abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62835722
Hoi,

Ik ga een taart (appeltaart) bakken, maar hoe kan ik die het best bewaren?

Moet deze b.v. luchtdicht worden verpakt tegen taai worden / uitdrogen of is een beetje afdekken met b.v. alluminiumfolie of plastic folie voldoende?

Het probleem is namelijk dat ik nergens (Hema, blokker) een taartschaal met goed afsluitbare deksel kan vinden.

Alvast bedankt
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:20:27 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62836047
ik zou hem niet in plastic folie doen want dan kan de taart niet ademen. inpakken in zilverfolie en dan in de oven lijkt me prima. hoe lang wil je het bewaren?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62836093
Ik kan me van "vroeger" toch wel iets als taartdozen herinneren dacht ik... van die ronde tupperware-achtige dingen ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62836204
Ik heb begrepen dat een kartonnen doos het beste is. Dit omdat de taart vocht bevat. Doe je deze in een plastic (folie) dan kan de taart niet ademen en zal deze vochtig worden.
Het vocht dat uit de taart komt word door het karton juist opgenomen. En zo in de koelkast bewaren.
Als ik zelf een taart maak dan laat ik hem gewoon in de taartvorm en zet ik hem zo in de koelkast zonder af te dekken. Je kan hem ook wel buiten de koelkast bewaren maar dan is hij minder lang houdbaar.
pi_62836396
Wil je die taart tentoonstellen? Opeten die handel. Bewaren is voor oude mensen.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:51:58 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62836891
Invriezen wat je voorlopig niet opeet?
pi_62837138
Dus de taart compleet afsluiten met plastic/alufolie of in zo'n luchtdichte Tupperware schaal is GEEN goed idee?

Dus in springvorm laten staan afgedekt met handdoek of b.v. bakpapier?

Het gaat om de tijd tussen bakken en consumptie (b.v. avond ervoor bakken). Ook gaat de taart niet in 1 keer op. Dus al die lollige reacties hier ten spijt
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:06:32 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62837273
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:01 schreef josvr het volgende:
Dus de taart compleet afsluiten met plastic/alufolie of in zo'n luchtdichte Tupperware schaal is GEEN goed idee?

Dus in springvorm laten staan afgedekt met handdoek of b.v. bakpapier?

Het gaat om de tijd tussen bakken en consumptie (b.v. avond ervoor bakken). Ook gaat de taart niet in 1 keer op. Dus al die lollige reacties hier ten spijt
aluminiumfolie is prima. zorg voor wat openingen.
pi_62838663
gewoon in de springvorm laten zitten, die afdekken met alufolie en de koelkast in
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:53:09 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62838706
enige nadeel met koelkast is dat de taart wat vocht verliest. of juist vocht aantrekt.

gebakken spul kan je makkelijk buiten de koelkast bewaren voor een dag of twee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')