ook.
En paprika is ongeveer het enige dat ik niet lust, samen met mais (ik zie een patroon: wee-zoet!), verder ben ik een alleseter hoor.
Wat drinkwater, fysieke aanpak van de dieren, schaduw, manier van vervoer, ... dat zijn gewoon dingen die daar niet of slecht geregeld zijn. Enige wat dan beter is dan hier, is de M2 per beestquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:06 schreef Isegrim het volgende:
Overigens, LHO, is wel errug offtopic maar er zijn weinig gebieden waar een rund (of paard) zo'n goed leven heeft als in Z-Amerika (waar wij wel degelijk véél rundvlees vandaan halen) of Afrika (Botswana o.a.). Ongeveer een voetbalveld per rund en een leven zoals runderen in de natuur ook leven. Wat wil je nog meer?
Dat ben ik niet met je eens. Ze zijn daar 99% van hun leven volkomen vrij en leven zoals in het wild (de natuur heeft ook geen schuilhutten uitgevonden, wel bomen). Dat vind ik altijd verkiesbaar boven een stal / opsluiting, hoe luxe ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat drinkwater, fysieke aanpak van de dieren, schaduw, manier van vervoer, ... dat zijn gewoon dingen die daar niet of slecht geregeld zijn. Enige wat dan beter is dan hier, is de M2 per beest
Gevonden! Het stond in de zaterdag&cetera bij NRC van 10 januari:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weet je ook wáár je dat kunt kopen? Ik vind paardenvlees lekker namelijk (ondanks hardcore paardenliefhebster) maar het is nauwelijks te krijgen en niet altijd even diervriendelijk.
En daarna nog een heel artikel dat ik je best wil toesturen via pm.quote:Overtollige paarden en runderen in natuurgebieden kun je eten. „De entrecote van het Konik-paard is schitterend mager.”
Menno Steketee
Het is een wel heel vreemde plek voor een slagerij: een caravan op een modderig parkeerterrein bij Halfweg, ingeklemd tussen een spoorlijn, een snelweg en de uitrit van een benzinepomp. Het lijkt wel een plaats delict, kruisje op de plek waar het deerlijk verminkte lichaam is aangetroffen. Dit is geen gewone slagerij. En dit is ook geen gewoon vlees. Het is ‘wildernisvlees’ dat hier van eigenaar wisselt, van ‘grote grazers’ uit natuurgebieden.
Graag!quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gevonden! Het stond in de zaterdag&cetera bij NRC van 10 januari:
[..]
En daarna nog een heel artikel dat ik je best wil toesturen via pm.
Donderdag werd het pasta met gehaktsaus in plaats van quiche. Ik had een kutdag gehad en wilde iets makkelijks, maar wel het gehakt gebruiken want dat was al ontdooid.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:44 schreef Isegrim het volgende:
donderdag
- spinaziequiche met gehakt
vrijdag
- stoofpotje van lamsvlees met rozemarijn ( http://kokenmetkarin.nl/hoofd/rozemarijnstoof.html )
- knoflookbrood
Vlees heb ik grotendeels al; ik had het een en ander bij de Lidl gehaald. En ik heb natuurlijk nog die slavinken die ik laatst vergeten was te ontdooien.quote:zaterdag 24-1
broodje hamburger
ovenpatatjes
zondag 25-1
rucolasalade met uitgebakken spekjes, ui, paprika, zongedroogde tomaatjes
biefstuk
stokbrood met kruidenboter
maandag 26-1
spinazie met knoflook en pijnboompitjes
slavinken
dinsdag 27-1
kip-mango-roerbak ( http://www.ah.nl/recepten/recept/?id=406476&cuisine=Oosters )
woensdag 28-1
Isegrim niet thuis te eten
donderdag 29-1
gegrilde groenten
hamburger
vrijdag 30-1
spinaziequiche met gehakt
Ik zag laatst ook ergens een artikeltje over rundvlees van - naar ik meen - de Oostvaardersplassen. Want ze schieten de overschotten daar gewoon af. Mooi toch? Schijnt erg lekker te zijn. En het was niet zo duur, als je veel afnam.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gevonden! Het stond in de zaterdag&cetera bij NRC van 10 januari:
[..]
En daarna nog een heel artikel dat ik je best wil toesturen via pm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |