Lekkere beveiliging dan, als er ondertussen nog geen politie dan wel beveiliging voor je deur stondquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:47 schreef LasTeR het volgende:
Ja, ik werd 's ochtends wakker, en vol goede moed besloot ik te gaan hardlopen. Ik dacht er niet aan dat het alarm armed was, dus ik opende de deur en trok hem weer achter me dicht. Ik had de piepjes niet gehoord dat het af zou gaan mits je geen code indrukt.
Toen ik terug kwam van het hardloop spektakel hoorde ik dat het alarm dus af was gegaan etc.![]()
Maargoed, één telefoontje van de security company, wachtwoord doorgeven en dan is er niets aan de hand.
Er word eerst een telefoontje gepleegd naar het desbetreffende huis, als er niet word opgenomen of de persoon kan het wachtwoord niet doorgeven, dan word er actie ondernomen. Plus het alarm werd al spoedig uitgezet door mijn paps.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Lekkere beveiliging dan, als er ondertussen nog geen politie dan wel beveiliging voor je deur stond
Ja dat zei je er niet bij! Dat er nog mensen thuis waren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:49 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Er word eerst een telefoontje gepleegd naar het desbetreffende huis, als er niet word opgenomen of de persoon kan het wachtwoord niet doorgeven, dan word er actie ondernomen. Plus het alarm werd al spoedig uitgezet door mijn paps.
"Geef het codewoord."quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:47 schreef LasTeR het volgende:
Maargoed, één telefoontje van de security company, wachtwoord doorgeven en dan is er niets aan de hand.
Bijvoorbeeld, alhoewel het ook cijfers moet bevatten. Wat is er zo grappig aan?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
"Geef het codewoord."
- "Ananas".
Geloofwaardig. "hee, er is brand, laten we met de lift naar boven gaan".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:08 schreef KraZj het volgende:
Tja.. ik heb het zelf een keer gedaan in een bejaardentehuis. Bij mijn demente oma om precies te zijn. Waarom is mij nog steeds een raadsel, ik liep er gewoon heen en drukte het ding in. Branweer erbij.. ik helemaal hyper dat ze mijn vingerafdruk gingen namen enzo(teveel films gekeken, was een jaartje of 12)..gelukkig was mijn ontkenningskracht al redelijk ontwikkeld rond die leeftijd
Later deed mijn broertje hetzelfde.. maar toen op vakantie in Malta geloof ik =) Wij de trap naar beneden en de hele Hotel crew met de lift naar boven, zodat we ze net gemist hebben
Dus volgende keer maar gewoon kauwgom erin plakken, zoals iedereen doet! Leermoment!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:46 schreef ikJur het volgende:
Wij waren een keer op een skate tripje in eindhoven en daar hadden we 2 hotelkamers gehuurd voor een nachtje. Maar degene die geboekt had, had er geen rekening mee gehouden dat er 2 rokers waren. Dus wij kregen een kamer waar niet gerookt mocht worden en inclusief brandmelder.
Die avond kreeg ik het niet zo geniale idee om de rookmelder eraf te halen dat kan thuis immers ook en dan gebeurt er niks. Nou blijken rookmelders in hotels dus in verbinding te staan met een centrale enzo en ook als je em eraf haalt gaat het alarm af. Dus 5 minuten nadat we dat ding eraf hadden stond de hotelmanager op onze kamer te foeteren dat de brandweer al onderweg was enzo. Na meerder excuses en smeekbeden mochten we toch nog in t hotel verblijven maar t was wel effe zweten
Dat is echt het meest vette alarm ooit!quote:
Als er maar 1 zone afgaat wordt de politie allang niet meer gebeld, tenzij er een speciale afspraak is met de politie (er is in het verleden tevaak loos alarm geweest).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Lekkere beveiliging dan, als er ondertussen nog geen politie dan wel beveiliging voor je deur stond
Dat dus, en de standaard actie is bellen naar waarschuwadressen (bij een woonhuis meestal familie of buren en in een enkel geval een beveiligingsbedrijf).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:49 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Er word eerst een telefoontje gepleegd naar het desbetreffende huis, als er niet word opgenomen of de persoon kan het wachtwoord niet doorgeven, dan word er actie ondernomen. Plus het alarm werd al spoedig uitgezet door mijn paps.
Dat is dikke BS.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, alhoewel het ook cijfers moet bevatten. Wat is er zo grappig aan?
Dat is dus een 24 uurszone (wat betekend dat deze eigenlijk niet geopend mag zonder dat het gemeld wordt).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:38 schreef mschol het volgende:
even op mijn punt terug komend...
ik laat bijna dagelijks @ werk wel alarm afgaan realiseer ik mij nu...
elke keer als ik patchruimte inga gaat er in meldkamer alarmpje branden
Als een brandmelder aangesloten zit op een brandmeldcentrale of alarmsysteem geeft dat een sabotagemelding en wordt er inderdaad gebeld (maar niet naar de brandweerquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:46 schreef ikJur het volgende:
Wij waren een keer op een skate tripje in eindhoven en daar hadden we 2 hotelkamers gehuurd voor een nachtje. Maar degene die geboekt had, had er geen rekening mee gehouden dat er 2 rokers waren. Dus wij kregen een kamer waar niet gerookt mocht worden en inclusief brandmelder.
Die avond kreeg ik het niet zo geniale idee om de rookmelder eraf te halen dat kan thuis immers ook en dan gebeurt er niks. Nou blijken rookmelders in hotels dus in verbinding te staan met een centrale enzo en ook als je em eraf haalt gaat het alarm af. Dus 5 minuten nadat we dat ding eraf hadden stond de hotelmanager op onze kamer te foeteren dat de brandweer al onderweg was enzo. Na meerder excuses en smeekbeden mochten we toch nog in t hotel verblijven maar t was wel effe zweten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |