abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:54:30 #241
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64866035
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:16 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Maar alleen bij comazuipers die net een feestje hebben gehad.
[..]

Je bent in de war met de film "Minoes", dat is gewoon een verzonnen verhaaltje hoor.

Wat ik me serieus afvraag: als Lambiekje er nu zo heilig van overtuigd is dat er een complot gaande is, waarom zet hij al zijn -in zijn ogen ongetwijfeld levensgevaarlijke gedachten, gezien de onbetrouwbare buitenwereld- dan op een internetforum ? Dat moet eng voor hem zijn, want er lezen ongetwijfeld geheimagenten van de overheid mee, toch ?

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:56:55 #242
184614 Olep
Semper Fi.
pi_64866111
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:13 schreef Guncta het volgende:
Tuurlijk!
Ik heb niks te verbergen.
En mensen die dat wel hebben of denken dat ze dat in de toekomst hebben, die hebben in mijn ogen geen recht op dergelijke voorzieningen.
Wat heb ik daar een hekel aan.
''Ik heb niks te verbergen''
En daarom moet alles maar toegelaten worden?
Jij bent een van die mensen die ervoor zorgt dat alle wetten en regels maar ingevoerd worden.
Denk toch eens na. Is privacy dan niks waard? Ik zou je bijna achterlijk noemen.
Fuck today, it's tomorrow.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:43:54 #243
185631 Guncta
En un momento dado
pi_64870176
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:56 schreef Olep het volgende:

[..]

Jij bent een van die mensen die ervoor zorgt dat alle wetten en regels maar ingevoerd worden.
Denk toch eens na. Is privacy dan niks waard? Ik zou je bijna achterlijk noemen.
Daar waar jij een duim naar beneden heb staan, heb ik iets anders staan..

En nee, dat is niet tong..

Het probleem van chippen lost zich vanzelf op. Omdat er mensen op deze wereld zijn die het nog erger zouden vinden dan dat ik het zou vinden. En deze hebben meer macht dan de overheid.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_64873012
Ik krijg het nare idee dat TS zelf niet helemaal zuiver is.
Iets teveel kraakbenodigheden in huis?
pi_64874334
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:56 schreef Olep het volgende:

[..]

Qft.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 10 januari 2009 @ 06:25:50 #246
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_64878251
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:59 schreef dborhem het volgende:
Ik krijg het nare idee dat TS zelf niet helemaal zuiver is.
Iets teveel kraakbenodigheden in huis?
lol

Riekt naar smaad.
Ik heb wel eens perongeluk een MP3 gedownload, telt dat ook?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 09:04:44 #247
52357 Lambiekje
pi_64878662
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 06:25 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

lol

Riekt naar smaad.
Ik heb wel eens perongeluk een MP3 gedownload, telt dat ook?
Kijk dat is nu nog iets wat mag in Nederland. In Frankrijk heb je nu 1 punt van 3 punt van totale disconnect van het Internet. Je kan er donder opzeggen dat ook straks in Nederland niet meer mag. Wat nu als het met terugwerkende kracht aangepakt mag worden? 96% van de Nederlanders download muziek. Dat zou theoretisch dus een op de andere dag nagenoeg de gehele bevolking becriminaliseren.

Ik snap niet waarom de overheid zo scherp op copieren gaat. Kan de platen/filmindustrie dat zelf niet oplossen. Het hele gedachtegoed is kolder. Het downloaden stimuleert juist de industrie.
De videorecorder en de radio werd ook geprobeerd te verbieden want dat zou hun verkoop tegenhouden. Niets is minder waar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64879662
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee want dan had ik op de bodem van de rivier gelegen met een molensteen omdat ik zou stellen dat de aarde rond is en dat zon eerder het middelpunt is en niet de aarde.

Eigenlijk he wat is nu het middelpunt van het heelal. Als we alle richtingen op kijken komen we niet verder dan 13,6 miljard jaar. Precies het punt waar de uitdijing sneller dan het licht gaat. Het kan toch niet zo zijn dat wij het middelpunt zijn. Waarschijnlijk zal het helaal nog veel groter zijn.
Er is een professor die met allerlei ingewikkelde formules heeft uitgerekend én serieus de wetenschappelijke wereld in geslingerd heeft dat zijn dochtertje het middelpunt van het heelal is!

@ bewustzijn kopieëren en dromen aflezen: ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar ik denk dat ze echt nog lang niet zo ver zijn als wat jij zo stellig zegt!
pi_64896779
Het enge aan de chip vind ik, is nu ze bezig zijn met de wereld opte delen in globaal 4 staten, de chip in Mexico en Amerika al ingezet worden in ruil voor bijv. behoud van werk/salaris. Dat is al behoorlijk fascistisch of niet?
En nu in Nederland als koploper de laatste jaren steeds meer betutteling in werd gevoerd en ook nogeens de ov-chip en de patienten-dossier waar steeds meer en meer in komt te staan (naar ik vermoed). Hoe lang nog voordat ze dat allemaal op je rfid chip willen gaan plaatsten? Ik ben tegen.
pi_64896859
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:43 schreef Guncta het volgende:

Het probleem van chippen lost zich vanzelf op. Omdat er mensen op deze wereld zijn die het nog erger zouden vinden dan dat ik het zou vinden. En deze hebben meer macht dan de overheid.
Kun je een voorbeeld geven?
pi_64902098
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef RM-rf het volgende:
'privacy' wordt niet bedreigd door technologie (voevaak jij ook terminator heebt gekeken en het een best indrukwekkende film vond waarin 'computer' de macht kregen).

technologie is hooguit een middel in de handen van mensen die mogelijk hier bepaalde bedoelingen hebben, en dmv zeer ingrijpende gegevens over mensen, ook een direkte invloed op hen kunnen uitoefenen: informatie is macht ...

Ook in tijden dat de technologie misschien vel minder ontwikkeld was, was je privacy eerder nog verder in gevaar.... toendertijd was het zelfs zo at bepaalde mensen geeneens (of iig vele malen minder) persoonsrechten bezaten...

Dat er sinds de verlichting wel een situatie gekomen is waarin ieder individu vastgelegd deze rechten toebedeeld heeft gekregen en 'men' het als uitgangspunt aannaam om de eerlijke verdeling tot belangrijke grondlage van maatschapppij-vorming te nemen, hangt ook samen met de ontwikkeling van technologie die enerzijds een grotere bedreiging vormde maar ook het belang van bepaalde dingen, individuele rechten duidelijker maakt.

dat er technologieen ontwikkeld worden is niet per definitie slecht... het kan even goed een kans zijn voor verdere ontwikkeling, ook en streven naar meer vrijheid:
verder losstaand ervan met welke doelen en door wie technologieen ontwikkeld worden (als je bv kijkt naar internet is het door het leger ontwikkeld met oorspronkelijk duidelijke militaire doeleinden, maar ik vermoed dat je nu niet beweert dat internet zélf per definitie 'slecht' is.. hoezeer het zeker ook een vorm van 'bedreiging' in zich heft als mensen er dom, gedachteloos en zonder na te denken over compliacties en gevolgen; mee omgaan)
Ik ben het absoluut met je eens dat technologische ontwikkelingen niet slecht zijn. De vraag is echter of wij ethisch gezien in staat zijn goed met nieuwe technieken om te gaan. En daar twijfel ik ernstig aan. Hoe vaak is een uitvinding, die van zichzelf neutraal is, ingezet tegen de mensheid?

Pas als wij leren technologiën daadwerkelijk in te zetten voor een betere wereld, zal er ook goodwill ontstaan bij de bevolking. Dan is misleiding, angst aanjagen en dergelijke niet meer nodig. Tot die tijd hou ik mijn ogen open voor alle nieuwe technieken die eventueel voor een slecht doel kunnen worden ingezet, en probeer ik tegelijkertijd voor mijzelf na te gaan wat ik voor moraal zou willen zien.

En dat is wat ik toch zeker wel mis in alle huidige discussies: wat is nou een acceptabel niveau van ethiek om dit soort technieken te kunnen mogen gebruiken in de moderne wereld.

Want dat het kan, staat vast. Maar de vraag is we dit soort dingen ook echt wel willen..
En gemakzucht en/of angst mag nooit de reden zijn om bv iets als de chip door te voeren. Dan houden wij onszelf m.i. geheel voor de gek, met alle mogelijke gevolgen van dien. History can always repeat itself!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zondag 11 januari 2009 @ 02:29:55 #252
52357 Lambiekje
pi_64906212
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:33 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut met je eens dat technologische ontwikkelingen niet slecht zijn. De vraag is echter of wij ethisch gezien in staat zijn goed met nieuwe technieken om te gaan. En daar twijfel ik ernstig aan. Hoe vaak is een uitvinding, die van zichzelf neutraal is, ingezet tegen de mensheid?

Pas als wij leren technologiën daadwerkelijk in te zetten voor een betere wereld, zal er ook goodwill ontstaan bij de bevolking. Dan is misleiding, angst aanjagen en dergelijke niet meer nodig. Tot die tijd hou ik mijn ogen open voor alle nieuwe technieken die eventueel voor een slecht doel kunnen worden ingezet, en probeer ik tegelijkertijd voor mijzelf na te gaan wat ik voor moraal zou willen zien.

En dat is wat ik toch zeker wel mis in alle huidige discussies: wat is nou een acceptabel niveau van ethiek om dit soort technieken te kunnen mogen gebruiken in de moderne wereld.

Want dat het kan, staat vast. Maar de vraag is we dit soort dingen ook echt wel willen..
En gemakzucht en/of angst mag nooit de reden zijn om bv iets als de chip door te voeren. Dan houden wij onszelf m.i. geheel voor de gek, met alle mogelijke gevolgen van dien. History can always repeat itself!
De techniek is ons al boven het hoofd gegroeid
pi_64908398
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:35 schreef Man-E-Faces het volgende:
de chip in Mexico en Amerika al ingezet worden in ruil voor bijv. behoud van werk/salaris.
Ehhhh......huh?
  zondag 11 januari 2009 @ 11:00:03 #254
52357 Lambiekje
pi_64908578
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Ehhhh......huh?
Als je mexico chip invoert in google heb je al resultaat.
pi_64909354
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 06:25 schreef Odysseuzzz het volgende:
lol
Riekt naar smaad.
Je stelt een vraag en het is smaad?
Gek dat je zoveel kennis van de wet hebt en er niks mee doet!
  zondag 11 januari 2009 @ 13:47:52 #256
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_64912461
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:46 schreef dborhem het volgende:

[..]

Je stelt een vraag en het is smaad?
Gek dat je zoveel kennis van de wet hebt en er niks mee doet!
Jij kent mij niet en ik ken jou niet en dat is prima.
http://www.geenstijl.nl misschien iets voor jou?

Dit is een topic over onderhuidse chips en dergelijke.
  zondag 11 januari 2009 @ 18:24:30 #257
52357 Lambiekje
pi_64921809
pi_64921881
Geef mij een reden why not.
pi_64921939
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je mexico chip invoert in google heb je al resultaat.
Bedankt Lambiekje.
pi_64922012
Overigens hoef je voor de Nederlandse overheid niet bang te zijn. Die zijn niet eens in staat een OV chip succesvol op de rit te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')