abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62837783
Hallo Fok!kers,

Nu is het voor ons dan ook zo ver: We zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject in Apeldoorn, de wijk Zuidbroek, project Vellertheuvel (als er nog meer mensen zijn die hier ook gaan bouwen, meldt u!), dus ik zal hier nu wat vaker rondhangen.

We zijn begin van de week naar een keukenboer geweest en daar hebben we een mooie keuken laten samenstellen, met inbouwapparatuur van Pelgrim. Volgens de verkoper was dit net een stapje beter dan Siemens, Bosch en nog wat merken. Ook zei ze dat ze hier scherpe kortingen kreeg, dus misschien wilde ze ons liever dit aansmeren dan een ander merk. Is Pelgrim echt een goed merk? Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit van gehoord, maar dat wil niks zeggen.

Deelt uw ervaringen alstublieft!
pi_62837928
Voor mijn keuken zijn we ook uitgegaan van Pelgrim apparatuur, van wat ik op internet heb gelezen en van de verkopers zit het boven merken als Whirpool, Zanussi maar onder merken als Bosch en Siemens. Wat er dan ook gezegd wordt (en dat zie je ook als je vergelijkt) is dat veel van die spullen gewoon uit dezelfde fabriek komen en dat er andere knopjes of details geplaatst worden, dus of je nou met Siemens apparaten zoveel meer kwaliteit hebt..
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:29:57 #3
181657 LordNemephis
computer says no
pi_62837993
Pelgrim is goede kwaliteit, zeker niet slechter dan de andere maar ook niet per se beter - zie de post van mr Data
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:41:04 #4
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_62838341
Pelgrim is niet beter dan Siemens of Bosch (wat hetzelfde is als Siemens BTW maar iets goedkoper) maar wel een stuk goedkoper. 't Is een van oorsprong Nederlands merk dat in handen is van het Duitse ATAG. Siemens wordt gezien als een A merk en Pelgrim zit er een stapje onder denk ik.

Heb zelf wel alles van Pelgrim (koelkast, kookplaat, afwasmachine, afzuigkap, combimagnetron en zelfs de kraan) en ben er best tevreden over. Op Siemens apparatuur zul je meer state-of-the-art functies vinden en misschien duurdere materialen, maar het werkt goed, ziet er best goed uit en het verschil in prijs is het mij niet waard om Siemens te nemen. Ik ben nl. niet iemand die uren in de keuken staat om de meest uitgebreide en vaagste gerechten te maken en dat soort opties nodig heeft.
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_62839257
Ik dank jullie hartelijk voor de reacties. Het is dus gewoon goed, functioneel spul, precies wat we zoeken.
Wij gaan ook voor koelkast, inductiekookplaat, combimagnetron, afwasmachine en afzuigkap.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:44:33 #6
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_62840248
Pelgrim is heel wisselend en maakt zelf geen apparatuur.

Zij kopen slechts in bij andere fabrikanten zoals : bosch/siemens (zit je goed) maar ook bij whirlpool/bauknecht (zit je niet goed).

Hier plakken ze dan een eigen logo op en huppa een pelgrim apparaat. Het is dus maar net van welke fabrikant dat ding vandaan komt of het wat is. Dit is vooraf niet te ontdekken hoogsten na aanschaf door een beetje witgoedboer.
pi_62840438
Ik heb een Pelgrim kookplaat en oven gehad, en wat mij betreft nooit weer. De oven heeft (ook na vervanging van allerlei onderdelen) nooit lekker gewerkt (temperatuurvariaties, lang opwarmen, ventilator defect, klok defect, verwarmingselement defect en daardoor aardlekschakelaar vaak eruit).

De gasplaat was slecht aan te krijgen met de vonken-dingen, en toen die er na 2 jaar mee ophielden, heb ik maar weer een aansteker klaargelegd. Ook gebeurde het regelmatig dat de vlam uitging als je een pan neerzette.

Nee, geen prettige herinneringen aan 2 apparaten welke een vrij simpele taak hadden, maar die niet goed konden uitvoeren. Service van Pelgrim was de eerste 2 keer goed, daarna konden we zogezegd "het heen en weer" krijgen.
pi_62841261
Je moet nemen wat je mooi vind.
Qua functionaliteit ach, een oven moet een pizza warm kunnen stoken, een koelkast moet koelen.
Zelf hebben we ook net een keuken laten samenstellen. Met siemens spullen omdat we die mooi vinden, Pelgrim zou goedkoper zijn en Bosch zou heel goede kwaliteit zijn maar siemens vonden we mooier.

In onze huidige keuken hebben we nog Bauknecht nooit problemen mee gehad. De koelkast wordt bij ons gewoon een Whirlpool omdat die goedkoper is.

Laat overigens ook even berekenen (bij dezelfde en een andere keukenboer) wat de keuken zou gaan kosten als je er b.v. een duurder merk in zet. Mogelijk dat ze dan meer korting willen geven op de kastjes..
En die korting wil je dan ook voor je variant met Pelgrim apparatuur.

En kijk op Internet voor prijzen.
www.siemenshuishouden.nl (denk aan +/- 40% - 50% korting op die apparatuur).
www.inbouw.nu
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:44:18 #9
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_62841914
Pelgrim is een merk van AEP (net als Atag en Etna), dat eerder dit jaar is overgenomen door Gorenje (grote witgoedfabrikant uit Slovenië). Ze maken inderdaad niks zelf (behalve een paar gaskookplaten), maar kopen elders apparaten in en plakken er hun eigen frontjes en labeltjes op waardoor je in de grond niet weet wat je koopt. Op zich is daar niks mis mee als het apparaat doet wat je verwacht, maar je betaalt er waarschijnlijk wel te veel voor. De apparaten die ze voeren zijn niet heel bijzonder. De kans dat je Siemens aantreft is trouwens vrij klein, het is meestal Gorenje (wordt in Nederland niet verkocht), Fagor, AEG, Liebherr en soms Whirlpool.

Mijn favorieten zijn trouwens Siemens voor ovens/combimagnetrons, Atag voor gaskookplaten en Fagor voor inductie, Liebherr voor koelkasten en AEG voor vaatwassers. Je hoeft ook niet alles van één merk te nemen, die vijf jaar garantie bij 4 apparaten ineens zijn een dooie mus (kijk maar eens naar de voorwaarden).
Never explain, never apologize.
pi_62843934
Wij hebben een aantal apparaten van Pelgrim omdat dit het huismerk was van de keukenboer om een scherpe prijs te kunnen geven. Nadat de offerte op tafel lag heb ik gevraagd om een superstille vaatwasser op te nemen. Dat werd toen een Siemens met wel enkele honderden euro´s prijsverhoging als gevolg.
We zijn nu 6 jaar verder en de "goedkope " Pelgrim spullen doen het nog steeds. De dure Siemens vaatwasser heeft echter al een reparatie van dik 350 euro achter de kiezen.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_62862511
Ik heb alles van Pelgrim, omdat dat er nou eenmaal in zat toen ik deze woning kocht.

Enige wat me niet helemaal bevalt is het gasfornuis. Zelfs het kleinste pitje op de laagste stand geeft te veel hitte, vind ik. Met de grootste pit op de hoogste stand kun je waarschijnlijk binnen vijf minuten een olifant gaar hebben.

Oh, en de koelkast maakt soms een tikkend geluid, maar dat zal het krimpen / uitzetten bij temperatuurwisseling zijn.
pi_62869575
Ga gewoon voor Siemens, goed spul, mooie lijn. Ik heb alles van siemens gekocht. Je geeft het geld maar 1x uit, ga dan voor het beste.

NEFF en Miele zijn natuurlijk nog beter.
pi_62878652
Waarom heb je dan niet van NEFF of Miele gekocht als je voor het beste moet gaan?

Niet iedereen heeft natuurlijk het budget om de duurste merken te nemen, helemaal niet als je bedenkt dat die apparatuur van binnen vaak allemaal hetzelfde is en je alleen voor het merkje betaalt.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_62879022
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:56 schreef MrData het volgende:
Waarom heb je dan niet van NEFF of Miele gekocht als je voor het beste moet gaan?

Niet iedereen heeft natuurlijk het budget om de duurste merken te nemen, helemaal niet als je bedenkt dat die apparatuur van binnen vaak allemaal hetzelfde is en je alleen voor het merkje betaalt.
Omdat dat echt ziekelijk duur is waarschijnlijk.

Siemens niet.
pi_62888410
ik heb siemens genomen omdat het gewoon goed is! nog een reden is, als ik bijv. de oven op 200 graden zet wil ik dat het ook daadwerkelijk 200 graden is en niet 190 graden! dit is bij wat goedkopere merken vaak wel het geval!
pi_63476456
Jochem,

Ik zie toevallig zojuist dit topic op dit forum over nieuwbouw Vellertheuvel. Erg leuk, gefeliciteerd! Wij hebben daar ook een huis gekocht. Op welke terp kom je te wonen en welke kavel?

Zie ik nu goed dat je uit Geldrop komt momenteel? Dat is een aardige stap dan! Wat brengt je in het mooie Apeldoorn?
  maandag 24 november 2008 @ 15:45:09 #17
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_63480040
Ik heb ook alles in huis van Pelgrim (vaatwasser, koelvries combinatie, inductiekookplaat, magnetron, oven en motorloze afzuigkap). Voordeel is als je zoveel apparaten in 1 keer koopt dat je vaak recht heb op 5 jaar garantie. Ik ben er wel erg blij mee. Ik ga er ook niet al te netjes mee om en toch blijft alles erg goed.

Enige minpunt vind ik de knoppen op de oven. Deze krijgen nog wel wat te verduren als de oven opengaat en nu bladdert de lak bijna van de knoppen (na ongeveer 3 jaar). Moet even belletje met ze doen om te kijken of we dit nog netjes kunnen oplossen.

Hiervoor had ik overigens een keuken met allemaal Whirlpool apparatuur. Zeker niet slecht, maar je merkt wel dat Pelgrim betere kwaliteit verkoopt.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_63498970
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:32 schreef RickR het volgende:
Jochem,

Ik zie toevallig zojuist dit topic op dit forum over nieuwbouw Vellertheuvel. Erg leuk, gefeliciteerd! Wij hebben daar ook een huis gekocht. Op welke terp kom je te wonen en welke kavel?

Zie ik nu goed dat je uit Geldrop komt momenteel? Dat is een aardige stap dan! Wat brengt je in het mooie Apeldoorn?
Hoi Rick, wat grappig! Wij zitten op Terp 5, bouwkavel 2, en jullie? Ik heb mijn info al een hele tijd niet geupdate. Ik woonde eerst in Geldrop, toen naar Spanje verhuisd en nu woon ik alweer een 2,5-3 jaar in Apeldoorn, in Zevenhuizen, en jij? Anders MSN
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:17:38 #19
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_63504642
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:45 schreef WaSTeiL het volgende:
Voordeel is als je zoveel apparaten in 1 keer koopt dat je vaak recht heb op 5 jaar garantie. Ik ben er wel erg blij mee. Ik ga er ook niet al te netjes mee om en toch blijft alles erg goed.

Elk merk heeft die actie. En doorgaans is het een wassen neus, ben ik wel achter.
Bij een volgende keuken kies ik gewoon alles van het merk dat ik goed of mooi vind.
pi_63547601
Dan worden we praktisch buren! Wij komen te wonen op kavel 90 (terp 5). Zit nog 1 ander huis tussen. Wat een toeval! Wij wonen nu ook al in Apeldoorn. Probeer je te spreken op MSN, maar je bent er steeds niet...
pi_65262334
Mochten er nog meer mensen met nieuwbouwproject Vellertheuvel meedoen, kijk dan even op www.vellertheuvel.nl
pi_65276420
Je kan ook nog even kijken of het goedkoper is om je kastjes los te kopen van je inbouwapperatuur. Wij hebben een vaatwasser, koel/vries combi, gaskookplaat, oven en afzuig bij www.inbouw.nl besteld. Stukken goedkoper dan andere winkels ontdekten wij. En de service is enorm goed (de voorservice, levering is in februari). Wij hebben overigens alles van Bosch besteld. Wij staan vaak en lang in de keuken en wilden een grote koelkast, kortom wat kieskeurig waardoor het aanbod kleiner werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')